Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Får skikkelig vondt i venstre kragebeinet ved benkpress, Smalbenk, Benk med handler, Smalbenk osv. Får det spesielt om jeg har trent Ohp først. Hva kan det være? Kan det være at jeg er for svak i brystet? For jeg har også stagnert ganske lenge på 5x95 nå. Får alltid stanga av brystet, men sliter halvveis opp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Crouch ja haha. Kraft har aldri vært hans beste styrke. Ronaldo har jo "alltid" sett veltrent ut. Så riktignok ganske bra ut som 18-åring (sett i bort fra håret da), men  den fysikken kom jo ikke uten trening. Seedorf har jo større quads enn han har hode..

Tenker at de ikke kan (eller ikke fått lov) til å trene beina i minst en dag etter kamp for å restituere skikkelig. Kan jo heller ikke trene beina dagen før av åpenbare grunner (pluss at de kanskje fikk det som hviledag).

Med 1 kamp i uken så kan man sikkert trene 3-4 dager før kamp, men disse gutta har jo hatt til vane å spille 2 kamper i uka vanligvis. Muligens hatt nok uker med 1 eller ingen kamper til å bli så biffe i løpe av noen år, men så har de jo også hatt treninger i mellom kamper. Tipper de måtte løpe med og uten ball en del da. 

Er ikke det ødeleggende for gainzzzz? Går sikkert helt fint for meg å løpe litt på tredemølla, men synes det er interessant hva slags treningsregime de må ha levd under for å greie å få en så bra fysikk. 

Har hørt at det for noen hjelper å trene beina oftere (2 ganger i uken), men for andre så er det like ille hver gang.

Lenke til kommentar

Får skikkelig vondt i venstre kragebeinet ved benkpress, Smalbenk, Benk med handler, Smalbenk osv. Får det spesielt om jeg har trent Ohp først. Hva kan det være? Kan det være at jeg er for svak i brystet? For jeg har også stagnert ganske lenge på 5x95 nå. Får alltid stanga av brystet, men sliter halvveis opp

Uten at jeg har noe videre peil så har min lik aua gitt seg etter jeg droppa og trene skråbenk med hantler og ble mer ops på å utføre dips korrekt.

Lenke til kommentar

Får skikkelig vond ......Får det spesielt om jeg har trent Ohp først.

 

Jeg ville tatt en kikk på Ohp`en din siden den tydeligvis trigger problemet.

 

Blir øvelsen utført korrekt?

 

Jeg ville vurdert å droppe øvelsen i en periode for å se om det kan være en "hjelper" på problemet. Snakker da ikke om 1 økt eller 2. Ting tar litt tid.

 

Om dette hjelper kan du gjøre 2 vurderinger:

1: Droppe øvelsen helt

2: Få hjelp og teknikkorridering og løpe seirende ut

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Den øvre delen av brystmuskelaturen har utspring i den indre området av kragebeinsområdet som du nevner som "vondt", og også den lille brystmuskelen springer på undersiden av den store og fester rett på undersiden av kragebeinet, på det såkalte ravnenebbet som kan kjennes som et ømt punkt om du trøkker til med en finger - det høres da ut som at det ligger et irritasjonsmoment her.

 

Begge de nevnte musklene aktiveres også i OHP men da i mindre grad, mest som støtte.

 

Jeg hadde som sagt kjørt en elimineringsprosess. Først og fremst fått noen som har peil til å se på teknikken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eksamen i morgen i forebyggende fysisk aktivitet og helse. Må bare kunne forklare fra cellenivå en rekke tilstander og sykdommer (kreft, graviditet, barn, eldre, hypertensjon, hjertesvikt, aterosklerose, muskel- og skjelettplager, fedme, metabolsk syndrom, diabetes...), hva som skjer, hvorfor det skjer, hvordan fysisk aktivitet påvirker tilstanden (og hvorfor!), hva er anbefalinger for fysisk aktivitet på alle tilstandene og hvilken intensitet, forekomst, risiko og årsak.... Har levert caseoppgave i ett tema, men det er muntlig utspørring og jeg kan bli spurt i ALT.

Gruer meg  :rofl: .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen justeringer jeg burde tenke å gjøre på programmet nå som jeg har gått fra overskudd kalormessig til underskudd for fettforbrenning?

 

(Ja, programmet er veldig rart pga korsryggskade)

 

 

 

 

 

 

3 x pr uke

 

Økt A:

 

Øvelse             Set/Rep      Pause mellom set

Leg extension      5x5          2 min

Leg curls          5x5          2 min

Benkpress          5x5          2 min

Stangroing p benk  5x5          2 min

Weighted dips      3x5          2 min

Benkpress m hantl  5x5          2 min

Planke             3x           1.5 min

 

Økt B:

 

Øvelse             Set/Rep      Pause mellom set

Leg extension      5x5          2 min

Leg curls          5x5          2 min

Overhead press alt 5x5          2 min

Weighted chins     3x5          2 min

Weighted pull-ups  3x5          2 min

Barbell curls      2x8          2 min

Endret av banansplitt™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...