Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Det er hard diett om du veier 56kg.. 

 

Problemene er mange, for sort kutt så vil kroppen tviholde på fettet og forbrenne den unødvendige energikrevende muskelmassen. 

 

Du som trener styrke burde ha minimum 100g karb , det er 400 kcal bare der. 

Så med 2-3x kroppsvekten i protein blir 600-840kcal ca for en på 70kg. 

Bare fettet man må ha er 100kcal, og da forstår jeg ikke hvordan du kommer så lavt uten å gå i minus på flere punkter. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veier 92kg nå. Men det som i hovedsak er problemet er at uansett hvor eg sjekker hvor mye kalorier eg trenger for vedlikehold hver dag så varierer disse tallene MYE. Ene stedet eg sjekket ble totalen 2987, et annet sted ble totalen 2042. Så eg aner ikke hvilket tall eg skal stole på, for noe må eg ha å gå ut ifra for å få ting til å falle på plass kalori/protein/karbmessig.

Lenke til kommentar

Poenget er at tallet man får/hører/bruker/finner/ skal startes med, så skal du justere en gang i uka helt til du treffer tallet for ditt aktivitetsnivå. 

Det kan ta 3-4 uker, justerer for eks 200kcal pr gang den vegen man må. 

 

La oss si du veier ca 75kg fettfri, 1575 vil da være hard deff for deg, men du gjør mye bøll som vi ikke vet om, du går for fort ned i vekt ol, da justeres det til 1800, så ser man neste uke osv. 

Kommer man ned i 1000-1200kcal så bør man faktisk bevege seg mer og spise mer for å få spist det man trenger. 

 

Defftall man begynner med er 21-28kcal pr fettfrie kg pr dag. 

Opp i ca 33 er normalt vedlikehold hos de fleste og 36-44 bulk. 

 

Du bør da justere til du går ned 1kg i uka. 

Med nok protein og styrketrening så vil det være minimalt med tap av muskelmasse, kun tømming av glykogenlager som reduserer volumet i kjøttet i den fasen. 

 

 

Det er mange eksempler på folk som måtte ha halvert treningen og dobblet maten for å først da gå ned i vekt, felles for den b-gjengen er at de trente seg ihjel og spiste rundt 1000kcal. 

Endret av War
Lenke til kommentar

Får først og fremst lyst til å dele de opp i lag eller par og gi de en ball eller hockeykøller eller be de sloss eller gi de noen mål de må oppnå med ballen og hockeykøllene elns. de trener jo bare om hvem som er best til å trene. imponerende ja men like meningsløst som thriatlon eller 5/10kamp i mine øyne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Smak er veldig subjektivt, og jeg synes det er helt greit +. Det fungerer veldig fint i shakes med vann eller melk, men jeg synes ikke det funker like bra med havregrøt eller cottage cheese, noe jeg synes x-life sitt vaniljepulver gjør. Men det er absolutt ikke noe vond smak altså, bare ikke min favoritt. 

Lenke til kommentar

Jeg bestilte for en uke eller to siden smaksprøve av den. Den er litt svak i smaken, og ikke for søt. Et pulver (som WAR har påpekt utallige ganger) er for sterkt på smak og for søtt blir man fort lei.
Jeg skal selv bestille når min bøtte med Activate Elite GOLD  blir tom.

Da skal jeg gråte litt, for det er det pulveret som har smakt best. EVER! Og det produseres ikke mer  :cry:

 

suicide_2439218f.jpg

Endret av Dufen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

småsyk ei stund, fått over ei uke ufrivillig hvile. skulle prøve litt lett økt på benken for ikke stagnere helt så drar jeg 15 reps på 100kg. ble veldig overrasket selv aldri klart det før, mener 11 var gammel rekord :) (ja det er skryt  )

 

Pøh! Syk i een uke? er det noe å skryte av da?

Var syk i nesten 2 uker ifjor jeg - da snakker vi syk da :grin2:

 

Edit: Nå var dette naturligvis et forsøk på humor leifeinar :) 

15reps på 100kg er helt rått!

Hva er 1RM i disse dager? 130-140?

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...