Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Det står jo svart på hvitt lengre opp....

Kjære deg. Til nå burde du ha lært deg å tilegne deg informasjon som er så "readily avaiable" som i denne tråden.


MAN GJØR SOM WAR SIER FORDI MAN TRENER OPP GREPSSTYRKEN.

Wrist curls er like meningsløst som å trene legger, det er KUN genetikk som bestemmer størrelsen og trening kan kanskje bidra med 2%.

Endret av Dufen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjapt spørsmål:

 

Bokseseongen er over for nå, hvilket betyr at jeg ikke trenger å bekymre meg nevneverdig for vekta før etter sommeren. Går jeg opp et par kilo gjør det ingenting. Tenkte jeg kunne bruke tiden fram til da på å bygge litt styrke og muskler. Treningsgrunnlaget vil jeg mene er veldig bra (eks 3x3 @145 i mark; ingen verdensrekord, men ikke så gæli for en spjæling på 75 som trener styrke ved siden av veldig mye annen trening), og jeg har omtrent ikke fett på kroppen lenger. Jeg har også vært en god del sterkere enn det jeg er nå. For et år siden dro jeg feks 150 kg i mark åtte ganger. Ingen verdensrekord det heller, men langt bedre enn det jeg løfter nå. Er det fortsatt ~500 kcal i overskudd dagen som gjelder om jeg skal prøve å bygge rent, eller kan jeg tillate meg et noe større overskudd tror dere? Kommer også, utenom løfting tre ganger i uka, til å fortsette med boksetrening tre ganger i uka hvilket jeg antar også er med å stimulere musklene.

 

God treningshelg! :)

Lenke til kommentar

Prøver noe nytt denne dietten, kutte ned på proteiner.

Tidligere har jeg alltid sørget for å få i meg minimum 120g proteiner per dag, ofte opp mot 150+.

 

Nå kjører jeg bare proteinrike retter, driter i om jeg ikke får i meg 120g på en dag så lenge jeg holder kaloriinntaket lavt. Foreløpig har det ikke gitt nevneverdige tap i styrke så kanskje høyproteindiett ikke er så nødvendig som man først skulle tro. Får se når kroppsfettet renner litt mer av.

Lenke til kommentar

Gidder ikke sammenligne meg med gutter som har som jobb og trene uansett, bol eller ikke. Da er det bedre og ta en titt i blokka og se sin egen progresjon. 

For en holdning. Å skylde andre sin fremgang på at det er jobben deres, eller din egen mangel på fremgang på at du ikke har tid.

 

Det eneste som står i mellom deg og målet ditt, er din egen vilje og driv, ikke din mangel på tid. At man ikke setter av tid betyr bare at målet ikke er spesielt viktig for en. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jim wendler har en fin sitat angående det der

"If I didn't have a job and lifting was my job, I'd be that strong too!" No you wouldn't. You'd be playing Xbox all day, engrossed in reality TV, and sleeping until noon"

 

Når det er sagt vil jeg igjennom egne erfaringer anslå at jeg har progressert rundt 30-50% raskere i de periodene jeg har vært arbeidsledig og fokusert 100% på mat/søvn/trening kontra nå som jeg har en fysisk fulltidsjobb+gjennomsnittelig30-50t overtid i måneden.

 

Edit:

Kroppen til vegangains er irriterende, bryst/nakke og rygg henger bra godt etter armene mens skuldrene er bare ok.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...