Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Dopingbruk innen vektløfting og fitness sier det seg vel selv at er utbredt og jeg vil ikke sammenligne det med f.eks. syklister som tjener millioner på svindel. Dette er en del av all idrett uten testing så lenge dop har eksistert (fikk det lenge på apoteket. Var vel etter narko ble ulovlig at dop ble det også? Litt senere kanskje?.

 

Ingen fan selv (vurderte boling da jeg var typ 16 og jeg hadde andre prioriteringer en i dag men innen friidrett som jeg drev med var det mer testing. Jeg viste ikke en dritt om det heller og er glad i dag for at jeg ikke gjorde det) men folk får gjøre som de vil. Håper steroidene er litt bedre så man ikke får så markert kjeve som et par hverdagshelter fra bygda fikk :)

 

Trur jeg har til gode å se en proff konkurranse der man kan jukse om det ikke skjer. Så kan man være så moralsk man vil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Takk for innspill folkens. Ja har selv sett mange løfte opp nakken, spesielt de som løfter tungt. Spørsmålet er jo om det er nok press til å få virvelskade, da vekten ligger jo bak på skulder platene. Strekk derimot er nok svært sannsynlig.. 

 

@Clarus: Legger ut et par bilder som viser hva de ulike øvelsene treffer. 

 

Hvilken bok er det?

 

 

 

Strength Training Anatomy. 

 

Her har du den på tilbud, ikke at den koster all verden ellers :dremel: : http://cdon.no/bøker/frederic_delavier/strength_training_anatomy-7551787

 

@Akse: Ser ikke noe i veien for å bruke flat benk for bygging. Kommer an på hvordan man utfører øvelsen, men den kan være litt vrien ja. 

Endret av DOG_50
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

http://www.dagbladet.no/2016/04/01/sport/kroppsbygging/fitness/doping/43712904/

 

Påstander om at "alle" bruker dop som konkurrerer er kanskje ikke så overdrevet?

Jeg synes at artikkelen er rotete, ingenting henger sammen. I overskriften står det

 

Ble testet for første gang på 20 år. Ni av elleve ble dopingtatt.

 

 

Et stykke bort i artikkelen står det

 

Fire av de elleve som ble testet, testet positivt. I tillegg nektet fem å la seg teste.

 

 

Det betyr ikke at 9 av 11 ble tatt for doping, men 4 av 11! Pluss fem nektet å teste. Det vil si at 9 av 16, men igjen de fem som nektet ble jo ikke tatt for doping. Vi kan mistenkliggjøre dem, men vi kan ikke si at de ble tatt for doping.

 

 

Da hjelper det å klikke seg videre til kilden. Ifølge adressa.no var 11 plukket ut til testing, hvorav 5 av disse nektet og 4 testet positivt.

Lenke til kommentar

Ingen fan selv (vurderte boling da jeg var typ 16 og jeg hadde andre prioriteringer en i dag men innen friidrett som jeg drev med var det mer testing. Jeg viste ikke en dritt om det heller og er glad i dag for at jeg ikke gjorde det) men folk får gjøre som de vil. Håper steroidene er litt bedre så man ikke får så markert kjeve som et par hverdagshelter fra bygda fikk :)

 

Dessverre finnes det ikke trygge anabole stereoider, selv om de som selger og oppfordrer til bruk påstår at så lenge du har "kontroll" og driver med "riktig bruk" så får du ikke problemer.. og det triste er at det er jo ofte veldig mange unge som faller for de salgstriksene. Hvis markert kjeve var det verste man fikk hadde det jo vært supert :D

Lenke til kommentar

 

Ingen fan selv (vurderte boling da jeg var typ 16 og jeg hadde andre prioriteringer en i dag men innen friidrett som jeg drev med var det mer testing. Jeg viste ikke en dritt om det heller og er glad i dag for at jeg ikke gjorde det) men folk får gjøre som de vil. Håper steroidene er litt bedre så man ikke får så markert kjeve som et par hverdagshelter fra bygda fikk :)

 

Dessverre finnes det ikke trygge anabole stereoider, selv om de som selger og oppfordrer til bruk påstår at så lenge du har "kontroll" og driver med "riktig bruk" så får du ikke problemer.. og det triste er at det er jo ofte veldig mange unge som faller for de salgstriksene. Hvis markert kjeve var det verste man fikk hadde det jo vært supert :D

 

 

 

Nå er de ikke mer en ca 30 enda og jeg henger ikke med de så å si at det er alle bivirkningene var ikke meningen.

 

Bolelunte og kjipe estetiske effekter er vel kanskje man merker best utenfra?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvilken bok er det?

 

 

 

Strength Training Anatomy. 

 

Her har du den på tilbud, ikke at den koster all verden ellers :dremel: : http://cdon.no/bøker/frederic_delavier/strength_training_anatomy-7551787

 

@Akse: Ser ikke noe i veien for å bruke flat benk for bygging. Kommer an på hvordan man utfører øvelsen, men den kan være litt vrien ja. 

 

Ingenting i veien for å bruke det, men det er ikke en spesielt god brystaktivator.

Lenke til kommentar

Så lenge det er matrester i søppelet så får man nok i seg litt næring likevel.

 

Men sånn seriøst så er det langt fra sannheten; du kan spise sunn mat hver dag i store mengder uten å få i deg tilstrekkelig med vitaminer og mineraler. Det handler stort sett om å spise variert, men selv om det er tilfellet så tror jeg at det er mange som ikke får i seg nok D-vitamin da hovedkilden er sollys, og for alle som har bodd i Norge en liten stund så er det godt kjent at sollys er mangelvare om vinteren og kan også være det i somre med dårlig vær.

Bytt ut f.eks. brød laget av fint korn med grovt brød av fullkorn. Det vil hjelpe til å dekke deler av behovet.

Prøver man å holde seg i et kaloriunderskudd så kan det være vanskelig å forholde seg til melprodukter o.l kan være fint å spise grønnsaker av og til da, og litt frukt på siden. Kjøp gjerne sånn grønnsaksblanding og spis det med fisk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spiser en variert fra flere forskjellige gode matvaregrupper er det ingen problem med å få dekt behovet. VitD skiller seg ut og Norge er et av de få landene som tar hensyn til noe soleksponering, tilskudd kan her bli nødvendig i tider med lite sol og ensidig kost.

Kan man ikke anta at evolusjon skjer slik at mindre sollys vil kompenseres for av kroppen på annet vis?

Lenke til kommentar

 

Spiser en variert fra flere forskjellige gode matvaregrupper er det ingen problem med å få dekt behovet. VitD skiller seg ut og Norge er et av de få landene som tar hensyn til noe soleksponering, tilskudd kan her bli nødvendig i tider med lite sol og ensidig kost.

Kan man ikke anta at evolusjon skjer slik at mindre sollys vil kompenseres for av kroppen på annet vis?
Du er ikke den første som har tenkt i de baner. :) Det er forslått at vi som lever så langt nord holder på eller har delvis adaptert seg til et bruke VitD mer effektivt. VitD er kompleks og det kan ha kommet ukjente genetiske polymorfismer rundt metabolismen av vitaminet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...