Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

AFPT burde tatt seg en tur til denne tråden..

 

Jeg leser om kostholdsopplegg til fremtidige kunder og synes fremgangsmåten de vil vi skal bruke er alt annet enn enkel - hvilket det burde være.

 

Først sier de "regn ut personens BMR". I neste setning står det at dette er en mindre nøyaktig målemetode.

Multipliser så BMR med en PAL-verdi som symboliserer et "tall" etter generelt aktivitetsnivå som vedkommende skal sette på seg selv.

 

Be så kunden om å bokføre NEAT-aktivitet gjennom flere dager - NEAT er alle ubevisste bevegelser vi gjør i løpet av dagen som f.eks gynge på stolen, klø seg bak øret.........

Man skal altså sette seg ned minst hver halvtime og notere alt man husker..

Dette skal så overleveres PT`n som igjen skal gjøre en beregning oppe på det hele.

 

Likevel, etter alt dette tullballet kan det likevel hende man bommer totalt fordi folk er forskjellige.

 

Kan man ikke bare gjøre ting litt enkelt da, slik man lærer i denne tråden - "start på et trygt energiinntak og hold det samme inntaket i en uke. Juster deretter litt opp eller ned ved neste vektkontroll og se så på totalen over tid, eksempelvis regn ut gjennomsnittet av hver uke over en måneds periode"...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv så komplisert, så slipper man kunden ut med eksakte tall, så skal kunden ut i butikkene og stå hjemme på kjøkkenet og regne kcal.. 

Totalbildet blir for dumt. 

Så må du huske å regne inn at 2 helt like dager skiller flere hundre kcal.. Selv klonede dager. 

En av grunnene for at man ikke kan legge seg 193kcal i overskudd og faktisk få 193 i overskudd hver dag. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

RAGE!!!

 

Igår var jeg på et treningssenter og trente, midt i treningsprogrammet skulle jeg bruke et bestemt treningsapparat. Men apparatet var opptatt, noen hadde lagt igjen en halvfull drikkeflaske på setet. Så jeg stod der og ventet i 8-10 minutter, ingen kom så jeg ga faen i det og flyttet flasken forsiktig siden av setet og brukte apparatet. 

 

Etter jeg ble ferdig og trente videre, halvtime gikk jeg tilbake til garderoben forbi samme plassen. Gjett om drikkeflasken var fortsatt der!!! 

 

Det irriterer meg at jeg ventet for INGENTING!!! Neste gang skal jeg bare gi faen i alle drikkeflasker eller gjenstander som kanskje ligger på benk/sete

Lenke til kommentar

Det var en flaske, kast den til andre sida av gymmen og gjør som du vil... :)

Enig.

 

Du (Fox) må være blant Norges mest tålmodige :p Jeg hadde sett meg rundt for å se om noen kastet stjålne blikk mot apparatet. Er det et apparat med vektstabel (aner ikke hva det heter. Sånn du flytter en pinne opp/ned for å justere vekta) tar det jo ett sekund å rigge tilbake. Jeg hadde vært litt mer tilbakeholden om det er var et knebøystativ der det lå på 150kg (med mindre du skal bruke nøyaktig samme vekt). Man er jo stort sett ferdig på ett minutt uansett. 

 

Man kan ikke drive å holde av apparater slik (det kan jo tenkes at flaska egentlig sto plassert på gulvet og personen som brukte den glemte den så satt noen andre den oppå apparatet for at den glemske skulle oppdage den).  

Lenke til kommentar

hvor mange reps bør man ta på "wrist curls" for å få sterkere grep i markløft og større underarmer? og vor mange repsbør man ta på bicepscurls og slikt?

0 rep, ta stanga og less på vekter mens den ligger på et rack i knehøyde. løft og stå der og hold den i 30 sek.

Klarer du lenger, legg på vekt nestegang.

For eks på slutten av 2 treninger i uka.

 

Sterkere grep får du av å trene grepet

  • Liker 3
Lenke til kommentar

grattis :D

 

Hvordan gjør dere oppvarmingsettene i benkpress?

 

Prøvde idag og gå ifra x antal reps med kun stang til tre sett med xplosive femreppere på 60kg før arbeidssett etter anbefaling fra combine-nfl-trener-dude på youtube, funket fjell selv om jeg pleier og gå saktere opp mellom settene.

Lenke til kommentar

Dislocations + lats shrugs som dynamisk oppvarming, ett par sett av hver.

 

Deretter om det skal settes 5RM på eksempelvis 100kg trives jeg med å gjøre det slik:

 

20kg x10

50kg x5

70kg x3

80kg x2

90kg x1

100kg x5

 

Avhenger litt av hvordan kroppen føles. Enkelte ganger føles alt litt "stivt" og jeg legger på litt ekstra reps på de lette vektene.

Funker for meg men ikke for alle :)

Lenke til kommentar

 

hvor mange reps bør man ta på "wrist curls" for å få sterkere grep i markløft og større underarmer? og vor mange repsbør man ta på bicepscurls og slikt?

0 rep, ta stanga og less på vekter mens den ligger på et rack i knehøyde. løft og stå der og hold den i 30 sek.

Klarer du lenger, legg på vekt nestegang.

For eks på slutten av 2 treninger i uka.

 

Sterkere grep får du av å trene grepet

Er ikke det mest utholdenhet? Får man større underarmen av det der?
Lenke til kommentar

 

 

hvor mange reps bør man ta på "wrist curls" for å få sterkere grep i markløft og større underarmer? og vor mange repsbør man ta på bicepscurls og slikt?

0 rep, ta stanga og less på vekter mens den ligger på et rack i knehøyde. løft og stå der og hold den i 30 sek.

Klarer du lenger, legg på vekt nestegang.

For eks på slutten av 2 treninger i uka.

 

Sterkere grep får du av å trene grepet

Er ikke det mest utholdenhet? Får man større underarmen av det der?

 

1405644242612509.jpg

Lenke til kommentar

 

 

 

hvor mange reps bør man ta på "wrist curls" for å få sterkere grep i markløft og større underarmer? og vor mange repsbør man ta på bicepscurls og slikt?

0 rep, ta stanga og less på vekter mens den ligger på et rack i knehøyde. løft og stå der og hold den i 30 sek.

Klarer du lenger, legg på vekt nestegang.

For eks på slutten av 2 treninger i uka.

 

Sterkere grep får du av å trene grepet

Er ikke det mest utholdenhet? Får man større underarmen av det der?

1405644242612509.jpg
Lol utdyp?

Har skjønt det slik at write curls er en bra øvelse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...