Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på om jeg skal kjøpe løftesko ifm med beindagene her på gymmen.

Trener ikke skamtungt i hverken knebøy eller markløft, men er 3-sifret.

Verdt de 1000kr det koster eller like greit å bare fortsette i sokkelesten?

Personlig synes jeg det gjør knebøyen vesentlig mer stabil, samtidig hjelper det på teknikken da jeg har dårlig mobilitet på ene ankelen etter skade.

 

Hvis det blir brukt regelmessig er det verdt pengene ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg utelukker ikke olympiske løft og/eller crossfit i fremtiden da vi har en veldig god crossfit-gruppe på skolen, men akkurat nå er det kun mark og bøy jeg trenger dem for. Skoene kommer vel med eller uten forhøyet hæl? Sånn sett er jo et par nøytrale sko uten demping greit å ha uansett eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Jeg utelukker ikke olympiske løft og/eller crossfit i fremtiden da vi har en veldig god crossfit-gruppe på skolen, men akkurat nå er det kun mark og bøy jeg trenger dem for. Skoene kommer vel med eller uten forhøyet hæl? Sånn sett er jo et par nøytrale sko uten demping greit å ha uansett eller tar jeg feil?

Dere har en sirkeltreningsgruppe, ikke crossfitgruppe ;)

 

Bruk bare sko uten demping ja, helst uten forhøyet hæl.

Jeg bruker Reebok Nano, men så drøyt trenger du ikke tenke. Et par utslitte vans e.l. funker i massevis.

Til crossfit, om du tenker den veien senere, så er det ingen fordel med sko med forhøyet hæl da det man gjør er så variert og sko med høy hæl bare holder deg igjen i mange øvelser at man er mer tjent med en lav sko uten demping.

Lenke til kommentar

Merker det begynner å bli vår, ca 100 grader på gymmet i dag. http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/gforce-liquid-chalk-200-ml?term=talk Er dette gull mtp at jeg skal slippe og bruke 90% av energien min på og holde meg fast når jeg tar chins pga jeg svetter som en gris inni hendene?

Jeg liker kalkblokker bedre, men det er ikke alle gym som er begreistret for dem. Men ja, kalk er et must om man skal løfte tungt.

Lenke til kommentar

 

Merker det begynner å bli vår, ca 100 grader på gymmet i dag. http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/gforce-liquid-chalk-200-ml?term=talk Er dette gull mtp at jeg skal slippe og bruke 90% av energien min på og holde meg fast når jeg tar chins pga jeg svetter som en gris inni hendene?

Jeg liker kalkblokker bedre, men det er ikke alle gym som er begreistret for dem. Men ja, kalk er et must om man skal løfte tungt.

 

Kaller du Skadi feit?

 

:ph34r:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De klumpene med magnesium jeg har vært borti har gått i oppløsning i gym-baggen og lagd masse dårlig stemning for meg tidligere, ellers så bruker jeg jo kun en liten squirt flytende kalk til tung markløft en gang i uka, en flaske alene bør jo vare iallefall i to år.

 

Altså om flaska koster 129,- og jeg runder litt opp blir det 1.265,- per tunge markøkt, det kan jeg ta meg råd til :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...