Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bøker er dyre sånner det med den saken, derfor kjøper jeg ikke bøker. (ok jeg kjøper noen da) men jeg kjøper CD-plater i alle fall til de bandene jeg liker, det er skjelden jeg kjøper noe jeg ikke har hørt derfor laster jeg som regel ned musikk, for så å høre om det er noe tess, er det virkelig bra så kjøpes det.

Lenke til kommentar

Har lest gjennom hele tråden nå og høreer atm på televators av TMV, likte den så jeg må høre mer på de snart :)

 

Fikk en cd til bursdagen min av The Pixies, Doolittle.. Jeg synes deb var bra men har ikke fått hørt noe særlig på den,det meste av musikk blir bedre etter man har hørt på det noen ganger. Hva synes dere om pixies?

 

Edit: Ang. DT så er trommisen sykt flink! Er ikke han verdens beste? Så en film om han/DT hos fetteren min en gang og ble veldig imponert over hvor flink han var på trommer men synes kanskje musikken var en smule kjedelig :shrug:

Endret av Anette_
Lenke til kommentar
Har lest gjennom hele tråden nå og høreer atm på televators av TMV, likte den så jeg må høre mer på de snart :)

 

Fikk en cd til bursdagen min av The Pixies, Doolittle.. Jeg synes deb var bra men har ikke fått hørt noe særlig på den,det meste av musikk blir bedre etter man har hørt på det noen ganger. Hva synes dere om pixies?

 

Edit: Ang. DT så er trommisen sykt flink! Er ikke han verdens beste? Så en film om han/DT hos fetteren min en gang og ble veldig imponert over hvor flink han var på trommer men synes kanskje musikken var en smule kjedelig :shrug:

Pixies er et glimrende band og Dolittle er kanskje dems beste plate. Det tar litt tid før den sitter, men da sitter'n! Hvis du liker den må du også sørge for å skaffe deg Surferosa. Dream Theater består av noen av de beste musikerne i verden, og alle er utrolig dyktige på sine respektive instrumenter. Six Degrees of Inner Turbulence er en cd jeg aldri går lei av. En herlig cd rett og slett. For de som vi stifte nærmere bekjentskap med verdens beste band akkuratt nå: Hør på ...And You Will Know Us By The Trail Of Dead. Ingen over, ingen ved siden. Basta bom.

Lenke til kommentar
Har lest gjennom hele tråden nå og høreer atm på televators av TMV, likte den så jeg må høre mer på de snart :)

:thumbup: Du bør, dog, vite at televators skiller seg ut. Ikke misforstå, resten av albumet er like vakkert, og det ER mye rolige partier (egentlig frem og tilbake hele tiden), men det er definitivt mye trøkk også. :D Albumet er et must-have, i mine øyne. TMV er forresten sinnsyke live, og slipper nytt labum til høsten, og skal muligens turnere, *be for Oslo-opptreden*. De gjerne om du finnes noen live-opptak, de er helt rabiate. Står ALDRI stille. :D

 

 

Fikk en cd til bursdagen min av The Pixies, Doolittle.. Jeg synes deb var bra men har ikke fått hørt noe særlig på den,det meste av musikk blir bedre etter man har hørt på det noen ganger. Hva synes dere om pixies?

 

Dritfet plate, yndlingslåt: Monkey Gone To Heaven. The Pixies er et flott band, bra gønsj-rock-punk-pop-rock. :ermm:

 

For de som vi stifte nærmere bekjentskap med verdens beste band akkuratt nå: Hør på ...And You Will Know Us By The Trail Of Dead. Ingen over, ingen ved siden. Basta bom.

 

Woahies! Det er bra saker det! Source Tags & Codes er :woot.. Ps. har "tipsa" om AYWKUBTTOD på forumet før, tror jeg, plukka du det opp der? Bare nysjerrig. :)

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Ah.. Da var eg klar for neste runde med plater fra cdon.com :)

 

Motörhead - On Parole 39 kr

Motörhead - Ace Of Spades 49 kr

Jarre Jean Michel - Oxygene 49 kr

Dio - The Collection 1983-93 49 kr

Satriani Joe - Is There Love In Space? 129 kr

Vai Steve - Flexable Leftovers 79 kr

Vai Steve - Alien Love Secrets 79 kr

 

Forslag til fleire? Helst til under 100kr.

Lenke til kommentar
Gleder meg villt til å se ham live, om alt går som det bør, på Øyafestivalen i år. Han er visst helt vill på scenen. :)

 

 

Skal kanskje på øya-festivalen jeg også, men kan hende jeg må jobbe :cry:

 

Fra øya-festivalens hjemmesider :

 

Den selvutnevnte antikristus Bobby Conn skal gi oss kameleonpop i august. Låtene veksler mellom disco-funk, kabaret, psykedelia, rock og grunge. NME har nettopp gitt hans siste ugivelse "The Homeland" 9 av 10 mulig poeng, og kritikere her i Norge har også latt seg begeistre. På den annen side har andre slaktet ham så til de grader at det kan virke som om Mr. Conn og enkelte anmeldere ikke bør møtes ansikt til ansikt. Vi forlanger at man gjør seg opp sin egen mening ved å komme og høre ham live. For det er nettopp på scenen Bobby Conn med band kommer til sin fulle rett. Liveshowene er ulikt det meste man opplever i dagens popindustri. Her snakker vi to tredeler rockeshow og én del teater. Mye av underholdningsverdien kan sammenlignes med det man finner hos reggaens fremste eksentriker; Lee "Scratch" Perry. Man tvinges nemlig til å gå inn i seg selv for å finne ut av om man virkelig tror at han selv tror på alt han sier! Dette er kunstnerisk interaksjon på høyt plan. Skrulling eller geni? Kom og sjekk selv.

 

Høres kult ut :yes:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...