Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du liker Boards of Canada, faller sikkert Plaid i smak også. Ulrich Schnauss og Slowdive er acts som ligger ganske nær BoC i det musikalske landskapet (Slowdive er et eldre band dog).

Hva har du hørt av BoC og hva vil du anbefale sterkest?

 

Likte Geogaddy, men har hørt noe bedre fra dem. Husker ikke fra hvilken skive tho.:blush:

 

www.tychomusic.com (music-alert), er og ganske nær den type elektronika disse farer med...

Tja, Twoism likte vel jeg bedre, men det er også Music Has the Right to Children som jeg ikke har hørt. Tycho synes jeg lignet litt på Ulrich Schnauss faktisk (i alle fall noen av låtene), selv om det kanskje var noe mer laidback.

Lenke til kommentar

Aphex har egentlig vært innom en rekke stilarter, men hans innflytelse på elektronika-sjangeren generelt kommer man ikke utenom. Come to Viddy (videoen til Come to Daddy) er sykt morsom da, husker et klistremerke med en av jævelungene fra videoen hvor det sto "my drugs work" (i kontrast til The Verve åpenbart). Chris Cunningham har gjort flere spektakulære videoer, Come on My Selector og Windowlicker.

Lenke til kommentar
Ta med De-Loused In The Comatorium. Du blir ikke skuffa.

De hadde ikke Nightwish CD'n på lager så Volta'n tok plassen...

 

Pink Floyd - P.U.L.S.E.

Led Zeppelin - How The West Was Won

The Mars Volta - De-Loused In The Comatorium

 

*glede seg til de kommer* :D

bestilte fra play.com, noen som vet hvor raske de vanligvis er? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Nei, Billy Corgans nasale synging står ikke i høy kurs hos denne karen.

Er noe av sjarmen da :p

 

Personlig er jeg en stor fan av gresskara, selvom interessen har falt en litt i det siste. Musikken er på det beste så utrolig gjennomført at det nesten er til å grine av. "Mellon Collie and The Infinite Sadness" var jo et temmelig gutsy prosjekt, og de kom jo særdeles bra ut av det! Genial plate :thumbup:

Lenke til kommentar

Mine personlig favoritter er Siamese Dream, Mellon Collie and the Infinite Sadness, og Adore.

 

Er enig i at alt ikke har vært like vellykka, men når Pumpkins har noe bra, så er det virkelig gennialt.

Må si forresten si jeg ble utrolig skuffa over Zwan.. :(

Lenke til kommentar
Nei, Billy Corgans nasale synging står ikke i høy kurs hos denne karen.

:lol:

 

Ikke fornøyd med Zwan
De var rett og slett for "poppy" for meg. Mary Star of the Sea ble laget uten å ta en eneste sjangs.

 

Men The Smashing Pumpkins topper listen over +fav rockebands.

 

Glass and the ghost children! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hm. Kjøpte Gish og Siamese Dream i 93, og syntes vel begge albumene var brukbare

den gang. Kan vel ikke påstå de har blitt mest spilt de siste årene. Forøvrig synes jeg

de aller beste låtene av Smashing Pumpkins finnes som b-spor på singler (pussig nok).

Brydde meg derfor aldri om å kjøpe de andre platene, men nøyde meg med ep'ene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...