Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

G3'05 Europe bør seff bli Satriani, Vai og Timmons.

Andy Timmons er trolig verdens mest undervurderte gitarist :-(

Han spilelr som en Gud, og det vil være løgn å si at han er dårligere enn Vai og Satch.

Jeg har vært på konsert med Vai og Satriani samtidig. Tro meg, Timmons er overhodet ikke bedre. Noe så vilt som Steve og Joe har jeg aldri sett, det var så utrolig eid. Så var det bare 10 000 og så på.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var det ikke Master of Puppets, albumet altså. Anyone?

De har vel ikke offisielt spilt inn noe Metallica, men det pleier vel titt og ofte å spille en metallica låt på konsertene sine? (Og gjør selvsagt originalen til skam, hehe)

DT har spilt inn hele Master of Puppets (den med en kirkegård med masse hvite kors på coveret).

 

Ang. Train of Thoughts: Ikke undervurder dette albumet. Sett det på repeat et par ganger, og hør igjennom det. Jeg skal være enig i at det ikke er det beste albumet DT har gitt ut, men albumet er uansett bra. Det er et av de mer "sinte" albumet til DT. Dog har det et mer popaktig preg, noe jeg ikke syns er positivt. Men det er slett ikke et dårlig album! "As I am" for eksempel er svinaktig bra.

Lenke til kommentar

At Andy Timmons spiller som en gud er nok å ta veldig hardt i ja...Vai og Satriani er definitivt bedre!

 

Til de som liker DT: Finn fram Rudess Morgenstein Project! [sideprosjekt til DT/Dixie Dregs] De har noen bra låter sammen. Virkelig en power-duo.

 

Er det forresten noen andre som liker fusion her eller? Har dere noen bra band å anbefale innen denne genren? Jeg er stor fan av Planet X for tiden. Bare synd at Tony MacAlpine har sluttet som gitarist i bandet :( (Heldigvis er han fortsatt med i Ring of Fire :wee: )

Lenke til kommentar
Sentenced er sjefolainen!

Liker den The Cold White Light plata..

jepp den er bra :thumbup: . Som det var en annen som sa så tok det en stund før de fant en god sound. Jeg er ikke så veldig begeistret for alt de de laget helt i starten. Var litt for Black for dem da synes jeg.

Lenke til kommentar
Ang. Train of Thoughts:  Ikke undervurder dette albumet.  Sett det på repeat et par ganger, og hør igjennom det. Jeg skal være enig i at det ikke er det beste albumet DT har gitt ut, men albumet er uansett bra.  Det er et av de mer "sinte" albumet til DT.  Dog har det et mer popaktig preg, noe jeg ikke syns er positivt. Men det er slett ikke et dårlig album! "As I am" for eksempel er svinaktig bra.

Steam of consciousness (typo?), In the name of God og As I am synes jeg er superlåter på Train of thoughts

Endret av bakemesterharepus
Lenke til kommentar
DT har spilt inn hele Master of Puppets (den med en kirkegård med masse hvite kors på coveret).

Tull, hva heter albumet da?

Platen heter "Master of Puppets". Ikke så vanskelig å gjette seg til kanskje? :D

 

DT har aldri gitt ut låta Master Of Puppets på plate engang. Kanskje den finnes på en eller annen bootleg. Men på bandets ofisielle utgivelser finnes låta ikke.

 

Jo, broren min har Cd'en så jeg tror jeg vet for å si det sånn. Men Pantera, ja du har rett i at det er en bootleg. Altså ikke en offisiell utgivelse.

Lenke til kommentar
At Andy Timmons spiller som en gud er nok å ta veldig hardt i ja...Vai og Satriani er definitivt bedre!

Har dere hørt noe særlig Timmons da?

Sa aldri at han var bedre en Vai og Satch, men mener at han til tider er absolutt på deres nivå.

 

Tonevalget og fraseringa hans er mildt sagt genial. Utrolig deilig lyd han har i Ibanez gitaren og Laney riggen sin også.

Hvis dere har tilgang til P2P, så let etter Hoshino Ibanez sitt 90 års jubileum. På denne konserten gjør Vai en dårlig performance, og blir spilt noe så sykt i senk av en Timmons i topp-form.

 

Timmons har vel også en mye mer jazzpreget spillestil enn Vai og Satch. Muligens det som ikke faller i smakhos massene...ikke vet jeg. Han er uansett en utrolig gitarist.

Lenke til kommentar
Haha, utrolig bra navn på gruppe. :lol:

Gruppa heter The Mars Volta, albumet heter De-Loused In the Comatorium ;)

Sinnsykt kult band, som lager utrolig mye kul lyd og har ekstravagante tekster :)

 

Eksempel:

Made its way through the tracks

Of a snail slouching whisper

A half mass comute through umbilical blisters

Spector will lurk

Radar has gathered

Midnight neuces from boxcar cadavears

 

Exoskeletal junction at the railroad delayed

Exoskeletal junction at the railroad delayed

Endret av nr.4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...