Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så det var noen som nevnte Slipknot så jeg gjengir hva jeg skrev i en annen Roskilde tråd:

 

Årets konserthøydepunkt var "Slipknot". Utrolig bra liveopptreden. Hadde ikke noe forhold til denne gjengen fra før men ble stående med bakoversveis etter endt konsert! Hører svært lite på denne typen musikk til vanlig derfor var det ekstra morsomt å få servert en slik engasjerende og solid konsert.

 

Hvis de er halvparten så bra på Quart som var på Roskilde så har Quart-gjengen mye å glede seg til ikveld!

 

Litt rart å tenke på at min største konsert opplevelse kun kom som følge av David Bowies avbud. Bowie ville nok vært stort, men for å sitere en dansk avis: "I motsetning til den aldrende engelskmannen har faktisk Slipknot gitt ut et vesentlig album i løpet av de siste 24 årene." Måtte igrunn humre godt da jeg leste dette. :lol:

 

Men da hadde jeg hvertfall masse kjærlighet på pinne å knaske på gjennom resten av festivalen. :lol:

Lenke til kommentar
Wooow, trodde jeg var den eneste i Norge som hadde hørt om han omtrent. :p

:)

 

Har han gitt ut flere plater enn "the golden age" og "the homeland"? Det er i hvertfall disse to platene jeg har hørt.

 

Han har gitt ut 4 studioalbum og 3 EP'er, faktisk. Albumene: Bobby Conn, Rise Up!, The Golden Age og The Homeland (i den rekkefølgen). Er enig i at The Golden Age utmerker seg som hans klart beste utgivelse, men som du selv sier, The Homeland har mye bra materiale også. Rise Up! er Conns opprør mot kristendommen, mye fete tekster og bra låter, litt på sidelinja av The Golden Age, kanskje, men like fullt et knall album. Anbefales.

 

Gleder meg villt til å se ham live, om alt går som det bør, på Øyafestivalen i år. Han er visst helt vill på scenen. :)

 

Synes han har dritbra tekster, men vet ikke helt om jeg ser på han som genial

eller bare gal :p

 

Mange genier er/var gale. Når de attpåtil (er det et ord?) har et arsenal av sinnsykt dyktige musikere bak seg, bare MÅ det bli bra.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Dophuer og gærninger lager ofte den beste musikken virker det som.  :)

 

(Og ja, attpåtil er et ord)

Korrekt, så har man det store spørsmålet: Er det dopen som skaper kreativiteten, eller er det kreativiteten som overgår dopen?

Det er sikkert en blanding. Kanskje dopen bringer frem kreativiteten bedre

Lenke til kommentar

Jeg føler meg ikke spesiellt kreativ når jeg er full...

 

Uansett, har kjøpt en del plater i dag. :)

 

The Flaming Lips - Yoshimi Battles The Pink Robots

Led Zeppelin - How The West Was Won (3 Live-CD)

The Jimi Hendrix Experience - Electric Ladyland

Guns N' Roses - Appetite for Destruction

The Mars Volta - Tremulant EP

 

Flotte greier, mye av dette er plater jeg har hatt sånn halvveis lasta ned, for så å finne ut at de er must-haves til CD-hylla. Det vil si, alt utenom The Flaming Lips, som jeg kun har hørt en halv skive av før, herlige saker. :)

 

På tide å slite litt på CD-spilleren. :woot:

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
The Flaming Lips - Yoshimi Battles The Pink Robots

Led Zeppelin - How The West Was Won (3 Live-CD)

The Jimi Hendrix Experience - Electric Ladyland

Guns N' Roses - Appetite for Destruction

The Mars Volta - Tremulant EP

 

Neida, er ikke misunnelig... :ermm:

 

 

 

 

 

:cry:

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke laste ned bare?

a) Fordi det er tyveri og jeg er ingen tyv.

 

b) Fordi jeg liker plater, og samler på plater.

 

c) Fordi jeg vil støtte artistene/menneskene bak musikken.

 

d) Fordi jeg liker å gå i platebutikken og handle plater.

 

e) Fordi jeg har en motivasjon for å tjene penger.

 

Hvorfor kjøper du PC-komponenter, når du kan stjele de?

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
b) Fordi jeg liker plater, og samler på plater.

 

c) Fordi jeg vil støtte artistene/menneskene bak musikken.

 

d) Fordi jeg liker å gå i platebutikken og handle plater.

 

e) Fordi jeg har en motivasjon for å tjene penger.

Ok. Det er jo greit nok. Men det er lovlig og laste ned musikk bare så det er sagt...

Lenke til kommentar

Det er lovlig å barbere seg med en rusten teskje imens man penetrerer endetarmen sin med en agurk i langt over EU-regulert størrelse også, men det betyr likevel ikke at jeg har veldig lyst.

 

Dessuten, "lovligheten" ved å laste ned musikk er det så som så med, og det er nok ikke lenge til det er forbudt i Norge, som i andre land, heller. Vi er tross alt i den kinkige situasjon slik at EU kan trekke det meste av regler ned over huet på oss, uten at vi har så fantastisk mye vi skulle ha sagt.

Lenke til kommentar

Altså:

 

Jeg har ingenting imot å laste ned musikk (gjør det i stor grad selv). Finner jeg plater som jeg liker godt, drar jeg ned til nermeste cd-sjappe som fører den tittelen jeg er ute etter og kjøper den. Hvorfor? Fordi jeg samler på cd'er, og jeg liker å bla i bookleten mens jeg hører på plata. Ingenting slår en god original cd/lp med bra musikk. Dessuten ønsker jeg å støtte bandene jeg liker med å KJØPE musikken deres, fordi litt av pengene går til bandet/artisten, som dermed blir motivert til å lage mer god musikk.

 

EDIT:

 

Enig med HalTan ...

Endret av Lungemannen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...