Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var på konsert her i..hm..den 16. og der selgte de noen cder der jeg kom over et band som heter Cult Of Luna.

Vil anbefale metal folk å høre på de, for det var absolutt musikk som traff meg.

Hmm. Kurant svensk death/doom. Hadde aldri hørt bandet før, men den nye plata som

kommer i august virker spennende. Slettes ikke verst ;)

Lenke til kommentar

Lurer på hvor det blir av den etterlengtede Tool-dvden jeg som egentlig skulle komme i fjor høst, men ble nå i senere tid stadfestet til sensommeren. Har ikke hørt et døyt om det! Men det er jo typisk Tool også..liker å overraske.

 

Sjekk ut disse albumene:

 

Onesidezero - Is This Room Getting Any Smaller?

30 Seconds To Mars - 30 Seconds To Mars.

Pulse Ultra - Headspace

 

Dessuten kommer Chevelle TRUSTcompany, Stutterfly, APC, SOAD, og muligens Audioslave og Tool ut med nye album i år. 2004 har hittils vært et jævlig bra musikkår, og slik det ser ut nå, så blir det i hvert fall ikke dårligere.

Lenke til kommentar

..og en ting til..det med utskeielsene om at Mike Portnoy i Dream Theater er verdens beste trommis kan stemme, innen populærmusikken.=) Men han har en kar med seg på delt 1 plass, nemlig Danny Carey i Tool. Men disse to spiller helt ulikt, og de er best på det de driver med.

 

Men vi har en sjanger som heter Jazz, hvor verdens beste trommiser befinner seg i.

Lenke til kommentar
Pulse Ultra - Headspace

I'd second that. Faen så deilig metal de spiller. Skikkelig party-party. :)

 

Et annet sinnsvakt bra band er det svenske bandet Eclipse. Her kan du laste ned en free sample fra deres hjemmesider. Anbefaler deres nye album "Second to none" til alle metalfans. :)

Lenke til kommentar

Dissse platene har eg tenkt å skaffe meg, men økonomien tilater meg ikke å skaffe alt på en gang. Så hvilke bør eg investere i først mener dere? Lag gjerne en prioterings liste. :p

 

In Flames - Reroute to Remain

In Flames - Soundtrack to your Escape

Pink Floyd - Pulse

Nightwish - Ceantury Child

Metallica - S&M

Metallica - Master of Puppets

Dream Theater - Train of Thought

Dream Theater - Awake

Theatre of Tragedy - Assembly

Led Zeppelin - How The West Was Won

Led Zeppelin - IV

Rage Against The Machine - Battle of Los Angeles

Rage Agaisnt The Machine - Evil Empire

Soufly - Prophecy

Tool - Undertow

Tool - Aenima

Amen - We Have Come for Your Parents

Asian Dub Foundation - Enemy of The Enemy

Bobby Conn - The Golden Age

Lenke til kommentar

Tror eg går etter HalTan anbefalinger eg. Kunne godt tenke meg lit rolig musikk, dessuten så har eg god erfaring med å følge musikksmaken hans. :)

Men LarsP's forslag kommer i prioriteringen etter da.. :)

EDIT: Lasta ned litt Mars Volta... tøffe saker dette og! Hvilke album vil du anbefale der?

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...