Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rundt der jeg bodde var det en form for humor rundt 1990 å skulle banke alt og alle over den minste ting slik som du stadig driver å påstår og oppfordrer folk til å gjøre.

 

Det er nok bare i ditt eget lille univers, sammen med likesinnede, som har hatt denne triste samfunnsutviklingen. For generelt her i landet virker det som om folk til syvende og sist har forståelse for at man kan gjøre feil. Selv i trafikken.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Rundt der jeg bodde var det en form for humor rundt 1990 å skulle banke alt og alle over den minste ting slik som du stadig driver å påstår og oppfordrer folk til å gjøre.

 

Det er nok bare i ditt eget lille univers, sammen med likesinnede, som har hatt denne triste samfunnsutviklingen. For generelt her i landet virker det som om folk til syvende og sist har forståelse for at man kan gjøre feil. Selv i trafikken.

Her jeg bor så eksisterer den humoren enda, for å gjøre narr av de som seriøst truer andre med bank for den minste ting. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, hva er det egentlig med saktekjøring på motorveier? Og dette gjelder ikke bare i Norge, for i omtrent alle land i vest- og mellom-Europa har jeg opplevd at det å holde fartsgrensa medfører at man kjører fra de fleste.

Hvor kjører du i Norge?! Er dette et 100% ironisk inlegg kanskje da?! :p

 

Siden jeg kjørte fra Tvedestrand til Sverige og der det var motorvei lå jeg sikkert minst 10km/t over fartsgrensa men alikevel tok nesten alle forbi meg, var bare noen få jeg måtte kjøre forbi. (Og ja speedometeret fungerer, det var noen sånne fartsmålere på strekningen som stemmte ganske godt overens med speedometeret mitt.

 

Lenke til kommentar

Hvor kjører du i Norge?! Er dette et 100% ironisk inlegg kanskje da?! :p

 

Siden jeg kjørte fra Tvedestrand til Sverige og der det var motorvei lå jeg sikkert minst 10km/t over fartsgrensa men alikevel tok nesten alle forbi meg, var bare noen få jeg måtte kjøre forbi. (Og ja speedometeret fungerer, det var noen sånne fartsmålere på strekningen som stemmte ganske godt overens med speedometeret mitt.

 

 

De boksene er ofte helt på jordet, de bruker gammel utdatert teknologi og kan gi tildels store avvik.

Bilen min har jeg opplevd å få klokket til 62 mens jeg har holdt 55 (ja, 55 er korrekt avlesning.)

 

Jeg glemte å nevne at av alle landene hvor jeg har kjørt motorvei, har Norge hatt størst hastighet i forhold til fartsgrensa.

 

Du har ikke kjørt så mye i Danmark?

Tidligere var det ikke uvanlig med overskridelser på 50km/t eller mer på motorveien der, og det var noe "folk flest" gjorde.

Lenke til kommentar

 

De boksene er ofte helt på jordet, de bruker gammel utdatert teknologi og kan gi tildels store avvik.

Bilen min har jeg opplevd å få klokket til 62 mens jeg har holdt 55 (ja, 55 er korrekt avlesning.)

 

Okei det kan hende, det har ikke jeg opplevd. Eller når jeg kjører ca 85 på speedometeret er det på målerne ca 80. Ble tatt i fotoboks i 60 sona og kjørte 71 på speedometeret, Fotoboksen sa vi kjørte 68. Så om jeg kjører mellom 110-120 i 100 sona og alle tar forbi er det dem som kjører enda fortere bare.

 

 

Lenke til kommentar

Danmark er det landet som kjører finest. Om du ser det kommer skilt fra 4 felt til vanlig 2 felt, eller ombygging så man skal flette seg inn er det danskene som fletter bra mens du ser hele ytterste fila er bare nordmenn som presser seg fram. (Har kjørt igjenom danmark sikkert 35-40 ganger og Norge og Tyskland er mye verre på det med pressing og fartsoverskridelser som jeg legger merke til)

Kjørte i går og var mye sperring osv av E18 pga utbygging. Jeg ligger 120, har en lastebil i 80 forran meg men ser skiltet som går fra 2felt til vanlig fil i en retning om 200m og legger meg inn bremser ned. Følte var best siden lastebilen lå litt forran meg og hadde nok klart det men han måtte ha bremset opp. Så kommer det plutselig en sånn BMW bak meg må ha kjørt sikkert 180 og over det siden så han ikke i speilet da jeg kikket og suste forbi meg og lastebilen på de 200meterne. Tror ikke man hadde fått den på film engang, jeg kvakk helt vanvittig. Tenkte bare fy faen han gambler med livet.

Senere var det enda en BMW som pressa seg forbi på de siste meterne, kjørte på de gule stripene som gjør veien fra 3 felt om til 2 felt og pressa bilen forran meg ut på sidestripen. Neste avkjørsel svingte han av... :nei:

Endret av Chocolate-Monster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...