Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis alternativet til å kjøre forbi i 120 i 80-sonen er å ligge å presse opp i baken til bilene foran vil jeg innføre et tredje alternativ: Levere inn sertifikatet og la folk som følger trafikkreglene få ta seg av persontransporten. Det er ingen menneskerett å ha sertifikat, det er et privilegie man må gjøre seg fortjent til gjennom blant annet å følge trafikkreglene.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Burde ikke være nødvendig å forklare hvorfor det ikke er ok å ligge i 120 i 80-sone.

La os late som at det er nødvendig. Så forklar meg gjerne hva som ikke gjør det OK?

 

 

Levere inn sertifikatet og la folk som følger trafikkreglene få ta seg av persontransporten. Det er ingen menneskerett å ha sertifikat, det er et privilegie man må gjøre seg fortjent til gjennom blant annet å følge trafikkreglene.

Hva som er en menneskerett og ikke er en oppkonstruert og byråkratisk regellefse. å ikke kunne kjøre bil vil på alle måter begrense min evne til å bevege meg fritt, og kan sammenlignes med fengsling.

 

Spesielt trafikkreglene har blitt offer for en hjerneskadet politisk og byråkratisk ryggradsløshet, hvor alle skal beskyttes og pakkes inn i regler på alle kanter.

Endret av Zepticon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

... vi sjekker Facebook fordi vi holder på å kjede os til døde.

Prøv i det minste å gjøre det ved en utforkjøring, da ...

 

Ta toget neste gang du skal noe sted og kjør heller rallycross på lukket bane for å få de adrenalinkick du er ute etter. (Så kan du jo samtidig få sjekket hvor god du virkelig er til å ha kontroll over bilen din.)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Og resultatet? Nesten ingen av de som benytter veiene kan faktisk kjøre bil... Det er jo bare å se på første snøfallet hver vinter. Fullstendig kaos.

 

Hva skjer med oppmerksomheten vår når vi sitter på en trefelts vei med 80sone? Jo, vi sjekker Facebook fordi vi holder på å kjede os til døde.

 

 

Fullstendig kaos fordi "nesten ingen" kan kjøre, eller fordi noen får problemer, og det skaper kaos i totalsystemet?

 

AtW

Jeg forsøker fra tid til annen å få kjørt litt på bane, men regelverket begynner å bli så vanskelig nå at det er håpløst å få kjørt på bane..

Så skal man leke fra seg må det gjøres på veien.

 

Ok? Hva er problemet? Jeg har kjørt på bane, det var møte opp, teipe noe glass og kjøre.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg forsøker fra tid til annen å få kjørt litt på bane, men regelverket begynner å bli så vanskelig nå at det er håpløst å få kjørt på bane..

Så skal man leke fra seg må det gjøres på veien.

 

Nå vet jeg ikke hva du mener med å leke, men om du har intensjoner om å i hovedsak bare kjøre fort så er det mange muligheter til dette.

 

http://www.solortrackday.com

Kontakt disse og hør om disse fortsatt driver på. Isåfall er det en god grunn til å holde grisekjøringa på bane.

Lenke til kommentar

 

 

Ok? Hva er problemet? Jeg har kjørt på bane, det var møte opp, teipe noe glass og kjøre.

 

 

 

For å si det sånn så har jeg hatt en del hårete biler gjennom årene, felles for alle disse er at de ikke har lov til å kjøre på bane i Norge pga støykrav.

Merca sliter riktignok ikke med støykrav, men jeg har en annen sak jeg heller vil kjøre på bane med.. Den er det ikke lov å leke med på bane her i landet.

 

 

Nå vet jeg ikke hva du mener med å leke, men om du har intensjoner om å i hovedsak bare kjøre fort så er det mange muligheter til dette.

 

http://www.solortrackday.com

Kontakt disse og hør om disse fortsatt driver på. Isåfall er det en god grunn til å holde grisekjøringa på bane.

 

Problemet er dette med støy, det er rett og slett ikke lov i Norge.

Det er egentlig ganske komisk hvordan en bane for biler ikke skal tillate støy..

 

Det er riktignok et unntak for ACR, der er det ingen støybegrensninger såvidt meg bekjent.. Ulempen med ACR er at det er ca 10 timer kjøretur hver vei.. (Men jada, jeg har vært der noen ganger..)

Lenke til kommentar

Prøv i det minste å gjøre det ved en utforkjøring, da ...

 

Ta toget neste gang du skal noe sted og kjør heller rallycross på lukket bane for å få de adrenalinkick du er ute etter. (Så kan du jo samtidig få sjekket hvor god du virkelig er til å ha kontroll over bilen din.)

Men er sannt at Norge er ekstreme på fartsgrenser. På sånne små veier er det 80. det er greit siden man klarer ikke kjøre 80 der engang, i svingene må man minst ned i 60-50. Så har vi E18 da, som er 80. Noen plasser er det litt forstålig, men så blir det to felts og bare satt opp til 90?! Hva er galt, man kan lett kjøre 120 på de veiene der. Om man er heldig får man kjøre 100, men så blir det smekk på fingerne om man kommer i 110. Det er fortsatt langt under det vegen er beregna til, og om man har kontroll og kan kjøre i 120-130 burde det vært lov. Det er jo noen som ikke har kontroll i 80 engang. De kjører da lovlig men er 100 ganger farligere enn han som kjører litt fortere med kontroll.

Lenke til kommentar

Problemet er dette med støy, det er rett og slett ikke lov i Norge.

Det er egentlig ganske komisk hvordan en bane for biler ikke skal tillate støy..

 

Det er riktignok et unntak for ACR, der er det ingen støybegrensninger såvidt meg bekjent.. Ulempen med ACR er at det er ca 10 timer kjøretur hver vei.. (Men jada, jeg har vært der noen ganger..)

Kan være enig med dette med støy på bane. Men i og med reglene rundt dette på bane er det samme som etter vei er jo ikke bilen din lovlig etter vei heller.

 

Uansett så spør jeg om det er noen årsak til at du ikke kan montere en lydemper (ekstra?).

Lenke til kommentar

 

For å si det sånn så har jeg hatt en del hårete biler gjennom årene, felles for alle disse er at de ikke har lov til å kjøre på bane i Norge pga støykrav.

Merca sliter riktignok ikke med støykrav, men jeg har en annen sak jeg heller vil kjøre på bane med.. Den er det ikke lov å leke med på bane her i landet.

 

 

Problemet er dette med støy, det er rett og slett ikke lov i Norge.

Det er egentlig ganske komisk hvordan en bane for biler ikke skal tillate støy..

 

Det er riktignok et unntak for ACR, der er det ingen støybegrensninger såvidt meg bekjent.. Ulempen med ACR er at det er ca 10 timer kjøretur hver vei.. (Men jada, jeg har vært der noen ganger..)

 

Så bilen din har støyutslipp som er lovlig for gatebruk, men ikke for banekjøring?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan være enig med dette med støy på bane. Men i og med reglene rundt dette på bane er det samme som etter vei er jo ikke bilen din lovlig etter vei heller.

 

Uansett så spør jeg om det er noen årsak til at du ikke kan montere en lydemper (ekstra?).

 

Støybegrensningene på bane er faktisk strengere enn kravene har vært for registrering i Norge.

 

Jeg har hatt biler der det har vært godkjent så mye som 104db i følge vognkortet.. Og det er over grensen som er satt til og med for hekkmotoriserte biler på bane.

Grensen på Vålerbanen er 90db, med mindre det er på en mandag for da er grensa 100.. :)

 

Samme som på veien sa du?

 

 

 

Så bilen din har støyutslipp som er lovlig for gatebruk, men ikke for banekjøring?

 

 

 

Ikke bruksbilen jeg har nå, men jeg har hatt noen av de ja..

 

 

I tillegg er jo nå reglene for bruk av prøveskilt på bane innskjerpet etter If.. sine endringer i forsikringsvilkårene som følger disse.

 

Jeg har noen morsomme saker stående som ikke uten videre er registrerbare også, jeg jobber for tiden med klassifisering av disse slik at man kan leke seg på arrangement for lisensierte biler i det minste.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

 

Støybegrensningene på bane er faktisk strengere enn kravene har vært for registrering i Norge.

 

Jeg har hatt biler der det har vært godkjent så mye som 104db i følge vognkortet.. Og det er over grensen som er satt til og med for hekkmotoriserte biler på bane.

Grensen på Vålerbanen er 90db, med mindre det er på en mandag for da er grensa 100.. :)

 

Samme som på veien sa du?

 

Sist jeg var på bane ble jeg forklart av banemannskapet at de fulgte veitrafikkloven.

Betviles dog ikke at de har skjerpet seg med årene, noe grunnet gatebil og klager fra naboer i forbindelse med disse arrangementene.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...