Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Man kjører vel ikke forbi for å gjøre kjøringen mer... gøy? Da har man prioriteringene litt feil.

Jeg kjører en del lange turer om sommeren, der det ofte blir mye køkjøring. Dette fører til at jeg blir trøtt og uoppmerksom i trafikken, og bare følger etter bilen forran. Om man foretar noen forbikjøinger, og kommer seg litt opp i hastighet så blir man med en gang mer våken og oppmerksom. Fordi det er morsommere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er man man såpass trøtt og ukonsentrert når man kjører så er man ikke skikket til å kjøre bil. Stopp og få litt frisk luft før du fortsetter.

Hvor mye er "såppass"? Jeg har da ingen plass nevnt noe om grad av trøtthet? Jeg har bare sagt at økning av hastighet og det å ta forbikjøringer øker min oppmerksomhet omkring det jeg driver på med, nemlig å kjøre bil.

Lenke til kommentar

Bilister som plutselig setter ned farten, eller svinger brått til høyre eller venstre, og som faktisk tror at alle andre trafikanter forstår akkurat hvor dem har tenkt seg uten at dem behøver å benytte seg av unødvendige finesser som for eksempel blinklys for å signalisere hvor dem egentlig har tenkt seg..

 

Folk som både snakker i mobiltelefonen sin og fikler med bilradioen samtidig som dem skal kjøre bil. Disse foretrekker også vinglete kjøring uten blinklys. Alle andre trafikanter driter dem tydeligvis en lang marsj i..

 

Tullinger som har vikeplikt og som velger å ikke kjøre ut på forkjørsveien selv om bilistene på forkjørsveien er et godt stykke unna. Istedet venter dem helt til bilisten på forkjørsveien er knappest mulig bremselengde unna før dem plutselig vrenger bilen sin ut rett foran dem som befinner seg på forkjørsveiene...

Lenke til kommentar

Er det greit å kjøre bil når man er trøtt og uoppmerksom?

Når man blir uoppmerksom grunnet kø som går i lave hastigheter, f.eks grunnet veiarbeid, skal man da ikke kjøre før de er ferdig? Kan se et potensielt problem ved Minnesund da...

 

Det er gørre kjedelig å stå å tute i kø. Det er nesten enda kjedeligere når en rekke på 20 biler ligger bak en som har bestemt seg at 60 er det nye 80.

 

Jeg ser hvor Zepticon vil jeg, jeg kan fint holde full oppmerksomhet ved bilkjøring i 16 timer med stopp for pissing, mat og bensin. Men når det går sakte, så begynner man å miste fokus, følge med på andre ting.

Lenke til kommentar

Er det greit å kjøre bil når man er trøtt og uoppmerksom?

 

Så du er en av dem som er perfect her inne?! Det høres ganske kjedelig ut å kjøre bil uten noen form for variasjon. Sålenge variasjonen er på en trygg og forsvarlig måte for alle ser jeg ikke noe problem i å ta litt forbikjøringer.

 

 

Endret av Chocolate-Monster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...