Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående latskap, dette bildet tok jeg riktignok for to år siden, men jeg ser stadig lignende tilfeller i trafikken. Moro å ligge bak eller møte en slik i trafikken i høye hastigheter når det plutselig slipper taket.

Lå litt bak en buss i dag på E6 nord mot Oslo, han hadde jævlig mye snø på taket som føyk konstant til alle kanter, og store flak knuste i asfalten med jevne mellomrom.

 

Trygt :/

Lenke til kommentar

Den der slipper taket under nedbremsing forran et kryss og skaper kaos i det sjåføren for skavelen forran vinduet uten å se noe som helst.

Den som kjørte bilen kjørte til og fra jobb hver dag, med snø på taket i flere uker. Desto mer det snødde, jo høyere ble "taklasten". Det er også en del fartsdumper og kryss i nærområdet, samt ikke veldig langt å kjøre før man kommer til 50 og 60-soner. Så det må ha sittet ganske godt. Forbruket må jo også ha økt ganske betraktelig, og bilen blitt betydelig daffere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg har reservepære liggende i bilen. Ser eg ei som er gåen(og eg sjekker når eg kjører fremfor glassvinduer o.l.) så bytter eg, og så kjøper eg ny pære i løpet av de neste dagene. Veldig enkelt. Og det er ikke akkurat som om pæra tar stor plass, koster mer eller taper seg mens den ligger i bilen :)

Det har eg og. Problemet oppstår når høgre pæra ryker. Må ut med batteriet for å skifte. Venstre skifter eg med ein gang.

Anngående takraset på den bilen. Møtte ein kar som hadde tilsvarende mengde på taket. Heldigvis for han så måtte han bremse(stoppe) opp når han møtte meg, pga innsnevring på veien. Plutselig så sto karen på utsida av bilen og måkte fram sikta. Eg og fruen fekk oss ein god latter.

Lenke til kommentar
Anngående takraset på den bilen. Møtte ein kar som hadde tilsvarende mengde på taket. Heldigvis for han så måtte han bremse(stoppe) opp når han møtte meg, pga innsnevring på veien. Plutselig så sto karen på utsida av bilen og måkte fram sikta. Eg og fruen fekk oss ein god latter.

Jeg har opplevd det samme midt i rushtrafikken. Idioter som ikke klarer å børste bilen før de kjører får takras ned over frontruta. Begge gangene har det skjedd midt i rushtrafikken, i rundkjøringer. Det var livsfarlig å trå ut av bilen så begge to satt på nødblinken, kjørte ned sidevinduet og veivet et hull i snødekket med armen så de kunne kjøre til nærmeste avkjøring og fjerne resten.

 

Pærer skifter jeg så snart jeg finner et sted å kjøpe ny pære. (Jeg skal ta tipset om å ha en pære klar i bilen). Jeg tror mange driter i om en pære er gåen og får ikke ut fingeren før nr 2 går. I mellomtiden er det nok en del av de som "kompenserer" med ulovlig bruk av tåkelys.

 

Og mandagens klage: En traktor med registreringsnummer VN 6647 fant ut at han skulle kjøre en av innfartsårene til Tromsø akkurat i rushtiden. Men han gadd ikke slippe køen forbi i passende lommer. Neida, jeg ble liggende bak egoisten i 35 km/t i 70 og 50-soner i ca 5 km før jeg skulle svinge av. Det var akkurat nok trafikk i motgående kjørefelt og nok uoversiktlige steder til at jeg ikke kom meg forbi. Snakk om å være egoist på veien.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

EU i morgen, og jeg fant nettopp ut at parklys-pæra jeg trodde var gåen ikke var gåen likevel: ene lederen til sokkelen var irra i filler. Æsj!

 

Historien bak: nettopp overtatt denne og har ikke hatt tid til å gå over skikkelig. Gikk over kjapt i kveld (alt for sent i forhold til EU-kontrollen, jeg vet det alt for godt!) og fant ut at ene parklyset ikke funka. Høyre endeledd foran er også gåent (faen, for en lyd!), men det får jeg ikke ordna på med eget utstyr uansett, så den er grei.

 

Men alt i alt: veldig mye bil for pengene, selv etter omregistrering, årsavgift, EU og nødvendig service, så jeg kan egentlig ikke klage så veldig. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Og mandagens klage: En traktor med registreringsnummer VN 6647 fant ut at han skulle kjøre en av innfartsårene til Tromsø akkurat i rushtiden. Men han gadd ikke slippe køen forbi i passende lommer. Neida, jeg ble liggende bak egoisten i 35 km/t i 70 og 50-soner i ca 5 km før jeg skulle svinge av. Det var akkurat nok trafikk i motgående kjørefelt og nok uoversiktlige steder til at jeg ikke kom meg forbi. Snakk om å være egoist på veien.

 

huff, jeg er så glad jeg ikke bor nede på fastlandet. her oppe er det kø hvis 10+ biler ligger etter hverandre. heldigvis kjører vi stort sett i samme retning her oppe så det er lett å kjøre forbi :new_woot:

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar

Dette er kanskje ikke en direkte klage da, men... I går kjørte jeg på E6 fra Gardermoen mot Oslo. På veien dit tok jeg igjen en Passat som viste seg å være UP. Den lå i ca. 115 km/t på speedometeret og ca. 105 km/t på GPSen. Jeg putret sakte men sikkert forbi dem uten at de reagerte på noe som helst. Resten av trafikken fløt også i omtrent samme fart som meg.

 

Siden politiet ligger over fartsgrensa på speedometeret, kanskje den gamle mannen med hatt også burde gjøre det samme slik at man unngår køer og farlige forbikjøringer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er kanskje ikke en direkte klage da, men... I går kjørte jeg på E6 fra Gardermoen mot Oslo. På veien dit tok jeg igjen en Passat som viste seg å være UP. Den lå i ca. 115 km/t på speedometeret og ca. 105 km/t på GPSen. Jeg putret sakte men sikkert forbi dem uten at de reagerte på noe som helst. Resten av trafikken fløt også i omtrent samme fart som meg.

 

Siden politiet ligger over fartsgrensa på speedometeret, kanskje den gamle mannen med hatt også burde gjøre det samme slik at man unngår køer og farlige forbikjøringer?

 

Politiet har "lov" til å ligge over fartsgrensen noe som blir sagt flere ganger. Du kan se noen ganger at politibiler kommer i full fart ut ifra det inte, og fiser fort forbi deg uten blålys og sirene er for å ikke vise personene som de skal ta at de kommer. Dette skjer ofte og jeg er imot det ihvertfall når de ligger i 140+ i 90 sonen ettersom de får lov til det.

 

En gang i tunnelen når du kjører ifra Asker på Ring 3 mot Oslo. Ved fornebu så kom det en politibil i 120 KM i 70 sonen jeg lå i 90 i 70-sonen. Men jeg la meg etter politibilen og når vi kom ut av tunnelen og ved første avkjøring så plutselig hivde politibilen seg inn til høyre og la seg i 60 i 60sone som er miljøsone nå. Veldig morsomt fordi tror han plutselig oppdaget at jeg fulgte etter han. LA meg bak han og etterhvert bare dro jeg forbi han sikkert. Han forsvant i speilen etthvert :D. Adrenakick er morsomt :D

 

 

 

Idag: Kjørte sikkert forbi 23 biler på høyre side, begynner å bli god på kjøre forbi på høyre side nå. Gidder ikke å bruke tid på å ligge bak de i venstre felt. Ser ofte når jeg kjører forbi at det ligger opptil seks til SYV biler i venstrefelt som EGENTLIG skulle ligget i høyre felt.

 

 

Politiet sier det er galskap å taue bil i 80 - 90 KM men når du ringer å sier ifra, får du bare kjeft osv. Noe jeg fikk ettersom jeg ved et uhell ringte nødnummeret og fikk knapt vite det andre nummeret som jeg ikke viste hva var i det hele tatt. Men har forstått at 02800 er det nye politiet nød nummeret? Ettersom det skal stå på de nye bilene dems. Men uansett her tar de folk som tauer biler nå for tiden. Utrolig, det er ikke farlig i det hele tatt sier de.

 

http://dt.no/nyheter/politiet-galskap-a-taue-i-90-1.6044844

 

 

Angående pære så skifter jeg så fort jeg kan. Aldri bensinstasjoner ettersom det er dårlige pærer til enorm pris, stikker heller biltema osv å skaffer noen gode pærer.

 

 

Tror hun aldri lærer:

http://dt.no/nyheter/45-000-i-bot-for-ulovlig-kjoring-1.6046649

Endret av Andzel
Lenke til kommentar

Politiet sier det er galskap å taue bil i 80 - 90 KM men når du ringer å sier ifra, får du bare kjeft osv. Noe jeg fikk ettersom jeg ved et uhell ringte nødnummeret og fikk knapt vite det andre nummeret som jeg ikke viste hva var i det hele tatt. Men har forstått at 02800 er det nye politiet nød nummeret? Ettersom det skal stå på de nye bilene dems. Men uansett her tar de folk som tauer biler nå for tiden. Utrolig, det er ikke farlig i det hele tatt sier de.

 

http://dt.no/nyheter/politiet-galskap-a-taue-i-90-1.6044844

 

Hvem er 'de' som sier det ikke er farlig?

Lenke til kommentar

Er det høysesong for trafikkidioti, eller er det bare jeg som er uheldig? Her følger tre situasjoner jeg har opplevd den siste uka, seneste på vei til jobb i dag.

 

Dette skjedde midt i forrige uke på vei hjem fra jobb, jeg er på vei mot Bygdøylokket og legger meg ut i venstre for å kjøre forbi en Fiesta som kjører tregt. Litt videre får jeg en XC90 på min høyre side, plutselig slenger han seg ut, uten å blinke så jeg må bråbremse for å ikke bli truffet av han.

post-144398-0-37086100-1298366266_thumb.png

 

Det andre skjedde meg på lørdag kveld. Var på vei rundt en sving da jeg ser en Golf som står å venter på å kjøre utpå veien, det aktuelle stedet er merket med vikeplikt. Ca 50. meter før jeg kommer til krysset durer neket i Golfen ut på den glatte vinterveien. Jeg er nødt til å bråbremse og ting jeg har i baksetet flyr fremover(det var bare noen nye bilpærer, but still). Jeg skjønner ikke hva hun tenkte med.

 

post-144398-0-26604000-1298367382_thumb.png

 

Det siste skjedde på vei til jobb i dag. I en bakke så ser jeg en trailer står med nødblinken på, dette er rett før veien får fysisk midtdeler, så man er nødt til å kjøre rundt traileren når det er klart i motgående kjørefelt. Jeg setter end farten til omtrent 40, og gjør meg klar til å legge meg ut å kjøre forbi traileren. PLUTSELIG åpner sjåføren døra og begynner å klatre ut. Jeg må bråbremse, det er såpeglatt og det er bare meter igjen før jeg sklir inn i bakenden på bilen. Hva faen er vitsen? Det er helt greit at han ikke kommer opp bakken, men han må jo ha vett nok til å gå ut på den siden av bilen som ikke er sterkt trafikkert. Hadde han gått ut på andre siden hadde han gått rett ut på en midtrabbat. Hvorfor skal han da absolutt gå midt ut på E16. Grrrrr.

 

post-144398-0-25101500-1298368336_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...