Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Norske veger; Nå har jeg kjørt 1.550km fra Riga/Latvia, gjennom Estland og Finland til Kilpisjärvi uten å røre nevneverdig på rattet. Så kommer jeg over grensen til Norge og Skibotndalen og pådratt meg tennisalbue og utslitt servopumpe på de resterende 150km til Tromsø..

Og det er vel common knowledge at veien fra Kilpisjärvi til Tromsø er dårlig og sikkert ikke vært oppdatert siden krigen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og det er vel common knowledge at veien fra Kilpisjärvi til Tromsø er dårlig og sikkert ikke vært oppdatert siden krigen.

Det er nesten helt ikke sant ;)

Husk på at de oppgraderte vegen mellom Nordkjosbotn og Lavangsdalen til 90-sone og "bredere" veg for endel år siden. Men tror du de klarte å lage Europavegstandard på (den eneste) innfartsåren til Byen. Neida, 7,5m sju komma fem meter og minste Europavegstandard som skal være åtte komma fem meter bredde :mad: I tillegg har de passet på å lage svinger med jevne mellomrom slik at det ikke er forbikjøringsstrekning på vegen heller :mad: :mad: I.D.I.O.T.E.R de der fjompenissene i Satans Veguvesen. :mad:

 

Mens Finland klarer å lage Europavegstandard og 100-sone fra Kilpisjärvi, hvor nærmeste by er 350km unna (Tornio).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det andre en meg som nå opplever at brøytekantene har blitt et problem? Det er ofte jeg faktisk ikke kan se ut i sidene om det kommer bil fordi brøytekantene er alt for høye.

Her i Lillehammer så legge de brøytekanten på brostein kanten til fortauet, men de fjerner ikke snøen. Men problemet ligger ikke der, men at de har godkjent parkering der også. Dette gjelder spesielt Anders Sandvigsgate, som er Lillehammers mest trafikkerte normale vei. Pga snøkanten og parkeringa, så er denne veien en etfeltsvei mellom oktober og april.

Lenke til kommentar

Det spiller ingen rolle om det var "der og da", når du etterpå sier at du "følger lover og regler så langt det gjør seg gjøre".

 

«Beklager Overbetjent Hermansen, jeg skjøt ham bare litt da, og det var bare der og da, det kommer sikkert ikke til å skje igjen, du skjønner det atte jeg følger som regel lovene!»

Funker ikke sånn vettu…

 

Dessuten er det ikke første gang du "skryter" over slike ting her.

 

Aldri skrytet over noe så vist du tror jeg skryter så tolker du det feil. Dermed basta.

Lenke til kommentar

Er det andre en meg som nå opplever at brøytekantene har blitt et problem? Det er ofte jeg faktisk ikke kan se ut i sidene om det kommer bil fordi brøytekantene er alt for høye.

Man har ikke lov til å parkere i svinger/kryss, men svære snøhauger på 4-5 meter kan man lage..

 

Ja, men de er ikke så farlig for sikten til høyre eller venstre. Nei da..

Lenke til kommentar

FY FAEN I HELVETTE DET ER GLATT!

 

Var hos en kompis i kveld og litt utpå kveldingen så tikket det inn en melding fra min far: "Det er jævlig glatt. Kjør forsiktig". Greit nok tenkte jeg, og to minutter senere så bombarderes nettaviser og Facebook med meldinger om glatte veier i Trøndelag. Nå rett over tre så tenkte jeg å ta kvelden, så tok fatt på veien hjem. Glatt var det, og da mener jeg GLATT som i G-L-A-T-T. Hjelper ikke akkurat at mine dekk ikke heeeelt er i toppslag, spesielt ikke på is (underkjølt regn). Kom meg likevel et godt stykke, helt til jeg skulle begynne på de siste 6-700 meterene opp bakken dit jeg bor.

 

Så langt kom jeg ikke. Endte opp med å måtte parkere bilen på busslomma nede i veien og prøve å ta meg opp for egen maskin. Det skal også legges til historien at jeg IKKE har sko beregnet for vinteren, og det er rene skøytene omtrent uansett forhold. Det er min feil, men dog, hadde ikke forventet å måtte gå opp den bakken her... Kom meg likevel oppover sakte men sikkert, og trynet bare en gang på vei opp. Det gikk fint med både meg og Macen min, og forhåpentligvis står bilen fint parkert når jeg henter den før jobb i morgen.

 

Nå er jeg sliten og trøtt, god natt! Lykke til hvis noen i Trøndelagsområdene skal ut å kjøre nå, pass på dere selv og andre, det er glatt... :ph34r:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå er jeg sliten og trøtt, god natt! Lykke til hvis noen i Trøndelagsområdene skal ut å kjøre nå, pass på dere selv og andre, det er glatt... :ph34r:

 

Det er underkjølt regn her og, bilen er dekket av is, så har satt en vifte inni for å tine den.

 

Og ikke minst, JA, det er veldig glatt ute, jeg så saltbilen kjørte forbi for en stund siden.

Endret av arjato
Lenke til kommentar

http://i53.tinypic.com/2ujlggj.jpg

 

Hva ville du gjort?

Gasset på, for å komme forann bilene?

Slakke ned på farten, og slippe forran deg.

Kjøre som normalt.

 

Teoriprøven for A1.

 

 

Kjørelæreren min sa at jeg har vikeplikt for de som skal inn på motorveien, så jeg bremser ned (kjører bil).
Det kommer an på, det står skilt om hvem av dere som har vikeplikt.

Det vanlige er at stor vei har prioritet fremfor liten vei. Med andre ord at flyten på hovedveien er viktigere enn flyten på sideveien. Dermed bruker sideveien å ha vikeplikt for hovedveien. I eksemplet til Sk!ppy ville jeg kjørt som normalt med mindre skiltingen sa meg noe annet. Eventuelt økt hastigheten litt så jeg gled elegant forran bilene. Men vær obs på at bilistene kan skape en farlig situasjon om de ikke ser seg skikkelig for i blindsonen. Heldigvis bruker det å være påkjøringsfelt alle sånne steder så det er god plass til bil + MC i bredden slik at du kan gli inn forran første bil i løpet av lengden på påkjøringsfeltet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...