Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det siste skjedde på vei til jobb i dag. I en bakke så ser jeg en trailer står med nødblinken på, dette er rett før veien får fysisk midtdeler, så man er nødt til å kjøre rundt traileren når det er klart i motgående kjørefelt. Jeg setter end farten til omtrent 40, og gjør meg klar til å legge meg ut å kjøre forbi traileren. PLUTSELIG åpner sjåføren døra og begynner å klatre ut. Jeg må bråbremse, det er såpeglatt og det er bare meter igjen før jeg sklir inn i bakenden på bilen. Hva faen er vitsen? Det er helt greit at han ikke kommer opp bakken, men han må jo ha vett nok til å gå ut på den siden av bilen som ikke er sterkt trafikkert. Hadde han gått ut på andre siden hadde han gått rett ut på en midtrabbat. Hvorfor skal han da absolutt gå midt ut på E16. Grrrrr.

Greit nok at han burde sett i speilet før han åpna døra og gikk ut, men det er faktisk som oftest behov for å legge på kjetting på begge drivhjul i en sånn situasjon, ikke bare på høyre side. Å gå ut av førerdøra, som en hvilken som helst annen sjåfør ville gjort, ser jeg ikke noe galt i. Han er uansett nødt til å bevege seg på venstre side av bilen før eller senere.

 

Å ikke senke farta lavere enn 40 ved en slik forbikjøring av stillestående kjøretøy med påslått nødblink, evt. saftblandere, er like kritikkverdig. Du bør forstå at når det står en lastebil stille i en bakke på den måten, så er det gjerne folk ved siden av bilen som jobber med å legge på kjettinger, f.eks. Eller bilbergere som gjerne vil komme levende hjem til middag...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske moro å være tilskuer på biltrafikken i Oslo egentlig.

 

Broren min bor i Oslo, og sykler hver dag til jobb, så han får jo med seg det meste som skjer hver morgen.

 

Det som er så morsomt med sykkel i Oslo er å cruise forbi alle de småstressa bilistene som venter på grønt lys.

 

Vi har etterhver funnet ut at det er en uskreven lov å tute i det siste sekundet før grønt lys hvis den fremste bilisten ikke har begynt å kjøre allerede. Det er alltid like moro å se den siste som tenker "Jeg rekker det! Jeg rekker det! Jeg rekker det! Jeg rekker det!" helt til h*n ikke gjør det, og ergo står midt i krysset og sperrer for alle andre. Der h*n står gjør det naturligvis vanskelig for andre bilister å komme rundt, og umulig for seg selv å komme ut av før det er hans tur igjen.

Broren min pleier da å komme med et glis som går fra øre til øre (i stede for å bryte ut i latter) og gjerne ta tommelen opp når han får øyekontakt med sjåføren.

 

Herlig :D

Lenke til kommentar

Det som er så morsomt med sykkel i Oslo er å cruise forbi alle de småstressa bilistene som venter på grønt lys.

Du/dere er selvsagt klar over at det er like ulovlig å sykle på rødt lys som å kjøre på rødt lys, dersom en sykler i veien? innocent.gif

 

Jeg kjører stadig forbi biler som venter på grønt, uten å kjøre på rødt :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Det som er så morsomt med sykkel i Oslo er å cruise forbi alle de småstressa bilistene som venter på grønt lys.

Du/dere er selvsagt klar over at det er like ulovlig å sykle på rødt lys som å kjøre på rødt lys, dersom en sykler i veien? innocent.gif

Jeg kjører stadig forbi biler som venter på grønt, uten å kjøre på rødt :)

 

AtW

Lyskryss med flere avkjørsler? harhar.gif

Endret av Dunsay
Lenke til kommentar

Du høres forøvrig ut som en idiot Andzel.

 

Skryte av å bryte loven er ikke tøft.

 

Word.

 

Har jeg skrytet av å bryte loven? Nei, hvor kommer det fram? Vist det så har jeg mente jeg det ikke. Men igjen alle ligger over fartsgrensen uansett, bare pga jeg kjører like fort som alle andre i 60 sonen betyr ikke at jeg står fram som en tøffing?

 

I dag kjørte jeg 60 i 60sonen på ring 3 og alle kjørte forbi meg, så ja jeg ligger noen ganger i fartsgrensen..

Lenke til kommentar

Det som er så morsomt med sykkel i Oslo er å cruise forbi alle de småstressa bilistene som venter på grønt lys.

Du/dere er selvsagt klar over at det er like ulovlig å sykle på rødt lys som å kjøre på rødt lys, dersom en sykler i veien? innocent.gif

Jeg kjører stadig forbi biler som venter på grønt, uten å kjøre på rødt :)

 

AtW

Lyskryss med flere avkjørsler? harhar.gif

Fortauet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har jeg skrytet av å bryte loven? Nei, hvor kommer det fram? Vist det så har jeg mente jeg det ikke. Men igjen alle ligger over fartsgrensen uansett, bare pga jeg kjører like fort som alle andre i 60 sonen betyr ikke at jeg står fram som en tøffing?

 

Her, kanskje:

Ved fornebu så kom det en politibil i 120 KM i 70 sonen jeg lå i 90 i 70-sonen. Men jeg la meg etter politibilen og når vi kom ut av tunnelen og ved første avkjøring så plutselig hivde politibilen seg inn til høyre og la seg i 60 i 60sone som er miljøsone nå. Veldig morsomt fordi tror han plutselig oppdaget at jeg fulgte etter han. LA meg bak han og etterhvert bare dro jeg forbi han sikkert. Han forsvant i speilen etthvert :D. Adrenakick er morsomt :D

 

Idag: Kjørte sikkert forbi 23 biler på høyre side, begynner å bli god på kjøre forbi på høyre side nå. Gidder ikke å bruke tid på å ligge bak de i venstre felt. Ser ofte når jeg kjører forbi at det ligger opptil seks til SYV biler i venstrefelt som EGENTLIG skulle ligget i høyre felt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er så morsomt med sykkel i Oslo er å cruise forbi alle de småstressa bilistene som venter på grønt lys.

Du/dere er selvsagt klar over at det er like ulovlig å sykle på rødt lys som å kjøre på rødt lys, dersom en sykler i veien? innocent.gif

Jeg kjører stadig forbi biler som venter på grønt, uten å kjøre på rødt :)

 

AtW

Lyskryss med flere avkjørsler? harhar.gif

 

Gjør det mest på MC, kjører til forrest i køa når det er rødt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Forbikjøring i høyre felt forbi 23 biler? Du er satan så tøff, du. :)

 

Når folk ikke flytter seg ifra venstre hva skal jeg gjøre? Anmelde hver jævel da også starte å filmen med film kamera? Da må man jo kjøre forbi på høyre når alle luse kjørene som kjører i 80-90 km ligger i venstre. Da må man jo kjøre forbi. Er ikke tøft pga det, og har aldri sagt det er tøft så teit av det å komme med en sånn kommentar?

 

 

 

Angående det med politibilen så filmet jeg hele episoden så han kunne bare prøvd å stoppe meg. Jeg er igjen ikke enig at de skal få lov til å kjøre så fort som de vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De overholdt ikke fargsgrensen når den er 100 på stedet? De lå ti til 20 km under, og det sier litt.

 

Du får sitte på meg engang når du sier at mine holdninger ikke har noe i trafikken å gjøre. Skal du se hvordan man skal kjøre. Trenger ikke å si noe mer om min kjøring får dere har sittet på er ikke verre enn det.

Lenke til kommentar

Såklart, ingen liker å ligge bak en som kjører sakte i venstrefilen, men er forskjell på å la det ligge og heller vente til de flytter seg, eventuelt gi et lite hint ved å blinke til venstre, men å frese forbi på høyresiden og så komme på et forum for å skryte av det vitner om manglende trafikkforståelse og generell idioti.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Seie berre FORBANNA bussjåfører i 80sona.

Den "Eg har stor bil, så du har berre med å vike" mentaliteten er steinfarlig.

Hadde det ikkje vært for at eg er vant med den holdningen til sjåførene, så hadde eg hatt alvorlig mangen stygge episoder.

 

Når det kommer til 60soner og lavere gir dei rett og slett blaffen i andre traffikanter får eg inntrykk av. Blinklyset kommer som regel på venstre sida av bussen i det de svinger ut fra stoppet.

Lenke til kommentar

[…] men å frese forbi på høyresiden og så komme på et forum for å skryte av det vitner om manglende trafikkforståelse og generell idioti.

En gang kjørte jeg forbi fem biler i en 50-sone. En annen gang lå det to biler i venstre felt på E6 mot Gardermoen, men de ville ikke flytte seg selv etter at jeg blinket med både fjernlys og blinklys samt brukte den fantastiske oppfinnelsen vi kaller lydhorn, så jeg suste forbi på høyre side. Jeg følte meg skikkelig tøff!

 

Skryter jeg nå? Kan du og resten av forumets moralske voktere nå, på grunnlag av disse to "historiene" hendelsene, anta at jeg er en uansvarlig sjåfør som umiddelbart burde levere fra meg førerkortet?

 

Endret av Runar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...