Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Dubious skrev (1 time siden):

Om dette er et problem så burde du ha ventet med å kjøre opp bakken.
Hvor langt fra innkjørselen stoppet den andre?  Høres ut som at du lå for nært. 

Jeg har aldri lagt bak denne bilen før, og når han bråstoppet plutselig foran meg, stoppet jeg ca 3 meter bak han og ryggelysene kom på. Jeg måtte da rygge ned en svingete bratt vei for at han skulle få rygge inn til seg. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Erre fleksnes som er ute på tur ?

 

Ja, kanskje det 😊 jeg følte bare der og da at jeg ikke har den vikeplikt overfor han. Han burde enten sluppet meg forbi før (siden han visste at han skulle rygge inn), eller kjørt opp på bakketoppen for å ha sluppet meg frem. Det hører ingensteds til å stoppe midt i veien på den måten, for så å forlange at jeg må flytte meg når han skal rygge. 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (2 minutter siden):

Dette er det avisene som startet, da de tilbyr belønning for slike ting.

edit: Står faktisk øverst på siden til Dagbladet, "Tips oss".

Nja jeg vil vel påstå at det er forskjell på å tipse om nyheter og det å stå og filme folk som er skada og i tillegg ikke gjøre en dritt for og hjelpe. Bilder å video er jo selvfølgelig behjelpelig i en nyhetssak, men å filme folk som er skada og ute av stand til og gi samtykke til det, det er neppe lov for dagbladet å bruke, det burde voksne folk skjønne og. 

Lenke til kommentar
Annette1 skrev (16 timer siden):

Hei på dere. Jeg hadde en opplevelse jeg er nødt å lufte og høre andres meninger om. Jeg bor i enden av en smal, svingete bratt veg. Kun en bil i bredden. Jeg lå altså bak en bil opp denne bakken, og på det mest svingete stedet stanser denne bilen foran meg, og beordrer meg til å rygge fordi han skal rygge inn foran huset sitt. Jeg nektet og sa at jeg ikke har vikeplikt for han, og at han hindrer trafikken med sin oppførsel. Han slår av bilen og stiller seg opp og bare forventer at jeg skal flytte meg. Hadde det ikke vært for at jeg hadde det travelt, så hadde jeg nok ikke gitt meg så lett. Men jeg rygget altså for at denne føreren skulle rygge inn på plassen sin. Dette er altså en ganske bratt bakke, og nå om sommeren gikk det greit, men hva om dette hadde vært om vinteren! Da må man ha jevnt driv oppover for å komme seg opp nevnte svingete bakke! Man kan vel ikke stoppe opp sånn som dette, vel! Og forvente at andre skal flytte seg. Hva mener dere? Han kunne også ha sluppet meg forbi seg lenger nede i bakken der det er plass, siden han visste at han måtte stanse trafikken. 

Med mindre han kjørte hundre meter forbi innkjørselen for så å skulle rygge er jo dette et ikke-problem med mindre du ligger alt for nærme. I det du ser vedkommende stoppe rett etter en innkjørsel så skjønner jo du hva som skjer så du stopper med en gang i stedet for å klistre deg til baken hans. Så må du rygge toppen et par meter, ikke en hel billengde en gang. 

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (7 timer siden):

Nja jeg vil vel påstå at det er forskjell på å tipse om nyheter og det å stå og filme folk som er skada og i tillegg ikke gjøre en dritt for og hjelpe. Bilder å video er jo selvfølgelig behjelpelig i en nyhetssak, men å filme folk som er skada og ute av stand til og gi samtykke til det, det er neppe lov for dagbladet å bruke, det burde voksne folk skjønne og. 

Hvis det allerede er nok folk som hjelper er det i prinsippet ikke noe galt i å ta bilder eller filme med tanke på avisene.

Det som er hårreisende er jo å dele på SoMe, det burde virkelig folk holde seg for gode til. 

Lenke til kommentar
On 8/21/2022 at 2:04 PM, Annette1 said:

Hei på dere. Jeg hadde en opplevelse jeg er nødt å lufte og høre andres meninger om. Jeg bor i enden av en smal, svingete bratt veg. Kun en bil i bredden. Jeg lå altså bak en bil opp denne bakken, og på det mest svingete stedet stanser denne bilen foran meg, og beordrer meg til å rygge fordi han skal rygge inn foran huset sitt. Jeg nektet og sa at jeg ikke har vikeplikt for han, og at han hindrer trafikken med sin oppførsel. Han slår av bilen og stiller seg opp og bare forventer at jeg skal flytte meg. Hadde det ikke vært for at jeg hadde det travelt, så hadde jeg nok ikke gitt meg så lett. Men jeg rygget altså for at denne føreren skulle rygge inn på plassen sin. Dette er altså en ganske bratt bakke, og nå om sommeren gikk det greit, men hva om dette hadde vært om vinteren! Da må man ha jevnt driv oppover for å komme seg opp nevnte svingete bakke! Man kan vel ikke stoppe opp sånn som dette, vel! Og forvente at andre skal flytte seg. Hva mener dere? Han kunne også ha sluppet meg forbi seg lenger nede i bakken der det er plass, siden han visste at han måtte stanse trafikken. 

Hvis du bor i enden av denne bratte bakken så har du vel sett denne naboen som stopper for å rygge inn før? Hvorfor ikke ta høyde for at han må gjøre det for å ha oversikt når han skal kjøre ut i denne bratte bakken?

Hvorfor skal man på død og liv bidra til å skape situasjoner som i fleksnes episoden?

Jeg ville snakket med denne naboen og forsøkt å komme til en enighet om hvordan dere gjør det ellers. Samt at jeg ville vurdert å skaffe meg en bil som kan bo i enden av denne bakken, uten å måtte ta rennafart (som også er farlig for alle andre).

Endret av Theo343 (takk for meg)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (18 timer siden):

https://www.dagbladet.no/nyheter/utfordring-for-politiet/76955983

At det fins voksne mennesker som driver med noe så usmakelig.

Jeg har alt for ofte vært vitne til slik oppførsel i min tid som bilberger, og igjen har dette alt for ofte endt opp i enda en ulykke (grøfte- og rævkjøring). Heldigvis har politiet vært på stedet i enkelte situasjoner og delt ut både bøter og førerkortinndragelse, men ikke ofte nok. 

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
Theo343 (takk for meg) skrev (3 timer siden):

Hvis du bor i enden av denne bratte bakken så har du vel sett denne naboen som stopper for å rygge inn før? Hvorfor ikke ta høyde for at han må gjøre det for å ha oversikt når han skal kjøre ut i denne bratte bakken?

Hvorfor skal man på død og liv bidra til å skape situasjoner som i fleksnes episoden?

Jeg ville snakket med denne naboen og forsøkt å komme til en enighet om hvordan dere gjør det ellers. Samt at jeg ville vurdert å skaffe meg en bil som kan bo i enden av denne bakken, uten å måtte ta rennafart (som også er farlig for alle andre).

Jeg har aldri opplevd dette før. Så jeg kunne ikke ta høyde for det. Og jeg har den bilen jeg har. Den er godkjent og tillat å bruke. Så hvorfor skal jeg kjøpe ny bil?!? 

Endret av Annette1
Feilskrevet ord.
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (3 timer siden):

Når en ligger som bil nummer 3 eller lenger bak i ei kø bak en bil som ikke klarer å holde fartsgrensa og bilen bak deg tydelig irritert over situasjonen kjører helt oppi ræva di for å vise sin misnøye. Beklager, men jeg kan ikke gjøre noe som helst med bilen fremst i køa ikke klarer å holde fartsgrensa...

Opplevde det på motorveien i sommer. 110 sone, en del trafikk. I høyre felt går det i ca. 90, i venstre felt 100. Ligger i venstre felt med passe avstand til bilen foran, og har sikkert tjue biler foran meg i venstre felt (så langt jeg klarer å se). Har en Tesla heeeelt i rumpa. Når det blir bittelitt avstand mellom bilene i høyre felt, begynner Teslaen og tute og blinke, og sjåførene veiver og peker at han vil forbi.

Chill, liksom. Jeg kjører ikke 100 fordi jeg er treg, men fordi alle andre foran meg kjører i 100. Ingen grunn til å tro at du er noe viktigere enn meg.

Endte opp med at han kjørte forbi på høyre side og break-checka så voldsomt at det nesten ble kollisjon. Og så ble han stuck foran meg i flere kilometer til. All den road ragen for å komme 1 bil fremover i køen...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Annette1 skrev (På 21.8.2022 den 14.04):

Hei på dere. Jeg hadde en opplevelse jeg er nødt å lufte og høre andres meninger om. Jeg bor i enden av en smal, svingete bratt veg. Kun en bil i bredden. Jeg lå altså bak en bil opp denne bakken, og på det mest svingete stedet stanser denne bilen foran meg, og beordrer meg til å rygge fordi han skal rygge inn foran huset sitt. Jeg nektet og sa at jeg ikke har vikeplikt for han, og at han hindrer trafikken med sin oppførsel. Han slår av bilen og stiller seg opp og bare forventer at jeg skal flytte meg. Hadde det ikke vært for at jeg hadde det travelt, så hadde jeg nok ikke gitt meg så lett. Men jeg rygget altså for at denne føreren skulle rygge inn på plassen sin. Dette er altså en ganske bratt bakke, og nå om sommeren gikk det greit, men hva om dette hadde vært om vinteren! Da må man ha jevnt driv oppover for å komme seg opp nevnte svingete bakke! Man kan vel ikke stoppe opp sånn som dette, vel! Og forvente at andre skal flytte seg. Hva mener dere? Han kunne også ha sluppet meg forbi seg lenger nede i bakken der det er plass, siden han visste at han måtte stanse trafikken. 

Ingen tvil om hvem som var i det gale her. Hvorfor kan ikke denne personen bare kjøre inn på plassen sin? Det må da være mye bedre for alle om han rygger ut igjen og dermed kan gjøre det når det er klart i stedet for å forhindre annen trafikk for å rygge inn på plassen sin.

Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (6 timer siden):

Ingen tvil om hvem som var i det gale her. Hvorfor kan ikke denne personen bare kjøre inn på plassen sin? Det må da være mye bedre for alle om han rygger ut igjen og dermed kan gjøre det når det er klart i stedet for å forhindre annen trafikk for å rygge inn på plassen sin.

Spørs hvordan innkjørselen er vinklet.
Ikke sikkert hen klarer svingen. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ilandsproblemer er også problemer.

Hadde bilen som lå bak bare holdt tilstrekkelig avstand hadde han lett stoppet i god avstand til denne bilen slik at den kunne rygget inn.. For at trafikken skal fungere optimalt er man avhengig av at folk utviser en viss fleksibilitet, også i situasjoner der andre har vikeplikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...