Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Gir en interessant rød tråd til at de som har mest penger og kjører de dyreste bilene ofte er de slueste/sleipeste, skruppelløse, hensynsløse, egoistiske og ikke rent sjeldent også drittsekkene i arbeidslivet og livet generelt. Ingen regel uten unntak (hyggelige entusiaster som legger mer penger i bil enn annet, lidenskapelige ungdommer osv.) men det forklarer jo litt og korrelerer nok ganske så bra om en objektiv undersøkelse var mulig å utføre vil jeg tro   ;)

 

Skulle jeg ønske jeg hadde så god råd at en Audi A7 var det samme som å kjøpe en Toyota Yaris? Japp selvsagt, men det er mye mer økonomisk å kjøre en Toyota når man ikke har fallskjerm-pakker og topplønn. Kunne jeg oppnådd topplønn eller lykkes som entreprenør og hatt råd til  bilene? Nja muligens, men jeg mingler ikke bra med den gjengen personlighetsmessig  og har valgt vekk slike muligheter tidligere  ;) Forøvrig, jeg kunne fint tatt meg råd til en Tesla Modell S, BMW M3, Audi A7 el. men det hadde blitt lite penger på sparekontoen og feriebudsjettet hadde blitt skrantent.

 

Andre får krangle om topplønna og backstabbe, underminere og motarbeide hverandre i beste politiker stil for å oppnå det. Jeg tar heller en padletur med kajakken etter jobb.

Og joda, jeg kjenner direktører og topplønnede advokater etc. som ikke er drittsekker. Men de har helt klart noen personlighetstrekk utenfor venne-sonen jeg ikke ønsker.

 

Er jeg misunnelig? Absolutt ikke, jeg synes prisen er for høy.

 

 

EDIT:

Men for de som ønsker å jage den stigen bør man endre idealer og lærdom i skolegangen slik at man lærer hva som faktisk skal til for å nå det. I dag er det litt for mye fokus på "disney" mentalitet på den arenaen som er ment å forberede deg på livet utenfor familiens trygge favn.

Toppidrettsutøvere som trenes fra barnsben av lærer det men de er ofte avhengig av pengesterke foreldre for å få den kunnskapen og "doktrinen".

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som irriterer mest og som skjer ofte.

 

Feil bruk av tåkelys og for sen bruk av blinklys i rundkjøring.

 

Når folk blinker til venstre inn i kjøringen. Enten så blinker dem ikke ut med høyre blinklys.

Eller så blinker dem for sent ut mot høyre. Dvs, blinker mot høyre etter at dem er ute av rundkjøringen

Endret av spetter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har gode tips til "dashcam" løsninger som dekker alle vinkler og kan ta opp når man har parkert bilen for å dokumentere skader skjedd i parkeringshus ol.?

 

Det jeg spesielt er ute etter å dokumentere er:

- de som smeller dører i bilen din

- de som skraper opp bilen din med vesker, bagger, jakker ol. når det er trangt.

- De som lager småbulker/riper

 

Apropo diskusjon rundt bmw osv. Dette er verre oppførsel.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tre ganger på ca halvannet år, har våre biler nå blitt påkjørt av passerende biler - vi parkerer altså langs vei. Lovlig. 

 

Kun en av disse meldte seg for å skrive skademelding. Det betyr vel at en av tre bilførere i Sarpsborg er ærlige og redelige, resterende er noen fordømrade kålhuer uten oppdragelse. Det er lov å drite seg ut av og til, det gjør vi alle. Men der jeg kommer fra ble jeg opplært til å ta ansvar og gjøre opp for meg når jeg driter meg ut. 

 

Han som meldte seg var forøvrig yrkessjåfør. De to andre mangler hvert sitt speilhus og jeg samler nå på disse. Tenkte å henge dem på gjerdet eller noe, kanskje? Kan jo bli mange fine farger til slutt. 

 

Dessverre er dette dyrt for oss...har nå to biler med knuste venstre baklykter og riper i støtfanger og skjermer, som enten må fikses for egen regning eller tas på egen forsikring med egenandel og evt bonustap. Vurderer kameraovervåkning, men det er vel ikke lovlig. 

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

Det er ikke noe å drite i. Ulovlig overvåkning er straffbart. Om det er midt i ei trafikkert gate så er sjansen desto større for at du blir tatt, og når du sitter i et rettsak så blir beviset forkastet fordi det er ulovlig ervervet.

Rettsystemet i Norge er vel ikke som i USA, at ulovlig ervervet bevis ikke kan taes med i en sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rettsystemet i Norge er vel ikke som i USA, at ulovlig ervervet bevis ikke kan taes med i en sak.

 

Skal ikke starte en diskusjon om juss her, både fordi det ikke er stedet og fordi jeg ikke har kompetanse. Det er saker i Norge der ulovlig ervervede bevis har blitt avskjært. Hvorvidt det er gjeldende for ulovlig overvåkning vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Kjørte fra fjellet til Oslo i går. Mange andre skulle samme veien, så til tider gikk det ikke veldig fort. En stund lå man kanskje i ~50 km/t, og så delte veien seg til to felter opp en bakke. Da skal så klart noen nisser begynne å kjøre forbi, for deretter å lage mer kø når alt må flettes sammen igjen i toppen av bakken.

 

Fatter ikke hva man tenker? Tror de at alle andre foran dem bare kjører sakte for moroskyld, og at de selv fortjener å snike seg foran alle andre?

Lenke til kommentar

Kjørte fra fjellet til Oslo i går. Mange andre skulle samme veien, så til tider gikk det ikke veldig fort. En stund lå man kanskje i ~50 km/t, og så delte veien seg til to felter opp en bakke. Da skal så klart noen nisser begynne å kjøre forbi, for deretter å lage mer kø når alt må flettes sammen igjen i toppen av bakken.

 

Fatter ikke hva man tenker? Tror de at alle andre foran dem bare kjører sakte for moroskyld, og at de selv fortjener å snike seg foran alle andre?

 

Irriterende, ja. Ulovlig, nei. Veien skal jo brukes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...