Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Har ikke engang automatiske vindusviskere da de irriterer der de kommer på hele tiden uten at de egentlig trengs

 

Når mine vindusviskere er AV så er de alltid av.

Når de er PÅ kan jeg velge mellom 'single wipe', automatisk (justerbar), intervall (justerbar), normal og hurtig.

 

Automatfunksjonen fungerer fint i 90% av tilfellene, og da slipper jeg å justere intervall og/eller slå av/på, så det er utvilsomt mer av en fordel enn en ulempe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser det er svært mange biler av nyere type som ikke slår på baklysene sine, selv i tett snødekke. Virker som bilen bare oppfatter at det er lyst, selv om de er tåke/masse snø i lufta og dårlig sikt. Er noe eiere burde være klar over.

Mange av disse er importerte eller ikke programert riktig.

 

På DRL kan man ofte programmere bilen til 'Scandinavian' så er DRL foran og baklys på konstant, så er det kun nærlys som blir justert med sensor. Jeg har hatt til nå 4 audier, kun 1 av disse hadde dette programert. Alle andre var kun DRL foran. Første jeg gjør med mine biler er å sette på Scandinavian...

Lenke til kommentar

Mange av disse er importerte eller ikke programert riktig.

På DRL kan man ofte programmere bilen til 'Scandinavian' så er DRL foran og baklys på konstant, så er det kun nærlys som blir justert med sensor. Jeg har hatt til nå 4 audier, kun 1 av disse hadde dette programert. Alle andre var kun DRL foran. Første jeg gjør med mine biler er å sette på Scandinavian...

Er ikke automatikken med baklys slukket på dagtid et miljøpåfunn...forbruke mindre energi?

I så tilfelle har man vel fått avgiftslette når bilen er utstyrt med dette og derfor ulovlig å endre?

Lenke til kommentar

Er ikke automatikken med baklys slukket på dagtid et miljøpåfunn...forbruke mindre energi?

I så tilfelle har man vel fått avgiftslette når bilen er utstyrt med dette og derfor ulovlig å endre?

Det har jeg aldri hørt om... Tviler også sterkt på at Led lys bak øker miljøutslipp noe... Er en helt vanlig innstilling som er enkel å endre som burde være obligatorisk ved import...

Lenke til kommentar

Dårlig løsning på regnsensor om den trigges så ujevnt som noen nevner :) Har ikke hatt nevneverdige problemer med regnsensor, må justere intervall MYE oftere enn automatisk.

Man får programert regnsensor også med data. Hadde litt trøbbel etter jeg fikk bytta rute selv. På VAG må man feks velge hvilken rute man har ifm gjennomsiktig osvosv til regnsensor.

Lenke til kommentar

Det er visse typer regn som sensoren ikke takler bra, f.eks duskregn. Da må jeg slå over til manuell styring (har ikke normal intervallstyring på minvw Golf).

 

I tillegg oppleves ofte at jeg må justere følsomheten på sensoren når sensoren ikke responderer optimalt.

 

Til tider skulle jeg ønske å bytte ut regnsensoren med normal intervallvisker.

Lenke til kommentar

Man får programert regnsensor også med data. Hadde litt trøbbel etter jeg fikk bytta rute selv. På VAG må man feks velge hvilken rute man har ifm gjennomsiktig osvosv til regnsensor.

Min var faktisk helt ape kanari etter rutebytte, viska konstant i ei stund. Men det varte ut den dagen, så skjerpa den seg, og etter det har den fungert som før rutebyttet... Snodig, må være noe adaptasjon som jobba der, jeg sjekka i VIDA, var ingen feilkoder, ingenting å programmere.

Lenke til kommentar

Mulig jeg spør dumt nå men la oss si at jeg kjører i en rundkjøring uten tydelig oppmerking for hvordan man skal ligge og jeg ligger bak en bil som legger seg på innern mens den skal rett fram og jeg legger meg ytterst (altså riktig) og så blir det kollisjon. Hvem har skylden?

Jeg vil tro han siden du på en måte kommer fra høyre, samt at han mest sannsynlig 'bytter felt' mer enn deg siden han nå svinge mer..?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mulig jeg spør dumt nå men la oss si at jeg kjører i en rundkjøring uten tydelig oppmerking for hvordan man skal ligge og jeg ligger bak en bil som legger seg på innern mens den skal rett fram og jeg legger meg ytterst (altså riktig) og så blir det kollisjon. Hvem har skylden?

Han har vikeplikt ved feltbytte. Men forsikringsmessig ender det tydeligvis ofte opp med delt skyld når ting skjer i rundkjøringer. Om han helt klart har lagt seg innerst, ikke har gitt noen tegn til å ville ut igjen og du kan bevise det så er det mulig du har en god sak.

 

Samtidig er det dumt å kjøre forbi folk på den måten du forespeiler. Og du kjører strengt tatt forbi i høyre felt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mulig jeg spør dumt nå men la oss si at jeg kjører i en rundkjøring uten tydelig oppmerking for hvordan man skal ligge og jeg ligger bak en bil som legger seg på innern mens den skal rett fram og jeg legger meg ytterst (altså riktig) og så blir det kollisjon. Hvem har skylden?

Er den en arm ut til venstre? Hvis ikke så er det du som ligger feil

Lenke til kommentar

I går skulle jeg bytte fra midtre til høyre felt like etter påkjøringen fra kværnerbyen og opp mot helsfyr i Oslo. Satt på blinklys, sjekket blindsona, og begynte å bevege meg over i høyre felt, hvor en utålmodog svart volvo hadde bestemt seg for å rase forbi meg i høyre felt. Flaks at jeg gjør rolige manøvre på mc og klarte å holde meg i ro da jeg skvatt så jeg var sikker på at hjertet skulle hoppe ut av kjeften...

 

Volvoen var jaggu langt ute av syne i løpet av noen sekunder, men kom ikke lengre enn til køen på helsfyr før jeg tok han igjen. Synd gopro gikk tomt for strøm fem min før...

 

Jeg fatter ikke hva folk tenker med, som får dem til å gjøre slike ting?!

Endret av steinrawr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...