Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du forstår ikke hvorfor folk gjør som du var i ferd med å begynne på selv? Naturlig..

Var det mitt innlegg du siktet til? 

 

I så fall leste du det kanskje ikke?

 

Jeg gjennomførte praktisk talt et "tekstbokeksempel" på et feltskifte og ble forbikjørt på høyre side av en galmann i høy hastighet midt i feltskiftet? 

Lenke til kommentar

Rundt regnet 99,9% av alle som legger seg til høyre der gjør det for å kjøre forbi andre på høyresiden.

Jeg tar det for gitt at det var akkurat det som var på gang.

Da må jeg nesten bare beklage at jeg er en av de som bytter felt i god tid for å slippe å bytte felt midt i en svingete tunell hvor folk har vanskelig for å holde seg i feltene sine, eller i siste liten når jeg skal av på Helsfyr.

 

Det er jo også et kjent faktum at rundt regnet 99,9 prosent av bilister er idioter, så... /s

 

EDIT: sarkasme bør kanskje poengteres.

Endret av steinrawr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kunne jo vært verre, ca 100% av motorsyklistene jeg møter på i trafikken er idioter så..

Mtp dine tidligere hårreisende utsagn her på forumet så tror jeg og at 100% av motorsyklistene du har møtt synes du er en idiot og.

 

Realiteten er nok mer nyansert enn denne presentasjonen av idioti-statistikk for jeg opplever på langt nær så mange idioter i trafikken heldigvis.

 

Både som billist og motorsyklist.

Endret av Hansien
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Enig med deg Hansien: De fleste jeg omgås i trafikken er oppegående folk, men det er idiotene som skiller seg ut.. 

 

Appropo å skille seg ut: 

 PRqBTQU.jpg

Jeg skammer meg nesten over å være i fra Bodø når jeg leser artikler som dette... (pluss-sak)

 

Kort fortalt: Brøytebilene lager skavl foran bilen hennes som hun må måke vekk for å komme seg på jobb. Hun blir sliten av å måke snø, og kommer for sent på jobb. OG krever forøvrig at brøytemannskapene skal brøyte bedre og vise mer hensyn for de som ikke er spreke som 20-åringer lengre.  

Endret av steinrawr
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det kunne jo vært verre, ca 100% av motorsyklistene jeg møter på i trafikken er idioter så..

Motorsyklister er etter min erfaring ikke spesielt skumle.

Men grupper derimot? Har vært borti at en grupper på 8-9stk brøt vikeplikt i rundkjøring for å holde puljen sammen i deres gruppetur. Det aller verste var at de lå som perler på en snor, i stede for å f.eks legge seg i et sikksakk mønster for å ta opp mindre plass og holde seg mer samlet.

 

 

Min erfaring er nå at brøytebilene er veldig flinke til å legge seg omtrent 100% på samme sted. Så vis det går fra mildt til kaldt har de allerede laget en kompakt 10cm iskant der de brøyter ved å aldri endre kjøreposisjon.

Dog, min erfaring med Bodø er at jeg er nysjerrig på hvorfor brøytebilene ikke skraper fortauene, eller bruk ploger/skjær med tagger/spor.

Lenke til kommentar

Da jeg kom på jobb i går: møter på en bil som kjører på gangveien ved parkeringsplassen der jeg skal parkere. Jeg ruller ned vinduet og spør han om han vet at han kjører på en gangvei. "Joda, jeg er fullt klar over det". Fortsetter å kjøre over hele gangveien til parkeringsplassen og parkerer som om ingenting har skjedd. Som en bonus så kom han fra et område der innkjøring er forbudt.

Lenke til kommentar

Har fått isflak og hard snø fra trailer foran ned på bilen selv om jeg ligger langt over 3 sekunder bak. Det smalt så jævlig i frontruta at det var et mirakel at det ikke gikk alvorlig galt.

 

Helt jævlig at lastebiler og trailere ikke tar ansvar, og får fjernet all slik før dem kjører.

 

Men, det må nok et videobevis på bil forsikringen for å bevise lastebil/trailer sin skyld.

Endret av spetter
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...