Malvado Skrevet 1. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2019 Har selv møtt trafikanter som har kun fjernet kanskje et håndlag av snø foran seg og kjører på... Heldigvis har noen blitt tatt og mister førerkortet. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 1. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2019 1001-1002-1003 Vedkommende fikk seg en lærepenge! På hvilket grunnlag kan du konkludere med at bilen som fikk snøen over seg lå for nærme? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 1. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2019 (endret) s=1/2*g*t2 edit: g=9.8m/s2 , t=3s s = hvor langt et objekt faller under tyngdens aksellerasjon s = 0.5*9.8*9 = 44.1m Endret 1. februar 2019 av nebrewfoz Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 1. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2019 Jeg har sett snøflak fly av taket på en bil. Vennligst korriger formel for å ta høyde for letting, flukt og gliding. Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 1. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2019 s=1/2*g*t2 edit: g=9.8m/s2 , t=3s s = hvor langt et objekt faller under tyngdens aksellerasjon s = 0.5*9.8*9 = 44.1m Utifra formelen din så har snøen nådd bakken (gitt 2m avstand fra tak til asfalt) på 0.63sekund. Høres det realistisk ut at bilen bak lå så nær? 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 1. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2019 Utifra formelen din så har snøen nådd bakken (gitt 2m avstand fra tak til asfalt) på 0.63sekund. Høres det realistisk ut at bilen bak lå så nær? Høres ut som standard avstand for stressa lastebilsjåfører.. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2019 Det er "Common sense" å holde god avstand til andre med usikret last Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 2. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2019 "Common sense" er å anmelde folk som kjører rundt med usikret last. 2 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 2. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2019 (endret) Apropos usikret last. Fikk meg gratis Jysk 180x200 overmadrass etter at jeg lå bak en fyr som hadde denne rullende helt usikret på hengeren sin hjem fra sverige for noen år tilbake. Denne veide vel rundt 25kg, hvor vi så denne rulla frem og tilbake på hengeren, hvor den til slutt hoppa av hengeren i en rundkjøring. vi snudde, stappa madrassen inn i bilen og dro hjem. Håper han tenker seg om neste gang han skal ha noe slik på hengeren. Endret 2. februar 2019 av Simkin 3 Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 3. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2019 Høres ut som standard avstand for stressa lastebilsjåfører..Spikern på hodet. Legg til middelaldrende menn i million-SUV. Lenke til kommentar
Fi5kuS Skrevet 5. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2019 Herregud gårdagen var en hel******* dag i Oslo. På en tur som skal ta 30 min, brukte jeg 1 time og 20 min ut av Oslo, nordover. Hva er det som egentlig skjer bare det kommer litt snø??? Personbilulykker i øst og vest, samt vogntog som blir stående fast = oppskrift på uutholdelige køer. Og når E6 er knallrød på Google Maps, så skal alle presse seg inn på Østre Aker vei, som forøvrig er to-felts. Grøsser med tanken på hvor mye tid jeg kaster bort i rushtrafikk Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2019 (endret) Elbilene har all skylda for den økte trafikken Endret 5. februar 2019 av Dubious Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 5. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2019 Østre aker vei er da firefelts som etter Stovner deles i to deler hvorav en går til Lørenskog og den andre går ut på E6 nordover. Lenke til kommentar
Fi5kuS Skrevet 5. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2019 (endret) Elbilene har all skylda for den økte trafikken Bold statement. De som har gått over til elbil kjører vel ikke sin gamle fossilbil og elbil samtidig? Østre aker vei er da firefelts som etter Stovner deles i to deler hvorav en går til Lørenskog og den andre går ut på E6 nordover. Mellom Ring 3 og E6 er den to-felts, i hver kjøreretning mener jeg selvsagt . Men korrekt term er nok 4-felts ja. Flaskehalsen er først og fremst innkjøringen til E6 nordover. Endret 5. februar 2019 av Fi5kuS 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2019 Bold statement. De som har gått over til elbil kjører vel ikke sin gamle fossilbil og elbil samtidig? Det er fakta i Trondheim Da de økte bomsatsene fordi inntekten har gått ned, men trafikken har økt Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 6. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2019 Herregud gårdagen var en hel******* dag i Oslo. På en tur som skal ta 30 min, brukte jeg 1 time og 20 min ut av Oslo, nordover. Hva er det som egentlig skjer bare det kommer litt snø??? Personbilulykker i øst og vest, samt vogntog som blir stående fast = oppskrift på uutholdelige køer. Og når E6 er knallrød på Google Maps, så skal alle presse seg inn på Østre Aker vei, som forøvrig er to-felts. Grøsser med tanken på hvor mye tid jeg kaster bort i rushtrafikk Folketettheten kombinert med en viss andel skrale sjåfører med dårlig utstyr, er forklaringa. Elbilene har all skylda for den økte trafikken Hahahaha. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 6. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2019 (endret) Ser det er svært mange biler av nyere type som ikke slår på baklysene sine, selv i tett snødekke. Virker som bilen bare oppfatter at det er lyst, selv om de er tåke/masse snø i lufta og dårlig sikt. Er noe eiere burde være klar over. Endret 6. februar 2019 av Vertical^ Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2019 Automatiske systemer er en uting Har kjøpt bil uten slike systemer, da jeg foretrekker å ha kontroll Har ikke engang automatiske vindusviskere da de irriterer der de kommer på hele tiden uten at de egentlig trengs og de sliter viskere mye fortere Amerikanske biler fra 60-tallet har automatisk fjernlys, så det er ikke noe nytt Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 6. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2019 Jeg er enig. Har selv regnsensor på frontruta som styrer viskerne og opplever det samme. Må hele tiden justere følsomheten på sensoren siden den sliter med å tolke ulike typer nedbør. Et lite irritasjonsmoment! Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 6. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2019 Amerikanske biler fra 60-tallet har automatisk fjernlys, så det er ikke noe nyttOg vi nevner i fleng? For øvrig: selvom en bil har automatikk kan denne skrus av og på med en bryter. Knapt komplisert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå