Gå til innhold

Norge i VM 2026

Anbefalte innlegg

Skrevet
Imaginacíon skrev (1 minutt siden):

Norge vinner VM synger de i gatene. Hva er sjansen nå, 5%?

Solbakken får benke Haaland og Ødegaard fra start mot Brasil...Da blir Brasil bare helt slått ut....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Imaginacíon skrev (2 minutter siden):

Norge vinner VM synger de i gatene. Hva er sjansen nå, 5%?

Det er vel 50/50 det. Enten vinner vi, eller så vinner vi ikke. 😁 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Stor kveld! :) 

Delvis skrev (32 minutter siden):

Vi må heve banespillet mot Brasil. Men med Braut på banen er nesten alt mulig.

Enig. 

Men jeg synes ikke vi så en Braut i toppform i dag - selv om han scoret et viktig mål. 

Håper vi ser en sulten gjeng på søndag med fornyet selvtillit!

• Liker 2
Skrevet
11 minutes ago, :utakt said:

Det er vel 50/50 det. Enten vinner vi, eller så vinner vi ikke. 😁 

I følge NRK så er sjansen 5,1% og vi er på 7de plass på listen nå.

Skrevet
2 minutes ago, DukeRichelieu said:

Stor kveld! :) 

Enig. 

Men jeg synes ikke vi så en Braut i toppform i dag - selv om han scoret et viktig mål. 

Håper vi ser en sulten gjeng på søndag med fornyet selvtillit!

Haaland er buddhist(?) og bryr seg ikke så mye.

Skrevet

Så hele kampen i går - og er selvfølgelig fornøyd med resultatet...MEN jeg irriterte meg grønn og blå over hvor lite bevegelse det var i det norske laget.  En skulle tro dette var topptrente folk som faktisk kunne bevege seg - men i store deler av kampen var det å trille ball til hverandre - og ofte bakover mot eget mål også. Så selv om resultatet ble bra - så var ikke selve kampen morsom å se på. Jeg håper vi får se et helt annet lag med litt mer vilje og bevegelse i neste kamp - for det trenger vi om vi skal gå videre

• Liker 1
Skrevet

Ødegaard drar ned tempoet og spiller gjerne bakover igjen. Hvis noe skal gå kjapt fremover i banen må ballen gå forbi han. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

3 assist på 3 kamper. Ødegård sin store styrke er at han linker spillet med sin bevegelighet og ekstremt presise pasningsspill, det er akkurat han ballen må innom, det er han som skaper flyten i spillet og med det gjør spillerne rundt seg bedre, i tillegg til det så har han altså 3 assist 3 kamper, undervurderingen av ødegård betydning for laget er enorm her til lands.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Imaginacíon skrev (11 timer siden):

I følge NRK så er sjansen 5,1% og vi er på 7de plass på listen nå.

Man må se på tallene optimistisk: Selv det beste statistiske laget har 13 % sjangse for å vinne.

Derifra har alle land mindre sjangse enn det.

Mao har alle land på dette stadiet sannsynlighet(87%+) som tilsier at de ikke vinner, Norge sin sannsynlighet bare litt dårligere :) 

Endret av MrL
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (48 minutter siden):

3 assist på 3 kamper. Ødegård sin store styrke er at han linker spillet med sin bevegelighet og ekstremt presise pasningsspill, det er akkurat han ballen må innom, det er han som skaper flyten i spillet og med det gjør spillerne rundt seg bedre, i tillegg til det så har han altså 3 assist 3 kamper, undervurderingen av ødegård betydning for laget er enorm her til lands.

Ødegaard er dyktig - verre med noen av de andre der. Alexander Sørloth ble helt statist i går synes jeg. Men det jeg savnet var mer bevegelse fremover samt at man i forsvar gikk mer inn og utfordret istedenfor å passivt bare stå der 3-4 meter fra motstander og avvente. Det var mye passivitet i laget i går synes jeg.  Definitivt ikke en kamp man vil huske for innhold, men for resultat

Skrevet (endret)

For en kveld og natt det var.

Jeg mangler ord for å beskrive opplevelsen av seieren og feiringen etterpå. Ikke har jeg stemme lengre heller.

Mitt favorittbilde fra i går. Tatt rett etter dommeren blåste av kampen. Elye Wahi, Emmanuel Agbadou, Ibrahim Sangaré og Ørjan Nyland:

HMGetmZWEAAvCq6?format=jpg&name=4096x409

(Foto Molly Darlington)

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
obygda skrev (52 minutter siden):

Alexander Sørloth ble helt statist i går synes jeg.

Ståle tar ut laget, men jeg skjønner ikke helt hvorfor han setter Sørloth på kant. Jeg hadde kanskje startet med en mer typisk ving (Bobb?) og brukt Sørloth som innbytter for Haaland / eller hvis vi skulle legge om til to spisser underveis. 

Syns ikke Sørloth kommer helt til sin rett ute på siden der. Han skal være foran mål. 

• Liker 6
Skrevet
:utakt skrev (25 minutter siden):

Syns ikke Sørloth kommer helt til sin rett ute på siden der. Han skal være foran mål. 

Det er vel såpass enkelt at Sørloth er en jævla maskin, han vinner dueller, jobber tilbake, skårer mål og han er også ganske god med ballen i beina, og det faktum at vi ennå egentlig ikke har fått en 442 til å fungere, kunne vært morsomt med Berge Ødegård sentralt, Bobb og Nusa på kantene og en Sørloth som target mann og Håland som tar løpene i bakrom, men så er det balansen da😉.

Jeg synes Sørloth er blitt skikkelig god i den rollen på kanten faktisk, jeg var voldsomt kritisk, men han har fått enormt ut av det, spesielt når han kommer inn i boksen er han jo livsfarlig, jeg føler han er blitt en mye klokere spiller de siste årene.

• Liker 2
Skrevet

Litt om hvilke kanaler som sender Norge sine kamper fremover. 
Søndag 5.juli kl.2200: 

Brasil vs Norge

Denne kampen spilles på MetLife Stadium i New Jersey og sendes på NRK. Vil bli kommentert av Wikestad og Løkberg. 

Går vi videre fra denne kampen så ser neste kamp slik ut. 
Lørdag 11.juli kl.2300

Norge vs Mexico/England/DR Kongo

Her må England vs DR Kongo spilles ferdig først før man finner motstander til Mexico. Denne kampen spilles i Miami. Og vil bli sendt på Tv2. 
Dette vil være kvartfinale. 

Skulle vi vinne denne kvartfinalen så går vår semifinale onsdag 15.juli kl.2100 i Atlanta. Begge semifinalene sendes på Tv2. Isåfall vil vi mest sannsynlig møte Argentina i denne kampen. 

Begge finalene sendes på NRK. Og spilles 18. og 19.juli. Bronsefinale med avspark kl.2300 mens selve finalen har avspark søndag 19.juli kl.2100. 

• Liker 1
Skrevet
Kjetil Lura skrev (3 minutter siden):

Har ikke tv. men ja kan det. 259 koster det...

Eller bare se det på ITV eller BBC gratis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...