obygda Skrevet mandag kl 20:42 Skrevet mandag kl 20:42 Lemongrass skrev (1 minutt siden): Sier sitt at Haaland og Berge ikke prioriterer dette. Så akutte avtaler kan det ikke ha vært i og med at de hadde vært i Atlanta nå om de hadde slått England. Avtaler kan flyttes på og fly bookes om. Den eneste gyldige grunnen til å droppe en slik parade er om det skjer noe akutt med familie, venner, helse osv. Hadde dette vært feiring av medalje hadde de nok vært å sett der. Mottakelse på Slottet er greit, men full parade blir litt overkill. Haaland skulle på ferie..står så.. Og mulig han synes 8 plass ikke var så stort at det fortjente den type feiring? Synes selv dette ble overkill. Selv om vi aldri har gjort det bedre så synes jeg 8 plass feiringen er drøy. Hadde vi tatt medalje..vel da fortjener man skikkelig feiring..men 8...??? 1
Lemongrass Skrevet mandag kl 20:42 Skrevet mandag kl 20:42 obygda skrev (Akkurat nå): Haaland skulle på ferie..står så.. Og mulig han synes 8 plass ikke var så stort at det fortjente den type feiring? Synes selv dette ble overkill. Selv om vi aldri har gjort det bedre så synes jeg 8 plass feiringen er drøy. Hadde vi tatt medalje..vel da fortjener man skikkelig feiring..men 8...??? Det er akkurat poenget mitt. Det er tydelig at de prioriterer bort dette, og det sier sitt.
obygda Skrevet mandag kl 20:45 Skrevet mandag kl 20:45 Lemongrass skrev (Akkurat nå): Det er akkurat poenget mitt. Det er tydelig at de prioriterer bort dette, og det sier sitt. Haaland sikter nok høyere. Han er der oppe blant de største i verden...og da legger man kanskje listen litt høyere?? Tror han er fornøyd...men ikke sånn at målet er nådd fornøyd...
HeHauken Skrevet mandag kl 20:58 Skrevet mandag kl 20:58 Jeg digget den sporadiske feiringen, roingen på slottet osv, men å feire en 8. plass blir litt stusselig. Hadde vi slått England og tatt medalje, kunne vi jublet. Ja, vi er små og vi rykket ut på kjip måte. Men vi rykket faktisk ut. En kan skylde på wire, dommerfeil osv, men det er en del av gamet i fotball - uavhengig av hvor kjipt det er.
jon67 Skrevet mandag kl 21:10 Skrevet mandag kl 21:10 Vi kom på 5. plass. https://en.wikipedia.org/wiki/2026_FIFA_World_Cup?wprov=sfla1 4 1
Snikpellik Skrevet mandag kl 21:25 Forfatter Skrevet mandag kl 21:25 Lemongrass skrev (41 minutter siden): Det er akkurat poenget mitt. Det er tydelig at de prioriterer bort dette, og det sier sitt. Haaland er ikke typen som prioriterer bort en sånn feiring om han ikke «må». Tenker at han har sine gode grunner og at det ikke er noe å kritisere.
Jalla21 Skrevet mandag kl 22:50 Skrevet mandag kl 22:50 obygda skrev (2 timer siden): Haaland skulle på ferie..står så.. Og mulig han synes 8 plass ikke var så stort at det fortjente den type feiring? Synes selv dette ble overkill. Selv om vi aldri har gjort det bedre så synes jeg 8 plass feiringen er drøy. Hadde vi tatt medalje..vel da fortjener man skikkelig feiring..men 8...??? Hvorfor snakker du om 8. plass? Norge ender vel på 5. plass med normal fordeling av poeng og mål. https://no.wikipedia.org/wiki/VM_i_fotball_2026
obygda Skrevet tirsdag kl 04:01 Skrevet tirsdag kl 04:01 Jalla21 skrev (5 timer siden): Hvorfor snakker du om 8. plass? Norge ender vel på 5. plass med normal fordeling av poeng og mål. https://no.wikipedia.org/wiki/VM_i_fotball_2026 Fordi vi røk ut i kvartfinalen og det var 8 lag der. Å regne poengsum og målforskjell synes jeg blir sært fordi vi ikke spilte mot alle 8 og følgelig blir intern rangering umulig i praksis. Det var en utslagsturnering,ikke en liga. Men det generelle poenget mitt er at vi feiret stort uten medalje..Det oppleves litt rart. Har vi noen gang feiret 5 eller 8 plass.i noen idretter? Jeg vil påstå nei. At vi feiret kvalifikasjonen er greit..at vi feiret hver kamp vi vant er forventet...men å feire uten medalje...?? 2 1
skaftetryne32 Skrevet tirsdag kl 05:50 Skrevet tirsdag kl 05:50 kremt skrev (10 timer siden): Hva er det spesifikt man feirer? En meget god prestasjon for et så lite land, husk det er bare 8 land som har noen gang vunnet vm, det minste av de landene er Uruguay, men de har ikke vunnet siden 1950, og kommer antageligvis ikke til å gjøre det igjen. obygda skrev (9 timer siden): God innsats..men vi ble nr 8. Nah vi ble nummer 5, plassere laget med den klart hardeste veien til kvarten på siste plass gir ingen mening. 2
Wheeljack Skrevet tirsdag kl 06:35 Skrevet tirsdag kl 06:35 Om dette ikke gir noen glede i det hele tatt så er det jo bare å la vær å feire? Skjønner ikke helt hvorfor noen bare absolutt må surmule og sutre over at det er tull å feire når hva landslaget har prestert har gitt så mange hundre tusenvis av mennesker så mye glede. Det er sistnevnte som feires. Ikke nødvendigvis en plassering. Jeg bryr meg filla om fotball. Ser null og niks på det i daglige og kommer ikke til å se noen av finalene i dette mesterskapet heller nå som Norge ikke er med mer, men tilogmed jeg har blitt litt revet med og hatt det moro så lenge det varte. 3
Jalla21 Skrevet tirsdag kl 06:52 Skrevet tirsdag kl 06:52 obygda skrev (2 timer siden): Fordi vi røk ut i kvartfinalen og det var 8 lag der. Å regne poengsum og målforskjell synes jeg blir sært fordi vi ikke spilte mot alle 8 og følgelig blir intern rangering umulig i praksis. Det var en utslagsturnering,ikke en liga. Men det generelle poenget mitt er at vi feiret stort uten medalje..Det oppleves litt rart. Har vi noen gang feiret 5 eller 8 plass.i noen idretter? Jeg vil påstå nei. At vi feiret kvalifikasjonen er greit..at vi feiret hver kamp vi vant er forventet...men å feire uten medalje...?? Litt rart at man må fortelle deg at det er verken tap i kvartfinale, plassering eller at vi ikke fikk medalje som vi feirer. Uansett er utgangspunktet at vi har vært utenfor i 28 år, og at vi har nå plassert oss helt i verdenstoppen igjen. Vi hyller en fotballsommer som samlet et helt land på en måte vi ikke har sett før. Både nye og gamle nordmenn. Jeg tror ikke man skal undervurdere den følelsen av samhold dette VM-eventyret har skapt. 2 1
obygda Skrevet tirsdag kl 06:54 Skrevet tirsdag kl 06:54 Wheeljack skrev (4 minutter siden): Om dette ikke gir noen glede i det hele tatt så er det jo bare å la vær å feire? Skjønner ikke helt hvorfor noen bare absolutt må surmule og sutre over at det er tull å feire når hva landslaget har prestert har gitt så mange hundre tusenvis av mennesker så mye glede. Det er sistnevnte som feires. Ikke nødvendigvis en plassering. Jeg bryr meg filla om fotball. Ser null og niks på det i daglige og kommer ikke til å se noen av finalene i dette mesterskapet heller nå som Norge ikke er med mer, men tilogmed jeg har blitt litt revet med og hatt det moro så lenge det varte. Kanskje all feiringen kan inspirere aktive utøvere til å satse mer? Jeg har alltid ment fotballspillere generelt ikke har utnyttet hele sitt potensiale. Jeg tror vi kan bli mye flinkere...og sånn sett kan denne feiringen kanskje inspirere noen utøvere til å ta det ekstra skrittet...Får håpe det - for da kan vi i alle fall hente ut noe ekstra ut av denne voldsomme feiringen
Lemongrass Skrevet tirsdag kl 06:58 Skrevet tirsdag kl 06:58 (endret) Snikpellik skrev (9 timer siden): Haaland er ikke typen som prioriterer bort en sånn feiring om han ikke «må». Tenker at han har sine gode grunner og at det ikke er noe å kritisere. Jeg vil ikke akkurat si at et privatfly på ferie til Sicilia er noe en "absolutt må". Det kan fint bookes om. Spesielt når man ser at Leo Østigård prioriterer å være med på paraden før han får sett sin nyfødte sønn for første gang. Jeg sier ikke at det er feil, men at det er en tydelig prioritering fra Berge og Haaland om at dette ikke var viktig nok for dem. Endret tirsdag kl 06:59 av Lemongrass
obygda Skrevet tirsdag kl 06:59 Skrevet tirsdag kl 06:59 Jalla21 skrev (2 minutter siden): Jeg tror ikke man skal undervurdere den følelsen av samhold dette VM-eventyret har skapt. Det tror jeg du har rett i. Og jeg tror og håper kanskje at all denne feiringen kan inspirere nye spillere til å satse hardere..For vi KAN idrett i dette landet - men fotballspillere har alltid vært litt "late" sammenlignet med andre idretter. Som tidligere aktiv utøver med 2 og 3 daglige treningsøkter så jeg alltid litt ned på fotballspillere som jeg synes trente for lite. Nå har vi fått opp nye talenter som viser at det er mulig å nå verdenstoppen - og det kan jo virke veldig inspirerende for dagens unge talenter...Som sagt - vi KAN idrett i dette landet - det gjelder bare å få tent gnisten..og selv om jeg ikke helt forstår hvorfor vi feirer så mye, så ser jeg i det minste at det kan inspirere og kanskje gi noe tilbake i årene som kommer...........
obygda Skrevet tirsdag kl 07:04 Skrevet tirsdag kl 07:04 Lemongrass skrev (1 minutt siden): Jeg sier ikke at det er feil, men at det er en tydelig prioritering fra Berge og Haaland om at dette ikke var viktig nok for dem. Det er kanskje litt slik at de beste ikke samler på 5 plasser...De må fokusere på neste kamp og være ekstremt fokuserte på oppgavene som kommer. Dermed gjelder det å utnytte enhver mulighet for ferie så godt det lar seg gjøre. Det går igjen hos alle som presterer høyt - det er ekstremt fokuserte,lager en plan og gjennomfører den. Her hadde Haaland planlagt en ferie - og den skulle de gjennomføre..Jeg er helt med på denne måten å tenke på.
RookieNO Skrevet tirsdag kl 07:10 Skrevet tirsdag kl 07:10 Til dere som fjaser om at "vi feirer ikke 5-8 plasser", samt en og annen misunnelige svenske: Det var 160.000 mennesker som mente det motsatte i Oslo sentrum i går. Poden min har i hvert fall fått et minne for livet! 4
engavif Skrevet tirsdag kl 07:19 Skrevet tirsdag kl 07:19 RookieNO skrev (1 minutt siden): Til dere som fjaser om at "vi feirer ikke 5-8 plasser", samt en og annen misunnelige svenske: Det var 160.000 mennesker som mente det motsatte i Oslo sentrum i går. Poden min har i hvert fall fått et minne for livet! Selvfølgelig må folk få lov til å feire om dem vil det, samtidig så må folk som mener det er tull få lov til det. Jeg er i den delen,og mener det er litt overkill. Det gjorde nok vår største stjerne også. Jeg forstår at han velger noe annet etter en ekstremt lang sesong og serien starter om litt over 1 måned. Hadde vi vunnet mot England hadde også Haaland prioritert denne feiringen. Men hyggelig at folk hadde det fint, jeg blir med på feiringen om 2 år da vi tar sølv.
Dagner Skrevet tirsdag kl 07:45 Skrevet tirsdag kl 07:45 Siden jeg ga han litt tyn etter den første kampen vil jeg bare påpeke hvor viktig Martin viste seg å være, resten av mesterskapet viste han akkurat hvorfor han er kaptein på dette landslaget. Fyren er verdensklasse. Også rørende å se all støtten Sørloth har fått, fikk dessverre ikke ut sitt fulle potensiale, men han er på laget av en grunn. Og la oss ikke glemme Ståle oppi det hele, for en jobb han har gjort med dette laget. 1
Lemongrass Skrevet tirsdag kl 08:08 Skrevet tirsdag kl 08:08 Lemongrass skrev (1 time siden): Jeg vil ikke akkurat si at et privatfly på ferie til Sicilia er noe en "absolutt må". Det kan fint bookes om. Spesielt når man ser at Leo Østigård prioriterer å være med på paraden før han får sett sin nyfødte sønn for første gang. Jeg sier ikke at det er feil, men at det er en tydelig prioritering fra Berge og Haaland om at dette ikke var viktig nok for dem. Etter litt nærmere ettertanke ser jeg faktisk at det kan være litt utfordrende å koordinere alt om på så kort varsel som forsinket fly og rett ut på Slottet, når det involverer flere personer, aktører og det ikke er dekning ombord på flyet. Det er ikke nødvendigvis at de prioriterte det bort. 1
DukeRichelieu Skrevet tirsdag kl 09:02 Skrevet tirsdag kl 09:02 LOL. Mye unødvendig surmuling her. For min del hadde jeg ikke fått med meg at det var satt opp en så storstilt feiring, så jeg oppdaget det ikke før i seneste laget. Om ikke hadde jeg nok stilt meg langs ruten for å hylle heltene våre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå