Trestein Skrevet 4. april Skrevet 4. april I38ZDGBR skrev (2 timer siden): Hva er førstevalg av id4 eller mercedes eqa 300 Det er litt ulike biler. Mercedesen er flottere inni men trangere. Har vurdert begge selv. Trodde aldri jeg skulle si dette men mercedesen hadd ikke volsom motorkraft. ID4 er et traust valg. Man kan også velge AUDI Q4 om man ikke liker interiør på ID4 samme bil men lik interiør og eksteriør 1
mobile999 Skrevet 4. april Skrevet 4. april I38ZDGBR skrev (3 timer siden): Hva er førstevalg av id4 eller mercedes eqa 300 Sannsynligvis en Smart. 2
Powertrainer Skrevet 4. april Skrevet 4. april I38ZDGBR skrev (5 timer siden): Hva er førstevalg av id4 eller mercedes eqa 300 Ingen av dem..?😅 1 1
jarmush Skrevet 4. april Skrevet 4. april Jeg kan bare uttale meg om id.4, da jeg selv har bilen. En 2024 mod. pro 4motion. Har vært veldig godt fornøyd med min bil. Lite feil på den. Romslig bil og komfortabel å kjøre. Man finner helt sikkert biler som har mer påkostet interiør men som kanskje koster litt mer også. Tror VW har en kampanje på bilen nå hvor det er mulig å få kjøpt den til en lavere pris enn jeg måtte ut med, selv etter de nye avgiftsøkningene på el biler over kr 300 000. 1
sedsberg Skrevet 4. april Skrevet 4. april Jeg har kjørt ID4 og holdt på å bli gal. Touch-rattkontroller uten ordentlig feedback, lane-assist som konstant drar i rattet, girspak på en utrolig knotete plass, varmeapparat/AC med touchpanel og som er umulig å styre i mørket. Jeg tror noe av dette er fikset på nyere modeller. Og den var ikke spesielt sprek til å skulle ha over 200HK. Golfen min er mye raskere. 1
Trestein Skrevet 4. april Skrevet 4. april sedsberg skrev (2 minutter siden): Jeg har kjørt ID4 og holdt på å bli gal. Touch-rattkontroller uten ordentlig feedback, lane-assist som konstant drar i rattet, girspak på en utrolig knotete plass, varmeapparat/AC med touchpanel og som er umulig å styre i mørket. Jeg tror noe av dette er fikset på nyere modeller. Og den var ikke spesielt sprek til å skulle ha over 200HK. Golfen min er mye raskere. Har bare hatt id 4 som leiebil. Giren er ok. Man venner seg raskt til den. Ratt kontrolene er ikke gode men lar seg bruke. Mange blander uttrykkene på assist systemer og det finnes flere ulike navn på systemene. Sansynligvis er det noe travel assisit du må ha brukt om det drar i rattet hele tiden. Pleier å slå av den funksjonen da den slår seg av når du er midt i en sving som kommer over maksgrensen til hva systemet har lov til. Effekten var tilstrekkelig. Mener å huske at EQA var slappere. Ellers er det flere ting men de går ofte på smak. Jeg likte dasbord på audien mye bedre men folk er forskjellige 1
I38ZDGBR Skrevet 5. april Forfatter Skrevet 5. april Takker, håpet på flere svar ang disse 2. Begge er ca lik i pris pga kampanjer
onkel_jon Skrevet 5. april Skrevet 5. april (endret) Hvis det er nybil så ser jeg ingen grunn til å gå for eqa, er en gammel modell som blir erstattett snart men igjen id4 får og store oppgraderinger på slutten av året og bytter navn til id tiguan. Finnes andre biler jeg heller hadde vurdert som nybil. Endret 5. april av onkel_jon 1
Vokteren Skrevet 5. april Skrevet 5. april I38ZDGBR skrev (17 timer siden): Hva er førstevalg av id4 eller mercedes eqa 300 Anbefaler deg å prøvekjøre grundig. Svært mange nyere elbiler virker uferdige, preget av hastverksarbeid og desperasjon etter å holde følge med markedsledere som Tesla. Iveren etter å fremstå som unik og angsten for å bli utdatert før man er på markedet, har medført lite intuitive og lite robuste løsninger. 2
Complexity Skrevet 5. april Skrevet 5. april (endret) 47 minutes ago, onkel_jon said: Hvis det er nybil så ser jeg ingen grunn til å gå for eqa, er en gammel modell som blir erstattett snart men igjen id4 får og store oppgraderinger på slutten av året og bytter navn til id tiguan. Finnes andre biler jeg heller hadde vurdert som nybil. Veldig godt poeng. Er dumt å kjøpe ID4 om man får den gamle utgaven. Kansje derfor det er kampanjer. De bytter over til nytt operativsystem blandt annet, noe som nok betyr at biler med det gamle blir raskt glemt. Mercedesen er vel ganske gammel og ikke noe jeg ville vurdert heller. Isåfall en brukt en til halve prisen. Endret 5. april av Complexity 1
Pop Skrevet 5. april Skrevet 5. april 1 hour ago, I38ZDGBR said: Takker, håpet på flere svar ang disse 2. Begge er ca lik i pris pga kampanjer Burde du ikke vurdere Ionic 5 og EV6 også? Samme str og jeg synes flere av løsningene er bedre. Mer luftige og åpne gir følelse av bedre plass. 2
Trestein Skrevet 5. april Skrevet 5. april (endret) I38ZDGBR skrev (3 timer siden): Takker, håpet på flere svar ang disse 2. Begge er ca lik i pris pga kampanjer Du må uansett prøvekjøre begge. Ofte er det små detaljer som teller mere enn fysiske mål og prestasjoner. Er du veldig høy, brei, veldig liten så vil bilene være ulike. Viktig å sjekke at sete kan tilpasses akkurat deg/2 fører. Oversikt ved rygging feltskifte er også viktig. På noen har du fugleperspektiv på andre bare et vanlig kamera. De fleste biler har sensorer i tillegg når sikten er dårlig. Begge disse bilene har halvautomatisk hengerfeste som er litt 2010 men fungerer greit. Litt øvelse for å sparke det tilbake. Begge har veldig bra hengervekt. MB tror jeg har nesten 2 tonn men vw 1200 og sikkert mere på de nyeste Begge disse mener jeg har HUD og det kan være veldig greit. Bare sjekk at du kan justere det slik at det føles rett Begge har apple car play som fungerer greit. Husker ikke om begge virket uten kabel. Rekkevidde og ladehastighet er veldig bra på nyere vw. Mercedes noe værre. Her spørs det hva du skal bruke bilen til. Ved kun småkjøring vil MB fungere bra. Begge har navigasjon og du ser helt sikkert aktuelle ladestasjoner. De aller fleste har vel en funksjon for ruteplanlegging. selv om det begynner å bli 2015. Det er så mange ladere runtom at i praksis så fyller man på når man har andre ærend. Både vw og MB har nok en app som lar deg forvarme bilen, ev kan man programere det inn. Tror vel at vw har bedre lys da det var tidlige med matrix lyskastere som fungerer VW har også bedre bakkeklaring noe som er veldig viktig når man har et 250 000kr batteri under bilen og ikke et eksosanlegg til 2000kr VW har også best svingradius som i raksis kan betyr færre manøver ved parkering Endret 5. april av Trestein 1
I38ZDGBR Skrevet 5. april Forfatter Skrevet 5. april Der blei eg satt ut, begge er med andre ord utdatert. Har sett på urban cruser også på den har 360 kamera men dårlig oppløsning. Er vist gammel programvare på den. Kona skal bruke denne så må vere 4 hjul trekk. Den nye Toyota c-hr+ er vel dyrere tror eg. sikkert bra eller???
Complexity Skrevet 5. april Skrevet 5. april (endret) 11 minutes ago, I38ZDGBR said: Der blei eg satt ut, begge er med andre ord utdatert. Har sett på urban cruser også på den har 360 kamera men dårlig oppløsning. Er vist gammel programvare på den. Kona skal bruke denne så må vere 4 hjul trekk. Den nye Toyota c-hr+ er vel dyrere tror eg. sikkert bra eller??? Urban Cruiser har vel blitt slaktet i tester på det meste utenom fremkommelighet. Så om den bare er bykjøring i litt dårlig terreng kan du jo vurdere den. https://www.tek.no/test/i/OkQAwE/toyota-urban-cruiser?srsltid=AfmBOoogRrjggPN00108R1QT2aylMcF-LwdX8QM9KPrvUhv6mOGpEeZD C-hr+ er nok bedre ja. Toyota har krav om hyppig service da så vær forberedt på det. Endret 5. april av Complexity 1 1
kremt Skrevet 5. april Skrevet 5. april Tar det ikke sånn 1 minutt etter bilen har startet før man kan bruke skjermen i den, stod det i en test. Utrolig i tilfelle, putter de inn en 486 i den for å gjøre det så tregt. Også utrolig plagsomt med alle bing-bong lydene i nye biler der Toyota er en av verstingene. -25 rav4 vi kjører krever ca 10-15 trykk på rattknapper for å skru det av i speedometeret. Hver. Jævla. Gang. Bilen. Startes. 1
Complexity Skrevet 5. april Skrevet 5. april (endret) 18 minutes ago, I38ZDGBR said: No blir det vanskeligt å velge😀 Noen polistiske hindringer mot å kjøpe Tesla? Er ikke uten grunn at de selger mye mere biler enn alle andre. Gir mest bil for pengene Endret 5. april av Complexity 1 1
Duriello Skrevet 5. april Skrevet 5. april Complexity skrev (5 minutter siden): Noen polistiske hindringer mot å kjøpe Tesla? Det kan han vel ikke svare på, for da blir vel tråden sperret. 😉 1
frohmage Skrevet 5. april Skrevet 5. april Complexity skrev (22 minutter siden): Gir mest bil for pengene For folk som kjøper Tesla er det kanskje Tesla som gir mest for pengene. For folk som kjøper noe annet er det ikke det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå