Vokteren Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar Hva tenker dere om Støres nyttårstale ? https://www.vg.no/nyheter/i/0pnlvM/statsminister-jonas-gahr-stoere-i-nyttaarstale-maa-vaere-forberedt-paa-at-krig-kan-ramme-norge Jeg tenker at det var litt for mye selvgodhet og selvrettferdighet og litt for lite selvransakelse. Det er ikke mulig å bortforklare at APs støtte til EUs mantraer har bidratt til mange av samfunnets negative trender. 2 1 2
Populært innlegg freedomseeker Skrevet 1. januar Populært innlegg Skrevet 1. januar Garantert noe politisk korrekt søppel og diverse virkelighetsfjernt selvskryt. Jeg har ingen interesse av å høre denne talen. 10 1
Morromann Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar (endret) Klisje. Hvor mange ganger har han gjentatt "krig i Europa" de siste 4 årene? Begynner å bli noen hundre nå. Rart at jeg ikke så noe til denne krigen som angivelig raser i Europa i reiser jeg har hatt rundt om i Europa de siste årene. I en krig skal jo gater være mørkelagte. Har ikke sett noe sånt i europeiske byer jeg har vært i jeg da. Så ikke talen men jeg leste sammendrag i avisen og det var omtrent de klisjeene og flosklene man kan forvente fra den kanten. Sikket noen eldre damer som ble imponerte som er den største fanskaren til Støre. Kongens nyttårstale holder i rikelige mengder. Den er samlende nok og fri for pretensiøs og selvforherligende svada. Endret 1. januar av Morromann 1
BadCat Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar En skrekkelig tale og svært polariserende. Antakelig den dårligste og minst samlende nyttårstale, fra en norsk statsminister, de siste 50 år. https://www.regjeringen.no/no/dokumentarkiv/stoltenberg-ii/andre-dokumenter/smk/2011/tidligere-statsministres-nyttarstaler/id2662105/ 1 1
Imaginacíon Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar (endret) Jeg så talen og var stort sett fornøyd. Vi har tross alt oppnådd mye. Drapsraten er på et lavt nivå, noe som tyder på at det står ganske greit til med voldelig kriminalitet i landet til tross for all ropingen og skrikingen om det motsatte. Velferdsstaten blir sakte men sikkert bygget ut. Arbeidsledigheten er på et lavt nivå. Det er noen utfordringer. Det kan være vanskelig å komme inn på arbeidsmarkedet for noen. Slike ting kunne han tatt opp. Endret 1. januar av Imaginacíon 6
Sovna Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar Vokteren skrev (1 time siden): Jeg tenker at det var litt for mye selvgodhet og selvrettferdighet og litt for lite selvransakelse. Det er ikke mulig å bortforklare at APs støtte til EUs mantraer har bidratt til mange av samfunnets negative trender. Da var det som jeg trodde og fryktet. Godt da at jeg fant på noe mer opplysende istedenfor. Ta klærne ut av tørketrommelen.
Duriello Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar Jeg gadd ikke se den, da jeg synes Støre er en ukarismatisk, svak fjott. 6 1 2
Sovna Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar Duriello skrev (3 minutter siden): Jeg gadd ikke se den, da jeg synes Støre er en ukarismatisk, svak fjott. Fjott faktisk..😂 Godfjott da...
Duriello Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar (endret) Sovna skrev (10 minutter siden): Fjott faktisk..😂 Godfjott da... Nei. Fjott. 👍😃 Edit* Sjekka ordboka nå, ett mehe er vel kanskje mer dekkende. Edit2* Aner ærlig talt ikke om det er noen jeg hadde foretrukket som statsminister over ham. Skylder på politikerforakt. 🤭 Endret 1. januar av Duriello 1
Sovna Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar Duriello skrev (13 minutter siden): Nei. Fjott. 👍😃 Edit* Sjekka ordboka nå, ett mehe er vel kanskje mer dekkende. Edit2* Aner ærlig talt ikke om det er noen jeg hadde foretrukket som statsminister over ham. Skylder på politikerforakt. 🤭 Jeg har brukt og tenkt "godfjott" i forbindelsen med den som for enhver pris skal være venn med absolutt alle på sin egen bekostning. En som er overdrevent diplomatisk sammenskrudd. 1
Duriello Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar Sovna skrev (Akkurat nå): Jeg har brukt og tenkt "godfjott" i forbindelsen med den som for enhver pris skal være venn med absolutt alle på sin egen bekostning. En som er overdrevent diplomatisk sammenskrudd. Ah, okei. 👍🙂
freedomseeker Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar Imaginacíon skrev (30 minutter siden): Jeg så talen og var stort sett fornøyd. Vi har tross alt oppnådd mye. Drapsraten er på et lavt nivå, noe som tyder på at det står ganske greit til med voldelig kriminalitet i landet til tross for all ropingen og skrikingen om det motsatte. Lurer på hvorfor politiet må bevæpnes og tillitsvalgte slår alarm om dette var tilfellet... Og selv svenskene advarer oss! Imaginacíon skrev (30 minutter siden): Velferdsstaten blir sakte men sikkert bygget ut Vi var Nordens rikeste, men nå er vi forbigått av Danmark og i enda større grad Island. Kronas utvikling gjenspeiler den økonomiske virkeligheten. Vi blir frakjørt av andre land! Om du tenker på velferdsstaten i form av sikkerhetsnettet, så er det ingen, eller svært få som mottar statlige ytelser som synes de har fått det bedre, snarere tvert imot. Imaginacíon skrev (33 minutter siden): Arbeidsledigheten er på et lavt nivå Vi har 700 000 i arbeidsfør alder som står fullstendig utenfor arbeidslivet. Staten regner også deg som sysselsatt om du jobber en time i uka, og all sysselsettingsvekst foregår nå i statlig regi. 1 1
obygda Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar Hørte ikke talen..men VG er igjen tapetsert med 22 juli referanser..
freedomseeker Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar Det var en litt annen klang over talen til statsministeren i Danmark for å si det mildt, der det er danskenes interesser som står i høysetet. https://inyheter.no/01/01/2026/kriminelle-utlendinger-skal-sendes-ut-av-danmark/ "I talen varsler den sosialdemokratiske statsministeren at regjeringen snart vil legge frem nye regler som skal gjøre det lettere å utvise utlendinger som begår alvorlig kriminalitet. Forslaget innebærer at personer som dømmes til minst ett års fengsel, skal kunne utvises uavhengig av hvor sterk tilknytning de har til Danmark. – Den vil bety at enda flere kriminelle utlendinger skal sendes ut av Danmark, sier statsminister Mette Frederiksen i sin nyttårstale om det hun omtaler som en omfattende utvisningsreform. Frederiksen gjør det klart at regjeringen ikke vil avvente en eventuell ny praksis i Den europeiske menneskerettsdomstolen. Hun viser til at Danmark før jul fikk støtte fra 27 av Europarådets 46 medlemsland til en nyfortolkning av menneskerettighetskonvensjonene, og sier at landet heller vil gå foran politisk. – I stedet for å vente flere år på at det slår gjennom i domstolenes praksis, så går vi fremst og gjennomfører lovgivning allerede før sommeren, sier Frederiksen. Statsministeren retter hard kritikk mot voldelige kriminelle utlendinger og slår fast at de ikke har noen plass i Danmark. Hun beskriver reformen som et nødvendig grep for å sikre trygghet og rettferdighet i samfunnet. I samme nyttårstale varsler Frederiksen også tiltak for å hjelpe økonomisk utsatte grupper. Regjeringen vil foreslå en kontant matvaresjekk til blant annet pensjonister med lav formue, arbeidsledige og barnefamilier med lav inntekt, som et svar på høy inflasjon. Hun understreker samtidig at ordningen ikke vil senke prisene, men gi folk bedre råd i hverdagen, og varsler at regjeringen også vil vurdere lavere moms på dagligvarer, samt å fjerne momsen på frukt og grønt." 1 1
Fatninja Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar Det var "gøy" å se alle valgløftene som ble brutt i løpet av første uka av AP og se at de bortforklarte det med at det hadde vært "misforståelser". 2 1
Radiosilence Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar (endret) Hvorfor må alle de som ikke har sett talen kommentere. Dere bidrar ikke med noe som helst! Jeg så talen og er enig i at det er mye klapping på sin egen skulder, og jeg er ikke begeistret med at han skal snakke såpass lenge om uttøya. Jeg skjønner ikke helt hva som er polariserende her, tonedøvt høres mer riktig ut. Kan noen komme med eksempel? Det jeg reagerte positivt på er at han sier rett ut at Russland er støttet av Kina. Det er få statsledere som tørr å snakke Kina i mot. Endret 1. januar av Radiosilence
Subara Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar Hørte talen, men fikk ikke med meg utsagnet om at vi må være forberedt på krig. Kanskje jeg fortrengte det. Jeg tenkte at Støre ikke vil bryte igjennom i forum som dette. Bla. når det gjaldt de 800 000 nordmenn som utvandret til USA i sin tid og ukrainere som jobber. 2
Snylter Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar (endret) 1 hour ago, Morromann said: Klisje. Hvor mange ganger har han gjentatt "krig i Europa" de siste 4 årene? Begynner å bli noen hundre nå. Rart at jeg ikke så noe til denne krigen som angivelig raser i Europa i reiser jeg har hatt rundt om i Europa de siste årene. I en krig skal jo gater være mørkelagte. Har ikke sett noe sånt i europeiske byer jeg har vært i jeg da. Jeg vet ikke helt om du er klar over det, men Ukraina er altså en del av Europa. Ta deg en tur dit, så får du muligens en forståelse for at det prates om krig i Europa. 37 minutes ago, freedomseeker said: Vi har 700 000 i arbeidsfør alder som står fullstendig utenfor arbeidslivet. Staten regner også deg som sysselsatt om du jobber en time i uka, og all sysselsettingsvekst foregår nå i statlig regi. Det er viktig også å huske at uføretrygdede ikke er arbeidsledige, vi har vel fofrtsatt rundt regnet dobbelt så mange sykmeldte og uføretrygdede per capita som Sverige. Endret 1. januar av Snylter
AnnonymG Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar Jeg er ingen AP-person, men jeg opplever Støre og hans opptreden som profesjonell. Se bare over til verdens mektigste mennesker hvor lavt i dypet man kan synke. 5
leticia Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar Vokteren skrev (3 timer siden): Jeg tenker at det var litt for mye selvgodhet og selvrettferdighet og litt for lite selvransakelse. Det er ikke mulig å bortforklare at APs støtte til EUs mantraer har bidratt til mange av samfunnets negative trender. Jeg har ikke sett den. Men uavhengig av hvem som styrer så blir denne talen gjerne full av selvgodhet og selvrettferdighet og litt for lite selvransakelse. Det er standard. Hva mener du er galt med samfunnet i Norge som AP støtter som er EU sin feil? 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå