SahandJ Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Har spart litt nå for å bygge en SFF pc. Igår fant jeg noen som solgte kabinettet jeg har lyst på (Formd T1) på finn og begynte å sjekke prisene på delene jeg hadde satt sammen i PCPP. Jeg er sjokkert over hvor mye prisene har steget de siste to månedene på både RAM og hovedkort. Hadde jeg kjøpt delene i september hadde RAM og Hovedkort tilsammen kosta meg 6000, idag blir det 11-12000! Hva har skjedd? Hvor lenge tror dere denne bobla kommer til å vare? 1
vidor Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg tror det du snakker om har sammenheng med at prisene på RAM og hovedkort har steget over tid. Dette er ikke unormalt, men kan være vanskelig å spå både opp og ned.
TheKims Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Prisene kommer vel ned igjen når AI bobla sprekker. https://uk.pcmag.com/components/160876/this-is-insanity-ddr-ram-prices-soar-due-to-ai-demand
kremt Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Noe av økningen skyldes kanskje at alle setter opp prisen for å gi inntrykk av tilbud på Blakk Fredag.
leifeinar Skrevet 52 minutter siden Skrevet 52 minutter siden SahandJ skrev (59 minutter siden): Hva har skjedd? Hvor lenge tror dere denne bobla kommer til å vare? Det kan fort vare lenge, I følge div Youtubere som driver rykte kanaler var all kapasitet på RAM var vist allerede full booket ut 2026. Ser at mye ram har doblet seg i pris eller mere. Hvilket hovedkort har du sett på?
kremt Skrevet 39 minutter siden Skrevet 39 minutter siden Sandisk aksje har jo steget 500 % på bare 3 måneder. Tydelig at noen kjøper ekstreme mengder minne og lagring samt betaler godt for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå