Gå til innhold

Sukkerfri november

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som blir med? Det vil si en mnd uten godteri nå før advent og jul

Hadde  vært fint med flere. Eneste dagen jeg må ha, er på julebord med riskrem

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tussi skrev (4 minutter siden):

Noen som blir med? Det vil si en mnd uten godteri nå før advent og jul

Hadde  vært fint med flere. Eneste dagen jeg må ha, er på julebord med riskrem

Jeg skal gro bart i november, så får ha det til gode.
Siden jeg er mann kan jeg kun gjøre en ting av gangen ;)

Skrevet

Har Diabetes så er stort sett "sukkerfri" hele året, så ja jeg er med :thumbup:

Helt sukkerfri er jeg ikke, men prøver å unngå værstingene som godteri, brus, etc.

• Liker 1
Skrevet
TheKims skrev (5 minutter siden):

Har Diabetes så er stort sett "sukkerfri" hele året, så ja jeg er med :thumbup:

Helt sukkerfri er jeg ikke, men prøver å unngå værstingene som godteri, brus, etc.

Supert!

Krig og fred skrev (34 minutter siden):

Tror det ville ha vært bedre å redusere sukkerinntaket jevnt over, i stedet for å ha en skippertaksmåned en gang i året. Hva er vits lizzom?

For de av oss som sliter med dette er det greit med et lite fellesskap som vil det samme. I tillegg vil en slik mnd redusere behovet for sukker i tiden etterpå

Skrevet
Krig og fred skrev (36 minutter siden):

Tror det ville ha vært bedre å redusere sukkerinntaket jevnt over, i stedet for å ha en skippertaksmåned en gang i året. Hva er vits lizzom?

Skippertak er ofte det som må til for å klare å redusere inntaket av noe så avhengighetsskapende. 

på sikt så klarer man da å få inn gode vaner som reduserer inntaket betraktelig. 

Jeg spiser ikke godteri, eller drikker brus så inntaket av sukker er minimalt. 

Uansett, godt tiltak og lykke til 👍🏻

• Liker 2
Skrevet
Uderzo skrev (4 minutter siden):

Jeg er prediabetisk så målet er så lite sukker som mulig året rundt, men godteri er det ikke så vanskelig å unngå, count me in.

👌

Skrevet

Har selv svært redusert inntak av sukker generelt, men har tilatt meg en "jukesdag" i uka. Men hvorfor ikke prøve å droppe den og en måneds tid, kanskje søtsuget gir seg helt, så kaster meg på jeg og. 

• Liker 2
Skrevet
Evil-Duck skrev (1 minutt siden):

Har selv svært redusert inntak av sukker generelt, men har tilatt meg en "jukesdag" i uka. Men hvorfor ikke prøve å droppe den og en måneds tid, kanskje søtsuget gir seg helt, så kaster meg på jeg og. 

👌

Skrevet (endret)

Bare dere ikke erstatter med søtestoff, kan og bør alle redusere inntaket av sukker. Kroppen kan syntetisere glukose gjennom glukeneogenese i lever og nyrer. Sukker er en substans, spesifikt karbohydrat, vi ikke trenger å innta. Sukker er tom energi og ikke noe mer.

Skyldig som jeg er  så inntok jeg nettop sjokolade og lemonade.  Sukkerbomber begge to. Jeg vil helst ha litt energi før jeg setter meg i bilen etter en lang dag.

Endret av BadCat
Skrevet

Eg er på keto diett nå. Dvs ingen sukker. Meeeen dersom du mikser en avokado + smaksrik protein pulver. Kanskje hiver inn valgfritt av jordbær/bringebær/bjørnebær/blåbær eller  kokosnøtt melk/krem fløte/mandel melk/vann eller chia frø eller litt ekstra lav karbo sjokolade pulver eller cottage cheese eller litt isbiter. Da får du en nice og god snack allikevel. Litt jalla sukker om du vil ha det søtere. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...