Gå til innhold

Den såkalte venstresiden i USA er skrekkelige og ødelegger omdømmet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kulturkrigen i USA er bare tullball hele greien, men jeg må si som en mann på venstresiden så er bevegelsen der borte kan ikke kalle seg venstresiden. De er ytterst så langt ute på venstresiden at det må oppkalles et nytt definisjon. Handlingen til USAs ''venstresiden'' får Rødt og SV til å virke mer som borgelige partier lol. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
ForTheImperium skrev (58 minutter siden):

Bare å søke på woke på youtube så finner du mye mye rart....

Forumet har allerede en sånn tråd, på over 600 sider, der forakten og hatet mot "de andre" henger tykt på veggene mens begge sider selvradikaliserer og snakker forbi hverandre. Vi trenger ikke enda en. 

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
1 hour ago, ForTheImperium said:

Dersom du synes det er rart, så bare vent til søker på Donald Trump da dukker det opp helt vilt mye rart.. kommentaren om at han ville datet datteren sin om de ikke var i familie f.eks..

Det er nesten ingen Demokrater som står for den ekstreme vinklingen Republikanerne beskylder de for. Det er bare oppspinn.

Det at Republikanerne villig stiller seg bak alt det psyke som DT sier er helt hinsides.

Det er jo ikke en dag uten at han er langt ute på viddene med pratet sitt. Nå hintet han om å sparke statsansatte om de stemte demokratisk. Det er helt, helt vilt..

• Liker 6
Skrevet

Det er fryktelig mye rart der borte.
Det er nok bare i stater der demokratene har styring at der er store samlinger av Antifa og andre venstre radikale.
I Seattle gikk ordføreren så lang at Hun kuttet halve politi styrken, og nå som i Portland så sliter de med økende kriminalitet.
I Seattle har de en egen sone kalt Chaz som politiet ble beordret å trekke seg ut av og aktivistene ville ikke ha politiet der heller.
Men når det skjer skyting der å ringer 911 til politiet og de ikke kommer så klager de.
Demokratene med Guvernør Watz i Minnesota,Ordføreren i Minneapolis, Kamala Harris med flere demokrater gikk ut og sa at nå er det svarte mot hvite og startet kaoset etter George Floyds død.
De trodde de skulle vinne valget med dette men det slo tilbake når volden eskalerte i flere byer.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
3 hours ago, ForTheImperium said:

De har 340 millioner innbyggere. Selvsagt finner du mye rart.

• Liker 3
Skrevet

Det er ingen tvil om at venstresiden og høyresiden i USA pusher hverandre til noe verre og verre... Håper ikke det blir slik at pendelen svinger fra idiot til idiot ved valg fremover, men frykter det verste

• Liker 1
Skrevet (endret)
Sitat

Det er ingen tvil om at venstresiden og høyresiden i USA pusher hverandre til noe verre og verre... Håper ikke det blir slik at pendelen svinger fra idiot til idiot ved valg fremover, men frykter det verste

En revolusjon er ikke et middagsselskap, eller å skrive et essay, eller å male et bilde, eller å brodere; den kan ikke være så raffinert, så rolig og mild, så måteholden, snill, høflig, tilbakeholden og storsinnet. En revolusjon er et opprør, en voldshandling der én klasse styrter en annen.

Endret av James G
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
ForTheImperium skrev (6 timer siden):

Kulturkrigen i USA er bare tullball hele greien, men jeg må si som en mann på venstresiden så er bevegelsen der borte kan ikke kalle seg venstresiden. De er ytterst så langt ute på venstresiden at det må oppkalles et nytt definisjon. Handlingen til USAs ''venstresiden'' får Rødt og SV til å virke mer som borgelige partier lol. 

‘De som er lenger til venstre enn meg er den latterlige ekstreme venstresiden, og de som er lenger til høyre enn meg er de ekstreme høyrenazistene. Hvis det finnes noen som er rasjonell, objektiv og rettferdig, så er det meg.’

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Smule8o skrev (4 timer siden):

De har 340 millioner innbyggere. Selvsagt finner du mye rart.

Jeg finner det veldig fascinerende at et så folkerikt land, men så mange flinke folk, har så mye dritt på toppen. Det gjelder i så mange bransjer. 

Forøvrig nok en dårlig tråd av TS. Har fått som vane å starte masse tråder som bare er svada nå. Håper forumet kommer med en funksjon for å ignorere tråder startet av visse personer snart. 

• Liker 4
Skrevet
4 hours ago, Sjørøver said:

Jeg finner det veldig fascinerende at et så folkerikt land, men så mange flinke folk, har så mye dritt på toppen. Det gjelder i så mange bransjer. 

Ja, det er egentlig ganske spesielt. 

Skrevet
Sjørøver skrev (4 timer siden):

Akkurat samme i Norge, det må være noe med de kvalifikasjonene som kreves for å komme til topps.

• Liker 2
Skrevet

Mitt inntrykk av venstresiden i USA er at de er veldig opptatt med å gjennomføre det de anser som sosial progressiv politikk, gjerne innenfor rase, kjønn, innvandring og legninger. Men det stopper helt opp når det kommer til økonomiske ulikheter, klasseskiller ,arbeidsrettigheter og lignende. 
Da mister de meg helt, da jeg mener at retten til å streike eller danne fagforeninger er langt viktigere enn hva slags flagg det skal brukes i Pride-paraden.

• Liker 2
Skrevet
ForTheImperium skrev (12 timer siden):

«Venstresiden» i USA er skapt av en polariserende og konfliktsøkende Trump som gjerne beskriver dem som kommunister og terrorister. 

Demokratene i USA ligger et sted mellom H og FrP.
Å kalle dette for «venstresiden» forteller bare hvor farlig dette er for demokratiet og hvor mentalt forstyrret Trump er…..

• Liker 2
Skrevet (endret)
DukeNukem3d skrev (7 timer siden):

Hvor kommer denne forestillingen om at begge sider utvikler seg i negativ retning fra..?

Hvilke kilder..? Og på hvilke områder av politikken, konkret, endrer de seg?

Husk seriøse kilder på representative utvalg.

---

Konkrete eksempler på hvordan det ligger an hos republikanerne;

Sitat

CNN Poll: Percentage of Republicans who think Biden’s 2020 win was illegitimate ticks back up near 70%

https://edition.cnn.com/2023/08/03/politics/cnn-poll-republicans-think-2020-election-illegitimate

Og:

https://x.com/mrooduijn/status/1151153071172608000

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Skrevet
Vokteren skrev (1 time siden):

«Venstresiden» i USA er skapt av en polariserende og konfliktsøkende Trump som gjerne beskriver dem som kommunister og terrorister. 

Demokratene i USA ligger et sted mellom H og FrP.
Å kalle dette for «venstresiden» forteller bare hvor farlig dette er for demokratiet og hvor mentalt forstyrret Trump er…..

I noen saker kanskje, i andre er de SV og lengre til venstre enn det

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...