Folkflesk Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) Noxhaven skrev (2 timer siden): 1. Var det lovgivningen som gjorde det mulig for ham å gjennomføre dette? Snakker ikke om et enkelttilfelle. Alle vet jo godt at USA har en forferdelig våpenvoldsstatistikk generelt over veldig lang tid. Å skulle diskutere dette blir som å åpne en debatt om Nord-Korea er autoritært. Endret 3 timer siden av Folkflesk 1
Tussi Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Krig og fred skrev (57 minutter siden): Hvorfor bedrev nazi-Tyskland demoniseringen av jøder? De ba ikke folk drepe jøder, de sa bare at jødene jobber for å undergrave Tyskland, at de ikke kunne stoles på, at de var farlige. Akkurat som MAGA gjør. Det er helt utrolig at vi i det hele tatt har denne diskusjonen. Fy faen for en verden vi lever i. Eh, Nazi-Tyskland drepte jøder og straffet de som prøvde å hindre det. Poenget mitt er, hvis noen ikke oppfordrer til hat og vold, men bare sier en mening (merk jeg inkluderte hat), så kan en ikke stå ansvarlig for hva en eller enn random person tolker utav ting, og handler på. Å si hva man mener om en ting uten å fremme hat er ikke det samme som f eks å doxxe noen, for da ligget det implisitt at man vil noen skal ta dem, elle ri det minste trakassere dem Hvis CK har doxxet noen eller oppfordret til vold er det galt, Men det er til syvende og sist hver enkelt som et ansvarlig for sine handlinger Og når det er sagt, hvis en da skal for seg f eks transpersoner, så er det ikke noen tvil om at i USA har kritikk av saken gått over i en form for forfølgelse. Det fritar uansett ikke noen for å drepe den som sier det. Er det lovlige ytringer øå man møte det med argumentasjon. Er det ulovlig får man anmelde det. 3 1
Mr.M Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Snikpellik skrev (2 timer siden): Ut fra det som står i diverse amerikanske medier er den antatte gjerningsmannen; - Fra Utah - 22 år - Kristen/mormoner - Sønn av en sheriff/politisjef - Ikke registrert hverken som demokrat eller republikaner, familien er dog registrert som republikanere - Ikke transperson - Kledde seg ut som Trump på Halloween - Avbildet med diverse våpen Mye av dette er ubekreftet. https://www.nbcnews.com/news/us-news/suspect-charlie-kirk-shooting-tyler-robinson-rcna230504 det er på tide amerikansk ungdom integrerer seg i samfunnet altså! [/sarkasme]
Krig og fred Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 52 minutes ago, Tussi said: Eh, Nazi-Tyskland drepte jøder og straffet de som prøvde å hindre det. Ikke i begynnelsen. Det var årevis med propaganda som gjorde at tyskere ikke lenger så på jøder som mennesker, og som gjorde forfølgelsen mulig. Quote Poenget mitt er, hvis noen ikke oppfordrer til hat og vold, men bare sier en mening (merk jeg inkluderte hat), så kan en ikke stå ansvarlig for hva en eller enn random person tolker utav ting, og handler på. Hva tenker du om dette? 1 3
Sir Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Krig og fred skrev (2 timer siden): Hvorfor bedrev nazi-Tyskland demoniseringen av jøder? De ba ikke folk drepe jøder, de sa bare at jødene jobber for å undergrave Tyskland, at de ikke kunne stoles på, at de var farlige. Akkurat som MAGA gjør. Det er helt utrolig at vi i det hele tatt har denne diskusjonen. Fy faen for en verden vi lever i. Ganske sikker på at nazityskland ba folk drepe jøder. 1
Maabren Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 8 hours ago, Revie said: Kaurs problematikk går utover videoen forrige dagen. Hun er også uttalt sympatisør av Hamas, vel vitende om eksempelvis deres syn på homofile. For ikke å snakke om all terroren. Hun ble ikke "kansellert" etter verken dette eller terrorist-anklagene i fjor. Har vondt for å tro at noe parti hadde latt en eksempelvis Vigrid-tilhenger sitte mer enn et par minutter etter å ha sagt det. Og så vidt jeg vet har de - på tross av å være idioter - aldri voldtatt og skåret hodet av folk på musikkfestival og lagt det ut på nettet. Ellers ser jeg at Ness har invitert henne til en prat. Det blir vel neppe til det, men det er slikt det burde være - snakke med sine meningsmotstandere. Noe Kirk faktisk gjorde. Man kan jo definere dette på hvilken måte man vil, men det er vanskelig å kalle henne kansellert. I alle fall ikke av noen høyreside. Partiet ba henne selv gå av. Hun er en offentlig person og politisk aktør, og skal være til etterfølgelse. Dette var jo heller ikke strike one på noen måte. Kaurs kansellerte vel seg sjølv med si holdning og burde vore stoppa av Raudt for lenge sia pga sympati med Hamas. 1 1
Krig og fred Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 5 minutes ago, Sir said: Ganske sikker på at nazityskland ba folk drepe jøder. Tysklands forfølgelse av jøder var i regi av statsapparatet. Den antisemittiske propagandaen på 30 tallet ba ikke folk om å drepe naboene sine. Så du tar ganske sikkert feil. https://encyclopedia.ushmm.org/content/en/article/nazi-propaganda 3
23:4 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Imaginacíon skrev (2 timer siden): Trump er ikke enig med deg. Han vil slå ned på ytringer som å kalle folk for nazist og Hitler. Om du kaller noen for nazist og Hitler må du ha et belegg for det ! Du må bevise det. Ellers farer du med løgner og ærekrenkelser av andre, ja du sverter andre mennesker for å sette de til side. Er de akkurat dette ? Ja så er det jo greit å sette betegnelsen på de, men da fordi de faktisk er akkurat det. Det må du bevise, eller styre kjeften din ! Eller ta konsekvensene av å ødelegge andre sine liv på et feilaktig grunnlag. 1 1
Sir Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden jallajall skrev (1 time siden): Stephen King legger seg paddeflat og ber om unuskyldning etter å ha spredt løgner om CK. Kudos til King. 1
Maabren Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 3 hours ago, Zepticon said: Helt klart, og det med rette. Jeg feierer hver gang personer direkte ansvarlig for folkemord og andre tilsvarende brudd på menneskerettighetene forsvinner fra jorden overflate, om han heter Putin, Netanyahu, Kim eller Xi har ikke noe å si. Da må du ha feira svært mykje denne siste tida sia Hamas, Hizbollah, Houthiene osv har blitt drept etter at di har brutt menneskerettighetene... 1 1
DukeNukem3d Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Disse gutta pleier å være gode synes jeg, så jeg poster den i tråden i det jeg skrur den på selv. 1
Theo343 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 29 minutes ago, Mr.M said: det er på tide amerikansk ungdom integrerer seg i samfunnet altså! [/sarkasme] Ja! Altså, mormonere er vel til dels en av de parallelle samfunnene vi har i dag.
23:4 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Krig og fred skrev (25 minutter siden): Tysklands forfølgelse av jøder var i regi av statsapparatet. Den antisemittiske propagandaen på 30 tallet ba ikke folk om å drepe naboene sine. Så du tar ganske sikkert feil. https://encyclopedia.ushmm.org/content/en/article/nazi-propaganda Nei han tar ikke feil, jødehatet var i Hitler ja helt fra tiden like etter 1 verdenskrig ! i min kamp skrev han om det, men ingen tok det seriøst. Nazistene i første del fra 1933 til 2 verdenskrig kom med anti jødiske lover, om noen ble skambanket og drept så ble det ikke slått ned på, men internt i naziskretsene var dette sett opp til. Ut mot resten av verden ble det forsøkt skjult. Det ble også holocaust i stor grad og verden fikk et enormt sjokk i 1945 når de så hva som hadde skjedd i sitt full gru, men drypp av dette viste man om tidligere. Du må lese mer historie ! Selv Himler skrøt ikke over at de skulle utrydde jødene, han ville gjøre det i det skjulte og slette så mange spor som mulig. Det skiller mange andre i vår tid seg fra akkurat dette. Hamas tar opp videoer, skryter og bruker draps videoer aktivt. Nazistene var ekstremt strenge på at dette ikke skulle ut, og filmet du noe av dette og ble oppdaget ville du blitt henrettet. Noen filmer er det i arkivene, fra noen få nazister som tok bilder og fra noen fanger som klarte å lage et provisorisk kamera og ta et bilde på utsiden av Krematorium 3. Samt andre videoer som er snik fotografert av tyskere selv for å ha på trofehylla og som de ikke klarte å ødelegge da naziriket raknet fort i 1945. Og en ting til jo nazistene oppildnet massene til å trakasere og drepe jøder ! Men selvfølgelig ikke i enormt omfang, fordi da ville alt som het ro og orden innad i Tyskland komme i spill. For hvem var det som skulle ta seg av jødene ? Det var Himler sitt SS når det apparatet var klart. Og det var det først for alvor etter "de lange knivers natt" der SA ble vingeklippet og Røhm myrdet. Så begynte Himler å bygge sitt SS stort og mektig, med et for øye ! Kvitte seg med jødene og ikke minst sulte ut befolkningen i øst. Endret 1 time siden av 23:4 1
Theo343 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) 30 minutes ago, DukeNukem3d said: Disse gutta pleier å være gode synes jeg, så jeg poster den i tråden i det jeg Det er ikke alt jeg er enig i av hva de sier, men det gode i budskapet er at begge sider må ta avstand til vold og ikke spille politisk mynt på dette fra noen sider. Litt tilfeller av generaliseringer og at man kanskje bagatelliserer det man ikke ønsker å fremheve. Ellers godt å se at de klarer å være objektive, stort sett. Ellers enige i det de sier at det er media som i størst grad bidrar til polariseringen, fremfor at man oppmaner til å samlet ta avstand til politisk vold. Ift. hvordan politiske ledere kommuniserer etter slike hendelser så synes jeg den dag i dag at talen til Jens Stoltenberg etter ABB hendelsen er et eksempel til etterfølgelse. EDIT: Jeg uttalte meg etter å ha kun sett 1/3 av videoen. Etter å ha sett nesten hele har jeg ikke mye å sette fingeren på og synes dette var meget gode betraktninger fra begge to. Endret 1 time siden av Theo343 1
23:4 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Charlie Weimers i Sverigedemokraterna foreslo ett minutts stillhet for Charlie Kirk. Det ville ikke EU-parlamentet ha noe av. Men de hedret George Floyd med stor fanfare. Det sier vel det meste ! 1 1 1
Iki Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 23:4 skrev (3 minutter siden): Charlie Weimers i Sverigedemokraterna foreslo ett minutts stillhet for Charlie Kirk. Det ville ikke EU-parlamentet ha noe av. Men de hedret George Floyd med stor fanfare. Det sier vel det meste ! Bra å se at de tar noen fornuftige valg. 4 1
23:4 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Iki skrev (Akkurat nå): Bra å se at de tar noen fornuftige valg. Men der er det igjen ! Det stygge ekler hatet mot politiske motstandere ! 4
AlpakkaMafakka Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 23:4 skrev (3 minutter siden): Charlie Weimers i Sverigedemokraterna foreslo ett minutts stillhet for Charlie Kirk. Det ville ikke EU-parlamentet ha noe av. Men de hedret George Floyd med stor fanfare. Det sier vel det meste ! Hva sier det, mener du? Også: Sitat ... But European Parliament President Roberta Metsola denied the request and said procedural rules requiring tributes had to be formally submitted at the opening of a plenary session. Since that session had already taken place on Monday, Metsola noted a tribute could still be scheduled for October. Hvis Charlie Weimer bryr seg nok til å melde det inn på forhånd så går det nok fint. 1
Theo343 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) 4 minutes ago, Iki said: Bra å se at de tar noen fornuftige valg. At EU Parlamentet ikke tar avstand fra politisk vold sier vel alt om dem. Quote Hvis Charlie Weimer bryr seg nok til å melde det inn på forhånd så går det nok fint. Blir alle slike ting meldt inn i forkant eller er det greit å gjøre det når annledningen byr seg i egnede sammenhenger for å stå samlet og vise sterk avstand til politisk vold. Endret 1 time siden av Theo343 1
23:4 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AlpakkaMafakka skrev (Akkurat nå): Hva sier det, mener du? Også: Hvis Charlie Weimer bryr seg nok til å melde det inn på forhånd så går det nok fint. Ja så viktig at alle protokoller blir fulgt til punkt og prikke ! Menneskelig følelser må ikke tas hensyn til . Spar meg, vi vet jo hva dette her er for noe. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå