Gå til innhold

Irritasjonstråd: Hvilke personer irriterer deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Morromann skrev (14 minutter siden):

Handler denne tråden om andre verdenskrig eller om hva som irriterer folk?

Med bakgrunn i dette legger jeg til en annen ting som er i tråd med hva tråden handler om: folk som aldri kan holde seg til saken og sporer av.;)

Godkjent :)

Endret av Jarmo
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Kjendiser som skal være med på absolutt alt. Tv serier, podcasts, bøker, brevduer, osv. Flere serier jeg hopper over pga "den" personen igjen. 

- Folk som prioriterer pengebruken feil, for deretter å sutre over at dem ikke har penger til X eller Y. 

- Folk som maser om prosjektet jeg jobber med eller om jeg har noe jeg skal begynne på. Når jeg først jobber med noe, så tar jeg meg god tid, setter meg inn i ulike løsninger og går for den beste. Dette kan virke som at jeg jobber tregt for enkelte, "er du ikke ferdig enda?".
Nei, sug meg. (Fått nok av dette punktet). 

- Folk som smatter og slurper, skaff dere manerer.

- Folk på elsparkesykler. 

- Folk som røyker og snuser, det er vemmelig. 

- Folk som driver uendelig selvskryt på LinkedIn. Ingen bryr seg. 

• Liker 1
Skrevet

Veldig få, men jeg har noen i nær familie som skal dominere alle samtaler. Om personen ringer meg så kommer jeg omtrent ikke til i samtalen i det hele tatt. Det er fryktelig irriterende.

• Liker 1
Skrevet
Fantomtegningen skrev (22 minutter siden):

- Folk som maser om prosjektet jeg jobber med eller om jeg har noe jeg skal begynne på. Når jeg først jobber med noe, så tar jeg meg god tid, setter meg inn i ulike løsninger og går for den beste. Dette kan virke som at jeg jobber tregt for enkelte, "er du ikke ferdig enda?".
Nei, sug meg. (Fått nok av dette punktet). 

Voksne folk som maser er noe av det verste jeg vet. Godt poeng.
Hvorfor maser de på andre? tar ikke nei for et nei :mad:
Kunne aldri tenkt meg å mase på noen. Spør man og får nei så er saken opp og avgjort.
Dem som maser respekterer ikke svar som ikke tilfredsstiller dem. En forbanna uting.

Skrevet
Jarmo skrev (18 timer siden):

Du glemmer WW2, USA, UK, Russland og flere andre nasjoner(til og med lille Finland var med, jaget Tyskland ut av landet) reddet lille Norge fra Tysklands jerngrep. Og ikke glem Marshall hjelp.

Uten den hjelpen hadde vi pratet tysk i dag.

Jeg glemmer ikke det, men det er feil å si at vi hadde snakket tysk uten denne inngripen.
Tyskland var allerede slått ut av vestmaktene da de trakk seg ut av Norge - samtidig som de brente ned Finnmark og Nord-Troms.
Ingen av de tidligere okkuperte landene snakker tysk i dag.

Derimot hadde vi garantert snakket russisk i dag om det ikke var for vårt Nato-medlemsskap.
Russland har invadert samtlige naboland unntatt Norge p.g.a. Nato.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Mennesker, både unge og gamle, som mener det er greit å trakassere andre så lenge man mottar sosial støtte for det.

Når man er et barn forstår man gjerne ikke alt i denne sammenhengen og man kan se det som uskadelig underholdning. Det er da de voksne ansvar i dette barnets liv å lære de hva som er riktig og galt. Dette virker det som man i stor grad har glemt disse grunnleggende verdiene siste 20-30 år.

Men det er verre enn som så. Vi har i dag nærmest en psykogen pandemi av statusmotivert støtte i et sosialt hykleri. Hva mener jeg med det?

Hyklersk støtte og sosial posisjonering. Mange støtter utsatte grupper offentlig for å oppnå sosial status, uten risiko for selv å bli rammet av utfordringene. Dette kan kalles for luksusmeninger, der støtten gir status og tilhørighet, men ikke nødvendigvis dyptfølt empati.

Trakassering og dobbelmoral. Når man gir støtte offentlig, men trakasserer privat, er det en form for dobbelmoral eller moralsk inkonsistens eller sosialt hykleri.

Menneskene som deltar i eller forsøker å presse andre til å delta i dette er "personer som virkelig irriterer meg". Jeg har opplevd det både fra eks. kolleger, ledere og sjefer i arbeidslivet at hvis du ikke blir med på å baksnakke eller trakassere person-x, så blir du fort en target selv ved et senere tidspunkt.

Endret av Theo343

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...