Gå til innhold

Valg 2025 – Norge trenger en ny kurs

Anbefalte innlegg

Skrevet
wampster skrev (7 minutter siden):

image.png.585d4ce7d1046629b5f36156c17b318c.png
Bare 30% økning fra 2021 til 2024, hva tror vi om de neste 3 årene? 
Klarer de bedre? 

Hvor mye har økningen i lønn og befolkningsveksten vært? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
leticia skrev (6 minutter siden):

Hvor mye har økningen i lønn og befolkningsveksten vært? 

Vet ikke. Ifølge kilde har befolkningsveksten fra 2021 til 2024 vært på litt over 2%
Hvor mye har man tapt i skatter og avgifter på at folk/firmaer har flyttet?
Likevel opp 30%. Nam nam nam, staten skal ha mer. 
Det ser lyst ut :) 

Skrevet (endret)
Windoge skrev (45 minutter siden):

Ser det er snakk om at Arbeiderpartiet går mot seier. Hvem faen er det som stemmer på den samme gjengen som har drevet så skakkjørt politikk frem til nå? Da snakker jeg spesielt om prisene og dagens innvandringspolitikk. Er folk virkelig så fornøyde med hvordan ting er nå?

Valget handler ikke hva som er best for arbeidsplassene og nordmenns økonomi.
Det handler om frykten for å miste goder Støre og forgjengerne har gjort APs velgerskare avhengige av.
Og frykten for å leve hederlige liv som ikke baserer seg på å flå virksomme personer for deres verdiskapning.

Endret av Neptun1
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Neptun1 skrev (47 minutter siden):

Og frykten for å leve hederlige liv som ikke baserer seg på å flå virksomme personer for deres verdiskapning.

Jeg har møtt milliardærer, men ingen som arbeider dobbelt så mye som den gjennomsnittlige arbeider.

Sett ideer, selv som tjente titalls millioner, men ingen som var så unike at markedet ikke ville blitt dekket av tilfeldige andre.

Og vi får aldri vite om de andre ville gjort en bedre jobb, bare hvem som var tidligst ute, timet markedet best, var på rett sted til rett tid -- hadde mest flaks.

• Liker 4
Skrevet
Windoge skrev (1 time siden):

Ser det er snakk om at Arbeiderpartiet går mot seier. Hvem faen er det som stemmer på den samme gjengen som har drevet så skakkjørt politikk frem til nå? Da snakker jeg spesielt om prisene og dagens innvandringspolitikk. Er folk virkelig så fornøyde med hvordan ting er nå?

Jeg kan knapt beskrive hvor frustrert jeg er, vanstyret av landet er fullstendig. At de likevel vinner, skyldes utelukkende Stoltenberg, den såkalte ‘norgesprisen’ og ren skremselspropaganda.

At kronen har stupt og kjøpekraften nå ligger på tysk nivå, er oppsiktsvekkende. Vi hadde tidligere langt bedre velferd enn Tyskland, men nå er vi på omtrent samme nivå. At dette kan skje i et land med enorme oljerikdommer og rikelig vannkraft, er nærmest et kunststykke i seg selv.

• Liker 3
Skrevet
Windoge skrev (1 time siden):

Stoltenberg effekten. Folk har helt glemt Støre som folk ville sparke ut etter tidenes dårligste målinger på flere tiår. Det er en grunn til at Stoltenberg poserer med Støre på det meste av reklame plakater. Folk glemmer politikken, og hva den har medført.

Skrevet
freedomseeker skrev (13 minutter siden):

Jeg kan knapt beskrive hvor frustrert jeg er, vanstyret av landet er fullstendig. At de likevel vinner, skyldes utelukkende Stoltenberg, den såkalte ‘norgesprisen’ og ren skremselspropaganda.

Hvis "venstresiden" vinner, så er det sannsynligvis Listhaug, Velle og FRP sin fortjeneste. Samt at folk ikke syns noe om alle de "nyfrelste" rikingene til KRF ;) 

• Liker 2
Skrevet
8 minutes ago, freedomseeker said:

Jeg kan knapt beskrive hvor frustrert jeg er, vanstyret av landet er fullstendig.

Jeg klarer ikke helt ta sånne påstander seriøst.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Slik gikk det da Sverige fjernet formuesskatten | FriFagbevegelse https://share.google/wj0BzcPQG4MWgKTFG

Ja, ja Sverige sitter med blåblå regjering og kutter på alt, de gamle får gammel mat, 50 kr bare for å ringe lege og sykepleier å spørre om noe, folk må ta buss 4 timer til sykehuset, helt jævlig og gjengene herjer uten at det blir gjort noe særlig..

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Skrevet
Reg2000 skrev (1 minutt siden):

Jeg klarer ikke helt ta sånne påstander seriøst.

Det er følesesladd kommentar satt på spissen, men det er ikke langt fra sannheten. Forestill deg hvordan landet ville sett ut uten muligheten til å drukne egne feil i oljepenger, slik de fleste andre land må klare seg.

Skrevet
Red Frostraven skrev (25 minutter siden):

Jeg har møtt milliardærer, men ingen som arbeider dobbelt så mye som den gjennomsnittlige arbeider.

Sett ideer, selv som tjente titalls millioner, men ingen som var så unike at markedet ikke ville blitt dekket av tilfeldige andre.

Og vi får aldri vite om de andre ville gjort en bedre jobb, bare hvem som var tidligst ute, timet markedet best, var på rett sted til rett tid -- hadde mest flaks.

Det er sikkert en god del fotballtrenere som jobber like mange timer som Kjetil Knudsen også, men tjener ikke i nærheten. Er millionlønnen til Kjetil Knudsen rettferdig? Ja, for han er verdt det.

Skrevet (endret)
freedomseeker skrev (29 minutter siden):

At de likevel vinner, skyldes utelukkende Stoltenberg,

Eventuelt at Erna har bestemt at hun SKAL være statsminister dersom blått vinner, selv om høyre får minimum med stemmer.

Men å erkjenne at hennes tid er omme? Nei. 😂

Endret av Duriello
Skrevet
Gouldfan skrev (3 minutter siden):

Slik gikk det da Sverige fjernet formuesskatten | FriFagbevegelse https://share.google/wj0BzcPQG4MWgKTFG

Ja, ja Sverige sitter med blåblå regjering og kutter på alt, de gamle får gammel mat, 50 kr bare for å ringe lege og sykepleier å spørre om noe, folk må ta buss 4 timer til sykehuset, helt jævlig og gjengene herjer uten at det blir gjort noe særlig..

Danmark og Finland har ikke formuesskatt. Samtidig er det ingen tvil om at Reinfeldts og Lofvens innvandringspolitikk har skapt store utfordringer for landet.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
freedomseeker skrev (8 minutter siden):

Danmark og Finland har ikke formuesskatt. Samtidig er det ingen tvil om at Reinfeldts og Lofvens innvandringspolitikk har skapt store utfordringer for landet.

Det går an å gjøre noe med det, de har flertall, men får ikke gjort noe med det..

KD, M og SD er alle negative til innvandring. Men å kutte, kutte på alt virker ikke å ha en effekt.

I Norge med mye høyre majoritet i kommunene så er folk skremt av kutt, kutt ,kutt. Som kameraten min i psykiatrien som ble kastet ut fordi en privat bedrift med støtte fra kommunen skulle starte et Narko reir for "Kvinner i Rus"....

Også er det Stoltenberg effekten..

Folk vet nok også at Stoltenberg har god relasjon til Trumpen.

Mens Erna og Høyre har vært så kokko at de på landsmøte ville Boikotte Usa... Snakk om å kappe hodet av høna som løper rundt...

Endret av Gouldfan
Skrevet (endret)
23 minutes ago, freedomseeker said:

Det er følesesladd kommentar satt på spissen, men det er ikke langt fra sannheten. Forestill deg hvordan landet ville sett ut uten muligheten til å drukne egne feil i oljepenger, slik de fleste andre land må klare seg.

Fortell gjerne hvordan du mener det ville sett ut. Spesielt for personer som primært ikke har penger. Ikke de som har halve nasjonalbudsjetter i formue. Så kan jeg lett se om Norge ville vært et paradis for de som har,og et helvete for de som ikke har. De som ikke eier egen bolig f.eks. De som er syke. De som er studenter. Barnefamiljer. 

Norge er for de aller fleste utenfor Norges grenser et paradis. Skal du høre noe annet,så kommer det fra rikinger som ikke ville blitt fornøyd med mindre Norge var en 0 skatt stat. Noe veldig mange her i Norge har hengt seg vanvittig opp i. Se til foreldrene dine f.eks. Jeg vedder du har det mye bedre en de. Finere hus,nyere biler etc. Hva er det med all denne klaginga. Å igjen - Har du lite fra før av,så får du mindre med høyrevrengt styre. Sån har det alltid vært,og vil alltid forbli. 

Endret av BamseMums80
  • Liker 2
Skrevet (endret)
BamseMums80 skrev (7 minutter siden):

Fortell gjerne hvordan du mener det ville sett ut. Spesielt for personer som primært ikke har penger. Ikke de som har halve nasjonalbudsjetter i formue. Så kan jeg lett se om Norge ville vært et paradis for de som har,og et helvete for de som ikke har. De som ikke eier egen bolig f.eks. De som er syke. De som er studenter. Barnefamiljer. 

Norge er for de aller fleste utenfor Norges grenser et paradis. Skal du høre noe annet,så kommer det fra rikinger som ikke ville blitt fornøyd med mindre Norge var en 0 skatt stat. Noe veldig mange her i Norge har hengt seg vanvittig opp i. Se til foreldrene dine f.eks. Jeg vedder du har det mye bedre en de. Finere hus,nyere biler etc. Hva er det med all denne klaginga. Å igjen - Har du lite fra før av,så får du mindre med høyrevrengt styre. Sån har det alltid vært,og vil alltid forbli. 

Kanskje vi skal fokusere litt på de innenfor Norges grenser, eller?

edit: Under er f.eks. et eksempel på oljepengebruk som er idioti, men det finnes så mange ting å peke på at de fleste som leser aviser/følger med er klar over det

image.png.8500b5ef6704994b0b981887b1302094.png

Endret av wampster
Skrevet (endret)
5 minutes ago, wampster said:

Kanskje vi skal fokusere litt på de innenfor Norges grenser, eller?

edit: Under er f.eks. et eksempel på oljepengebruk som er idioti, men det finnes så mange ting å peke på at de fleste som leser aviser/følger med er klar over det

image.png.8500b5ef6704994b0b981887b1302094.png

De gjør jo magaplask hele gjengen uansett hvem som styrer. Takk til spesielt FrP for ACER avtalen f.eks. At de "angrer" er jo godt å vite,men betyr jo lite. Å "angre" er jo forøvrig noe også politikere er flinke til - uansett side. 

Endret av BamseMums80
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
BamseMums80 skrev (2 minutter siden):

De gjør jo magaplask hele gjengen uansett hvem som styrer. Takk til spesielt FrP for ACER avtalen f.eks. At de "angrer" er jo godt å vite,men betyr jo lite. Å "angre" er jo forøvrig noe også politikere er flinke til - uansett side. 

Ja takk spesielt til AP og MDG også

Skrevet
BamseMums80 skrev (15 minutter siden):

Kan minne på at det bare er 11 % av befolkningen som betaler formuesskatt, de aller fleste av dem et lite beløp. Helt vanvittig hvor mye den ene saken har fått oppmerksomhet i valgkampen, faktisk fra begge sidene av bordet... 

Angående det at Norge blir sett på som et paradis. Jeg vet ikke det, men inntrykket jeg har når jeg er ute og reiser er at de tror at alle nordmenn er rike. Det er nok ikke alle nordmenn som føler det slik for å si det sånn. Jeg tror klagingen ikke kommer i hovedsak fra de som har mest i Norge, det er et fåtall av dem som bare fronter saken ekstra sterkt. Jeg føler heller at klagingen oftest kommer fra "middelklassen". De som har det greit, men som gjerne skulle hatt mer. De fattigste må bruke energien sin på å "holde hodet over vannet" uansett, og de eksemplene som media drar frem når de skal snakke om fattigdom er ofte ganske latterlige, og handler ofte vel så mye om folk som ikke greier å styre sin økonomi, enn at de egentlig er så veldig fattige. 

• Innsiktsfullt 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...