Jump to content
Hyperio

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Recommended Posts

iroc06_01.jpg

Denne fronten du mener? Vel, jeg er glad den ikke ble slik for det var megastygt.

Gleder meg til A1, ja. Kanskje en nybil jeg får råd til og som ser bra ut.

Liker A1 veldig godt. Tar heller en slik enn en Mini. Men kommer den med quattro (eller Haldex for å være nøyaktig)? Konseptmodellen het jo Audi metroproject quattro. Hadde vært greit med firehjulsdrift i den lille bilen kobinert med manuelt gir og kanskje 1.4 TFSI-motoren.

http://microsites.audi.com/a1onlinespecial/html/popup.html#/customize/customizer/

Ganske kul side hvor du kan lage din A1 og samtidig se hvordan andre har laget sin.

Annonse

Jeg tar en MiTo over en A1 anyday. Og det til tross for den småslarkete femtrinnskassa.

Jeg så en MiTo på Nurburgring for 1 (2?) år siden i full fart og fres, fin den!

Jeg tar en MiTo over en A1, Mini eller hvafaen anyday. Prøvekjørte en for et par uker sida, det var gøy. Sparka greit med 155 hester på den lille tassen, må være veldig moro med Quadrofoglio Verde med 170hk. DNA-systemet er jo veldig kult. Swticher over til D(dynamic) og bilen slipper løs all kraft, fullt turbotrykk, mindre hjelpemidler, stivere styring. Hoho.

Hvordan er Fiat 500 å kjøre i forhold til en Mini One/Cooper mon tro? Har kjørt en del mini og jeg synes den er ganske behagelig å kjøre med tanke på at den er liten.

Edited by Teac

Det er vel noe av poenget med bilen? At det skal være en bybil.

Selvsagt, men jeg hadde håpet at de hadde klart å gjøre den litt bedre utenfor byen også. Nå er den ukomfortabel og kjennes til tider på grensa til utrygg i hastigheter over 80 km/t. Sittestillingen er horribel, og det er lite som er bedre enn konkurrentene.

Hvordan er Fiat 500 å kjøre i forhold til en Mini One/Cooper mon tro? Har kjørt en del mini og jeg synes den er ganske behagelig å kjøre med tanke på at den er liten.

Den kan ikke engang sammenlignes med en Mini. 500 må sammenlignes med andre minibiler som Smart og Toyota iQ. Mini/Fiesta/Polo/Mazda 2 etc. er i en helt annen klasse når det kommer til både komfort, kjøreegenskaper og plass. Det er ikke tvil om at det er verdt å legge i de ekstra pengene dersom du har noen som helst planer om å bevege deg utenfor et bysentrum med bilen i løpet av tiden du eier den.

Den hadde nok fungert brukbart i en storby som London, Roma eller Paris. Det er nok slike byer bilen er beregnet for, men vi har ingen storbyer i Norge. Dermed mener jeg at 500 i utgangspunktet er en irrelevant bil for det norske markedet.

Jeg hadde hvertfall lett kjøpt en Mini Cooper til 229 000,- med 120 hest kontra Fiat 500 med 75 dieselhester til 199 900,- 120 hest på en Mini Cooper drar ganske greit.

Audi A1 i "S1" utgave? :hmm: (kanskje litt komplikasjoner med navnet S1) Eventuelt en RS1. Seff i RS blå og sorte felger. Hva tror dere?

Er også fan av 500 Abarthen, både originalen og den nye. :love:

:ermm:

Man referer ofte til denne nydelige saken da. Blir uvandt og bytte om det blir S1 på den nye. Hvis ikke Audi kaster seg inn i WRC igjen noe jeg skulle likt å sett. :)

Audi-Sport_quattro_S1_1985_photo_01.jpg

Ah, kom jo på det nå.

WRC er vel ikke lønnsomt nok for Audi nå. De har som mål å bli det mestselgende premiummerket innen noen år. (husker ikke året) Og da er vel ikke WRC i fokus. Og så er de jo allerede involvert i annen motorsport.