Gjest dea5b...bf3 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Hva gjør du når du ikke får sove? Anonymous poster hash: dea5b...bf3
Gjest 10c62...f89 Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Tar en håndjager. 👍 Anonymous poster hash: 10c62...f89
Trene Arnholdt Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Sliter mye med søvn selv. Rådene er bla Å ikke bruke mobil 2-3 timer før leggetid. Får du ikke sove før det har gått ca 40min, stå opp igjen å se en kjedelig/hjernedød serie på tv, les en bok, legg kabal ol. (Ikke bruk tlf) Gå å legg deg igjen når du føler deg trøtt nok til at du tror du kan sovne. Unngå kaffe/koffein etter kl 1200-1500, alt etter hvor sensitiv du er. Ikke bruk sengen til andre aktiviteter enn søvn, så er det det hjernen forbinder med å ligge i sengen. Kan anbefale serien Søvnløs på vg-tv. Lykke til!
Wheeljack Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Pleier å stå opp og gjøre noe annet. Enten en dusj, vandre rundt i huset eller bare sette meg og scrolle på telefonen et eller annet sted (bare ikke i senga eller på soverommet i det hele tatt). Skjerm er jeg upåvirka av, samme med kaffe. Kan fint drikke en kopp eller to klokka 23 og være i drømmeland 23:30. Når jeg ikke får sove så har det ofte med temperaturer å gjøre. Sommeren er gusom.
Mannen med ljåen Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Det finnes et produkt som heter melatonin, må ikke forveksles med melanin eller melamin. https://www.europris.no/p-melatonin-60-stk-1-mg-collett-210525 Piller eller glass med væske og dråpeteller. https://spar.no/nettbutikk/varer/hygiene-og-helse/helsekost/kosttilskudd/melatonin-draper-7029121011194 Sier ikke at alle bør begynne å bruke dette hele tiden, det kan ha bivirkninger. Vil bare nevne at det finnes. Vil også tipse om at det finnes koffeinfri kaffe og te, det er godt om kvelden. Endret 5 timer siden av Mannen med ljåen 1
:utakt Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Har som regel godt sovehjerte og kan slukne når som helst. En ting som virker veldig søvndyssende på meg er å høre på produktanmeldelser på youtube. 😅 Finn en som prater i en halvtime om en telefon eller noe sånt, lukk øynene og bare hør på. Jeg sovner på to minutter. Jeg hadde en uvane med å sovne på forelesning også, hmm... 🤔
Imaginacíon Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 9 hours ago, Guest dea5b...bf3 said: Hva gjør du når du ikke får sove? Anonymous poster hash: dea5b...bf3 Lytt til en lydbok med monoton og beroligende stemme.
Gjest ef637...b48 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Min metode er å telle på en måte som er komplisert nok til at det krever fullt fokus. Det begynte med at jeg telte 1-2-3, 4-5-6 osv, med trykk på det siste tallet, for da vet jeg at hvis ikke det kan deles på 3 så har jeg kommet ut av tellingen. Hver gang jeg mistenker at jeg har kommet ut av det begynner jeg på nytt. Etter hvert ble det for enkelt, så jeg å bare telle to tall hver gang jeg passerte 10, altså 1-2, 3-4-5, 6-7-8, 9-10-11, 12-13, 14-15-16. Jeg kan fortsatt se om jeg har kommet ut av tellingen siden det skal være trykk på 30, 60 osv. Det har også blitt for enkelt, så nå ser skriver jeg i tillegg det tallet jeg har trykk på mentalt ved å se for meg at jeg skriver det for hånd. Ulempen er at det er tiltak å begynne med, og det virker dårlig hvis jeg er så trøtt at jeg lett glemmer meg bort og tenker på noe annet. Bortsett fra det får jeg nesten alltid sove på mindre enn 30 minutter når jeg gjør det. Det er bedre enn å ligge våken i timesvis. Jeg poster anonymt siden jeg kan ha fortalt om det til andre irl. Anonymous poster hash: ef637...b48
trikola Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Jeg - eldre årsmodell - har ikke problemer med å sovne, men har lett å våkne kl 3 og så har jeg problemer med å sovne igjen. Har det tatt 1 time eller sånt så bruker jeg også melatonin - pleier å hjelpe. Endret 3 timer siden av trikola
Gjest af558...e18 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Onanerer eller står opp litt. Anonymous poster hash: af558...e18
Gjest a2b23...985 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Om problemet er prostata, opp og tisse, prøv lycopen. Har hjulpet meg og to bekjente. Kjøpes på helsekost. Anonymous poster hash: a2b23...985
backtoback Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden For omtrent 1 år siden begynte jeg å spille "kjedelige" kortspill på mobilen (Klondike, Solitaire, etc.) for å få sove. Og det har fungert veldig bra! Jeg setter ned lysstyrken, reduserer blått lys og volum på laveste nivå. Etter bare noen få spill (ca. 10-15 minutter), blir jeg akutt veldig trøtt og sovner raskt. Jeg har ikke peiling på hvorfor dette fungerer så godt for meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå