Morromann Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden ja da er løpet kjørt for kjernekraft, stans i vindkraftutbygging og reversering av gründerflykten. Gratulerer til alle deres som stemte AP da og håper dere blir fornøyde med politikken dere får. Etter 4 år med "vanlige folks tur" skal ikke noen søke sympati hos meg ihvertfall når misnøyen garantert begynner å vise seg etter få måneder og AP er under 20% på målingene igjen. Folk som ikke gidder å lese partiprogrammer eller følge med har ingen rett til å klage. Og om Jens er ute av regjeringen før jul; ikke bær dere om at dere "ble lurt". Nei; om man tenker slik velger man å la seg lure. Jens har ikke lovet å sitte der til 2029; dessuten når han pensjonalder neste år. Han er en eldre mann som nærmer seg 70. 4
Populært innlegg Comma Chameleon Skrevet 18 timer siden Populært innlegg Skrevet 18 timer siden Så lenge det ikke blir gærne Sylvi så er jeg fornøyd. Krise om vi går helt usa stemning 13 1 1
Morromann Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden (endret) Kone skrev (4 minutter siden): Jens Stoltenberg var redningen deres denne gangen. Alle gamlingene som sitter å stemmer AP på autopilot dør vel ut snart, så da mister de en del stemmer der. Men er disse eldre velgerne faktisk klar over gammel Jens faktisk er eller tenker de på ham som den unge statsministeren de husker ham som for 20 år siden? Tiden spiller mye triks med folk og det er sikkert mange som tror at han er "noe og femti" mens han faktisk er nærmere 70 enn 60. Og at AP frontet to eldre herrer viser jo at det er et parti som satser tungt på de eldste og nostaligske veglerne. Og eldre er de mest trofaste velgerne i valg. Endret 18 timer siden av Morromann 4
BadCat Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Nå er det dommens timer. Blir det Grand Champagne eller blir det pakking av koffert? 1 1
Morromann Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Comma Chameleon skrev (1 minutt siden): Så lenge det ikke blir gærne Sylvi så er jeg fornøyd. Krise om vi går helt usa stemning Det er det ingen fare for i Norge. Vi har ikke presidentvaglg, vi har stortingsvalg. En statsminister er ikke en president med utvidede fullmakter. 1
gurka Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Mr.M skrev (7 minutter siden): men begynner de telle opp forhåndsstemmer før kl. 21.00 ? Svaret er ja. De offentliggjøres når stemmelokalene stenger, som er klokka 21:00. 1
DukeNukem3d Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden BadCat skrev (1 minutt siden): Nå er det dommens timer. Blir det Grand Champagne eller blir det pakking av koffert? Hehe, det blir ikke noe realisering av avkastning/utbytte de neste 4 årene tipper jeg 😅 1
Salvesen. Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Morromann skrev (4 minutter siden): ja da er løpet kjørt for kjernekraft, stans i vindkraftutbygging og reversering av gründerflykten. Gratulerer til alle deres som stemte AP da og håper dere blir fornøyde med politikken dere får. Etter 4 år med "vanlige folks tur" skal ikke noen søke sympati hos meg ihvertfall når misnøyen garantert begynner å vise seg etter få måneder og AP er under 20% på målingene igjen. Folk som ikke gidder å lese partiprogrammer eller følge med har ingen rett til å klage. Og om Jens er ute av regjeringen før jul; ikke bær dere om at dere "ble lurt". Nei; om man tenker slik velger man å la seg lure. Jens har ikke lovet å sitte der til 2029; dessuten når han pensjonalder neste år. Han er en eldre mann som nærmer seg 70. Du tenker på lave kostnader til barnepass, økte trygder, lavere inntektsskatt osv? Tror folk blir veldig happy jeg, nå som renten kommer ned etter at partiet har snudd inflasjonen. 3
gurka Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Salvesen. skrev (12 minutter siden): Redd for det samme, men rød side kan få en kjempe opptur om rentenedgangen fortsetter og de slipper å slite med inflasjonen slik de har gjort denne perioden etter Erna. Støre har jo vært helt fantastisk i disse 4 årene... umulig å gjøre det bedre enn han. 1
VifteKopp Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Morromann skrev (7 minutter siden): Gratulerer til alle deres som stemte AP da og håper dere blir fornøyde med politikken dere får. Takk. Kommer nok til å bli veldig fornøyd. 3
Salvesen. Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden gurka skrev (Akkurat nå): Støre har jo vært helt fantastisk i disse 4 årene... umulig å gjøre det bedre enn han. Jeg har vært veldig fornøyd med mange ting, ser ikke på politikk som en person men hva som skjer av endringer i livene til meg og mine. Mest mine.
Morromann Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Salvesen. skrev (Akkurat nå): Du tenker på lave kostnader til barnepass, økte trygder, lavere inntektsskatt osv? Tror folk blir veldig happy jeg, nå som renten kommer ned etter at partiet har snudd inflasjonen. En velferdsstat er avhengig av verdiskapning. Man kan ikke velge bort verdiskapning mot velferdsstat. Man kan verdiskapning uten velferdsstat men man kan ikke ha velferdsstat uten verdiskapning. Det er det som tydeligvis er så vanskelig å forstå. Har folk fått "økte trygder" de siste årene. Det jeg husker var at minstepensjonister fikk 200 kroner mer i måneden; noe som ble spist opp i en jafs av økte renter, matpriser og strømregninger. Totalt verdiløs symbolpolitikk. Og "arbeider"-partiet har aldri gått inn for å løfte de fattigste opp av den anerkjente fattigdomsgrensen. 4 2
Krig og fred Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden 7 minutes ago, Morromann said: ja da er løpet kjørt for kjernekraft, stans i vindkraftutbygging og reversering av gründerflykten. Gratulerer til alle deres som stemte AP da og håper dere blir fornøyde med politikken dere får. Etter 4 år med "vanlige folks tur" skal ikke noen søke sympati hos meg ihvertfall når misnøyen garantert begynner å vise seg etter få måneder og AP er under 20% på målingene igjen. Folk som ikke gidder å lese partiprogrammer eller følge med har ingen rett til å klage. Og om Jens er ute av regjeringen før jul; ikke bær dere om at dere "ble lurt". Nei; om man tenker slik velger man å la seg lure. Jens har ikke lovet å sitte der til 2029; dessuten når han pensjonalder neste år. Han er en eldre mann som nærmer seg 70. Har du noen gang tenkt tanken at folk vil heller ha en AP-regjering enn en borgerlig, fordi borgerlig er det verste valget? 2
gurka Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden DukeNukem3d skrev (3 minutter siden): Hehe, det blir ikke noe realisering av avkastning/utbytte de neste 4 årene tipper jeg 😅 Nå flytter det nok flere ut av landet. Jobbskaperne er en skam og noe vi ikke vil ha her /s 1 1
Zeph Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden gurka skrev (2 minutter siden): Støre har jo vært helt fantastisk i disse 4 årene... umulig å gjøre det bedre enn han. Politikken er meir enn statsministeren. Mest faktisk.
Morromann Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden VifteKopp skrev (1 minutt siden): Takk. Kommer nok til å bli veldig fornøyd. Det er godt mulig for det var en del som var det i alle de foregående 4 årene. Men det var mange som klaget sin nød og sverget at de "aldri skulle stemme AP igjen". Men så kom Jens og alt var glemt. I løpet av neste år vil vi høre det igjen. Det er det eneste jeg er 100% sikker på når "honeymoon"-fasen er over. Og det kommer snart. 2
Neptun1 Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Kone skrev (1 minutt siden): Jens Stoltenberg var redningen deres denne gangen. Alle gamlingene som sitter å stemmer AP på autopilot dør vel ut snart, så da mister de en del stemmer der. Deres velgere er i hovedsak blant 700 000 utenfor arbeidslivet, 1 million offentlige ansatte (34%) og så må vi huske på at store foretak med statlig aksjemajoritet (feilaktig) telles som privat sektor. Dvs. ca halvparten i arbeidsfør alder jobber i privat sektor. Ikke bærekraftig! Så har vi svært store grupper som migranter fra 3. verden og kvinner som i veldig stor grad stemmer på venstresiden. Disse gruppene blir ikke borte så lenge ingen tør utfordre den forvokste velferdsstaten. AP skaper bare flere og flere klienter som sikrer dem makt. 4 1
23:4 Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Da er det 4 nye år med dette her greiene vi har hatt. Der "vanlige folk"er blitt robbet. Helt greit, så får man bare skakkjøre det enda mer i 4 år til. Når folk har fått det dårlig nok vil dette her rakne ! Det er i ferd med å rakne allerede, for alle snakker om Rødgrønt flertall ! Hva flertall er dette egentlig. Rødt og SV som AP aldri kommer til å finne noen gode kompromisser med. Så vi får se hvordan en regjering kommer til å se ut. Kan fort ende med en mindretallsregjering som kjører slalom i stortinget i 4 år. Og det kommer aldri til å gå bra over tid. 6
Mr.M Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden gurka skrev (4 minutter siden): Svaret er ja. De offentliggjøres når stemmelokalene stenger, som er klokka 21:00. greit 👍
Salvesen. Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Morromann skrev (1 minutt siden): En velferdsstat er avhengig av verdiskapning. Man kan ikke velge bort verdiskapning mot velferdsstat. Man kan verdiskapning uten velferdsstat men man kan ikke ha velferdsstat uten verdiskapning. Det er det som tydeligvis er så vanskelig å forstå. Har folk fått "økte trygder" de siste årene. Det jeg husker var at minstepensjonister fikk 200 kroner mer i måneden; noe som ble spist opp i en jafs av økte renter, matpriser og strømregninger. Totalt verdiløs symbolpolitikk. Og "arbeider"-partiet har aldri gått inn for å løfte de fattigste opp av den anerkjente fattigdomsgrensen. Dette innlegget viser at du ikke aner hva du snakker om. Du går på husk og overskrifter og sjekker ikke fakta. Heldigvis er dette ikke folk flest. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå