Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

The SPEAKER pro tempore. Under the Speaker's announced policy of 
January 4, 2021, the Chair recognizes the gentlewoman from Georgia 
(Mrs. Greene) for 30 minutes.
  Mrs. GREENE of Georgia. Mr. Speaker, I would like to address the two-
track justice system here in the United States.
  If you are part of the Democrat-sponsored and Democrat terrorist 
organizations BLM and Antifa, then you can burn down American cities 
for an entire year, get bailed out of jail, and face no investigation 
or commission from Congress.
Rioters did a horrific and jaw-dropping amount of damage to cities 
across America. During 2020, there was up to $2 billion in damage due 
to the riots that swept the Nation, the most expensive in insurance 
history.
  By the way, that is not a $2 billion bailout fund coming from the 
government. That is not a taxpayer-funded check. That is private money. 
That is private money that insurance companies are having to pay 
because domestic terrorists rioted.

https://www.govinfo.gov/content/pkg/CREC-2021-05-20/html/CREC-2021-05-20-pt1-PgH2643.htm

Endret av halnes1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
1 hour ago, halnes1 said:

Jeg ser kommunistiske gærninger som prøver å ødelegge verden.

"Sosialisme for de rikeste, Kapitalisme for alle andre" er et slagord jeg har sett om Trump sin politikk i det siste.
Det kommer av at Trump har brukt US Government til å kjøpe 10% av Intel samtidig har han gitt et ønske om å bruke US Government til å kjøpe seg inn i mange flere selskaper. Samtidig fjerner han store deler av de sosiale godene til befolkningen.

Jeg oppdaterte min tidligere komentar med et par nye linker som du bør lese.

Donald Trump kritisert for Sosialisme av flere Republikanske senatorer

Les denne om Tulsi Gabbard
Nearly 100 former national security officials urge caution on Tulsi Gabbard

Endret av LuxFerre
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
LuxFerre skrev (50 minutter siden):

Samtidig fjerner han store deler av de sosiale godene til befolkningen.

Så det er sosialisme å fjerne goder til folket.
Da funker sosialisme annerledes enn ellers i verden.

Når USA betalte ut bankene det må jo være ultra sosialistisk.

Tulsi gjorde en veldig god jobb for demokratene i FN men at folk føler hun har sviktet dem når hun så retningen til demokratene og først vart uavhengig før hun gikk til Republikanerne viser vel bare bitterheten fra deres side.

Trump gjør mye dumt men en stund er han Facist og nå er han Sosialist , neste er han vel Dronningen av Saba.
Dere og deres like blir mer og mer useriøse.

Skrevet
5 hours ago, halnes1 said:

Så det er sosialisme å fjerne goder til folket.

Du fikk åpenbart ikke med deg dette:

"Sosialisme for de rikeste, Kapitalisme for alle andre"

Sannsynligvis med vilje ...

• Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
halnes1 skrev (10 timer siden):

Jeg ser kommunistiske gærninger som prøver å ødelegge verden.

Det er på mange måter sant, det som en gang var bastionen for frihet og liberalisme, altså usa, har med tid og stunder beveget seg så langt til høyre at det i praksis er ugjenkjennelig fra kommunisme, som de fleste forstår så er det liten forskjell på en kommunist og en fasist, de er to sider av samme frihets hatende mynt, så ja jeg mener du har et lite poeng der. 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
halnes1 skrev (10 timer siden):

I følge kommunistene er alle som ikke er enige med de på ytre høyre.
Når en først er inne i tentaklene til kommunistene er det ikke lett å  få hodet til å virke rasjonelt igjen.

I følge ytre høyre er alle som ikke er ytre høyre kommunister, så jeg tror du må ta en titt på ditt eget standpunkt, det er mulig du har viklet deg inn i tentaklene selv? 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet (endret)
LuxFerre skrev (11 timer siden):

Beklager hvis du følte deg såret for mine komentarer.
Kan du nevne de tingene som er bra med Trump sin Politikk som vi ikke kan se?

For meg er det merkelig at alle de som er Trump supportere ikke bryr seg om dette eller er det slik at dere ikke tror på det? 

Jeg er som sagt ikke interessert å bruke tid på kommentarer med så lavt nivå, saklighet og innholdsmessig.
Ei heller psykologiske utredninger fra likesinnede.

Hva som er bra med Trumps politikk (eller rettere sagt utspill) kommer an på øyet som ser.
Venstresiden er fra før kritisk og hatsk til alt USA står for (unntatt fra ikke-hvite demokrater). Hva jeg synes er bra er f.eks. 

* Innvandringspolitikken. Trump holdt en god tale i FN som tok for seg Europas galskaps-politikk på området.
"Vi" er i ferd med å utslette oss selv til fordel for folkevandring fra muslimske og afrikanske land. London har nå ca. 36% briter og det har skjedd på kort tid. De er en by under beleiring. Så også med mange andre europeiske byer.

* Europas svik og unnfallenhet i forsvarsevne. Alt for lenge har de rustet ned og tatt USAs støtte og sikkerhetsgaranti (som de kaller det ) for gitt. Hvorfor skal USA ofre seg for europeere som ikke selv tar ansvar?

* Kritikk av Europas storstilte gasskjøp fra Russland.

* Skattelette som får fart på økonomien.

* Innskrenking i offentlig sektor.

* Aksjonen mot iransk atomvåpenprogram.

* Tar opp kampen mot dikaturet Kina for å få tilbake arbeidsplassene.

Så er det alt det som ikke er bra, som er tatt opp er nevnt flerfoldige ganger.
Bl. annet utspill om Grønland og Canada. Innføring av toll.
Bruk av trusler. Vanskelig å vite hvor man har.

Endret av Neptun1
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
sedsberg skrev (1 time siden):

Donald "The Dove" Trump, fredens mann, som erklærer krig mot Amerikanske byer forventer nå fredsprisen.

https://www.agderposten.no/nyheter/n/0VP8aA/trump-en-fornaermelse-mot-vaart-land-hvis-jeg-ikke-vinner-fredsprisen

Han kunne fått uroprisen..

Han skaper  mer uro og usikkerhet i verden enn noen andre før han i historien. 

Med sitt hatefulle budskap heller han bensin på alle konflikter i verden.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
5 minutes ago, obygda said:

Han kunne fått uroprisen..

Med sitt hatefulle budskap heller han bensin på alle konflikter i verden.

Mange amerikanske tankfly har landet i Qatar. Krig mot Iran er høyst sannsynlig nært forestående.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
DukeNukem3d skrev (10 timer siden):

Han fortsetter å støtte Ukraina. Jeg fryktet det verste etter den uverdige seansen med Zelinsky. Og nå er det tegn til at de skal selge Tomahawk raketter mm til Ukraina samt at de faktisk hjelper Ukraina til fremgang på slagmarken.

Jeg ser hva du mener med at det akkurat nå er bedre enn fryktet, men vi må ikke glemme at Trump har fjernet nesten all amerikansk støtte til Ukraina. Den er helt minimal nå sammenlignet med under Biden-administrasjonen.

All amerikansk militær og finansiell støtte til Ukraina ble stanset av Trump i mars, inkludert etterretningsdeling, og det kommer ikke lengre noen hjelpepakker. Den siste blå søylen i grafen under representerer Bidens siste svære pakke. Etter Trump tok over; ingenting.

image.thumb.png.3cf3e02aa5110f85b75a4b3a2dc6b807.png

image.png.be94f672d545aff270065a92c6bf62c0.png

https://www.kielinstitut.de/topics/war-against-ukraine/ukraine-support-tracker/

At Trump lar Europa og Ukraina kjøpe våpen er bra, spesielt eventuelle Tomahawks, men at Trump fortsetter å støtte Ukraina er feil når han har fjernet så godt som all støtte. Trump har sviktet Ukraina.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 7
Skrevet
3 minutes ago, trikola said:

Bare hans trusler overfor Kanada, Grønland/Danmark og Panama om annektering eller tilsvarende ("... one way or another...") skulle diskvalifisere ham på livstid for fredsprisen.

For ikke å snakke om leveranser av våpen til Israel. Han er narsissist og ser ikke dette. Men han har innsett at han ikke får den, noe som vil være en fornærmelse mot USA i følge ham. Skal ikke se bort fra at det blir sanksjoner mot Norge når så skjer.

• Liker 1
Skrevet
obygda skrev (19 minutter siden):

Dette vet du ikke er sant.

En kan kritisere Trump for så mangt, men det ser ut til at de inklinerte bruker han som en slags utløp for alle sine personlige frustrasjoner.

• Liker 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (18 minutter siden):

Mange amerikanske tankfly har landet i Qatar. Krig mot Iran er høyst sannsynlig nært forestående.

Kan kanskje være for å støtte Israel ? Netanyahu regner vel med at Hamas ikke vil akseptere fredsplanen til DT, og han står klar til å utslette Gaza, som er det han ønsker seg.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
1 minute ago, SilverShaded said:

Kan kanskje være for å støtte Israel ? Netanyahu regner vel med at Hamas ikke vil akseptere fredsplanen til DT, og han står klar til å utslette Gaza, som er det han ønsker seg.

Ja det kan være for å støtte Israel. Netanyahu står klar til å fortsette folkemordet. Jeg tviler Hamas vil akseptere planen. Den ble for det første utviklet over hodet på palestinerne og den lar Israel bli stående i Gaza på ubestemt tid.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Crooked Cracker skrev (16 minutter siden):

Dette vet du ikke er sant.

En kan kritisere Trump for så mangt, men det ser ut til at de inklinerte bruker han som en slags utløp for alle sine personlige frustrasjoner.

Jo. Det er sant. Verden har blitt vesentlig mer urolig og usikker under Trump. Folk over hele verden merker stor forskjell. 

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
obygda skrev (1 minutt siden):

Jo. Det er sant. Verden har blitt vesentlig mer urolig og usikker under Trump. Folk over hele verden merker stor forskjell. 

På tide å plukke opp noen historiebøker mann.

• Liker 2
Skrevet
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Det er på mange måter sant, det som en gang var bastionen for frihet og liberalisme, altså usa, har med tid og stunder beveget seg så langt til høyre at det i praksis er ugjenkjennelig fra kommunisme, som de fleste forstår så er det liten forskjell på en kommunist og en fasist, de er to sider av samme frihets hatende mynt, så ja jeg mener du har et lite poeng der. 

Ikke glem hvilket land de fikk frihetsgudinnen sin fra. Faktisk, så burde de ha levert den tilbake, for USA lever ikke lenger opp til idealene. Frankrike derimot, har f.eks grunnlovsfestet retten til abort, mens USA valgte å gå motsatt vei. (Oppheve Wade / Roe). 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...