Gå til innhold

sko fra temu


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bestilt sko fra AliExpress fra respekterte selgere og de var av god kvalitet. Trekking sko uten det typiske kinesiske designet og et par joggesko med ren tekstilbue til hæl. Også helt ok kvalitet sammenlignet med f.eks SWAY.

TEMU er generelt noe dyrere enn AliExpress så har ikke handlet derfra. Bruker det jeg kjenner som fungerer. Har vel godt over 500 ting fra AliExpress og 3-4 kjøp derfra har vel vært skuffende. Så man må koble inn litt skepsis så man ikke shopper ukritisk. Problemet er å unngå åpenbare tilbud som virker litt for bra til å være sant og skippe selgerprofiler som virker som svindlere. TEMU henvender seg til folk som er "millionærer" så de spiller litt på noen spekulative strenger. Hadde nok vært litt forsiktig. Du bør ikke kjøpe ting du kan risikere å ønske og returnere. Kjøp derfor gjerne sko som er litt for store, sånn at du kan utfylle dem med tykke sokker heller enn at dem blir for små.

Lenke til kommentar
vidor skrev (2 timer siden):

Har bestilt sko fra AliExpress fra respekterte selgere og de var av god kvalitet. Trekking sko uten det typiske kinesiske designet og et par joggesko med ren tekstilbue til hæl. Også helt ok kvalitet sammenlignet med f.eks SWAY.

TEMU er generelt noe dyrere enn AliExpress så har ikke handlet derfra. Bruker det jeg kjenner som fungerer. Har vel godt over 500 ting fra AliExpress og 3-4 kjøp derfra har vel vært skuffende. Så man må koble inn litt skepsis så man ikke shopper ukritisk. Problemet er å unngå åpenbare tilbud som virker litt for bra til å være sant og skippe selgerprofiler som virker som svindlere. TEMU henvender seg til folk som er "millionærer" så de spiller litt på noen spekulative strenger. Hadde nok vært litt forsiktig. Du bør ikke kjøpe ting du kan risikere å ønske og returnere. Kjøp derfor gjerne sko som er litt for store, sånn at du kan utfylle dem med tykke sokker heller enn at dem blir for små.

jeg lurte bare str på sko fra temu som jeg har tenkt å bestille fra

helt greit at ikke alle er fan av den siden det er ikke noe nytt, men jeg syn den er helt grei

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
50 minutes ago, kittycat said:

jeg lurte bare str på sko fra temu som jeg har tenkt å bestille fra

helt greit at ikke alle er fan av den siden det er ikke noe nytt, men jeg syn den er helt grei

 

AliExpress har i alle fall europeiske størrelser for seriøse selgere som er lettere å kjøpe riktig. Min erfaring er at de holder spesifikasjonen på størrelse. Klær derimot er som regel et par hakk mindre enn det som selges i Norge for størrelsen.

Må du forholde deg til amerikanske størrelser eller annet blir det fort enklere å velge feil, også for sko.

Lenke til kommentar

Har selv bestilt sko fra Temu nå nylig, i samme størrelse jeg bruker til vanlig, dette etter og ha lest gode tilbakemeldinger i Facebook gruppen "Temu Norge"

 

Kan gi en tilbakemelding når jeg har fått de, regner med de kommer neste uke.

Endret av Dragonlove
  • Liker 1
Lenke til kommentar
freedomseeker skrev (7 timer siden):

Kjøp merkevare, sko handler ikke kun om utseende.

ja for det har man råd til når man har tenkt til å kjøpe sko fra temu 🤣

man kan fint kjøpe gode sko uten at det skal koste flesk

Lenke til kommentar
kittycat skrev (2 minutter siden):

man kan fint kjøpe gode sko uten at det skal koste flesk

Ja, det er sant. Men Temu og alle andre Aliexpress kloner selger for det meste søppel.
Jeg vet ikke om jeg hadde kjøpt sko derifra, som i verste fall kan være vonde å gå i og falle i fra hverandre etter en uke.

Lenke til kommentar

En kan godt gjøre gode kjøp, men en bør være et par hakk mer skeptisk enn man er når man handler fra norske butikker. Kjøper man ukritisk er det lettere å ende opp med ukurant kvalitet. De fleste burde skjønne at en ikke får en 2 TB minnepinne for $2 f.eks, men det er jo tydeligvis nok av dumme folk som bestiller det siden de fortsetter å selge det.

Dette er forresten en trend som har nådd Amazon også. Gode selgere av høykvalitetsprodukter blir skviset ut fordi Amazon tjener mer penger på spekulativt søppel. Det går som regel til overpris heller en å være mistenkelig billig, så det er vanskeligere å avsløre p.g.a mange positive tilbakemeldinger som selvfølgelig bare er bogus.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Uderzo skrev (32 minutter siden):

Ja, det er sant. Men Temu og alle andre Aliexpress kloner selger for det meste søppel.
Jeg vet ikke om jeg hadde kjøpt sko derifra, som i verste fall kan være vonde å gå i og falle i fra hverandre etter en uke.

Har kjøpt sko fra Aliexpress en gang i tiden som hadde papp inni som demping, dette er riktignok en del år siden og var en kopi av ett kjent merke, har også kjøpt bremseklosser som gudene må vite hva inneholdt, bremsefunskjon hadde de iallefall ikke, så det har blitt noen rare kjøp fra Ali siden starten i 2010, men så lenge man vet hva man er på jakt etter så går det som regel bra.

 

Jeg bestilte nylig noen sko fra Temu som ikke er kopi av noe, ikke var de noe særlig dyre heller, mest bare for og teste, jeg forventer selvfølgelig ingenting og håper jo jeg kan bli positivt overrasket, jeg ser jo det at anmeldelser på Temu virker ganske *Ukritisk" og at de fleste bare skriver positivt når de har fått varene.

Men her var det faktisk flere som hadde bestilt sko og som hadde brukt de i flere mnd og som var fornøyd.

 

Når jeg kjøper sko i Norge så kjøper jeg som regel på salg eller sånn midt på treet da jeg ikke går så mye til vanlig, eller dvs jeg går endel tur i turløyper men da bruker jeg skikkelig sko, men sånn til hverdags kan jeg bruke nesten hva som helst.

Lenke til kommentar

Har sett en produkt-test video på produkt en hadde kjøpt fra Temu.  Verktøytet var ikke spesielt bra, men han nevnte at han hadde "solgt sjelen sin ved å kjøpe fra Temu" - dvs at han måtte registrere seg og ville få fem reklame-mail per dag fra Temu

Garanti tror jeg en kan glemme - dvs får du tilsendt noe søppel så koster retur mer enn produktet.  Kina er definert som U-land i postverden så kan sende bilig/gratis til andre land, men det gjelder ikke når du evt sender i retur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg ønsker bare å vite hvordan sko str er på temu !! er ikke bare bare å få svar på det man spørr om på disse sidene

hva folk mener om den siden det bryr jeg meg helt ærlig lite om jeg syns den er helt grei

så kan noe som har kjøpt sko derfra plis svare på det jeg spørr om 🤞☺️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
kittycat skrev (14 minutter siden):

jeg ønsker bare å vite hvordan sko str er på temu !!

Sko frå Temu er ikkje berre ein ting. Det er sko frå mange ulike produsentar som selg sine produkt via den same butikken. Spørsmålet du stiller er er som å spørre om Skoringen har billige sko, for i same butikk har dei både billege og dyre sko.

Enkelte produsentar er seriøse og produserer sko av god kvalitet med standarisert europeiske størrelsar, andre skoprodusentar er fullstendig useriøse og sett merkelappen str 39 på alle dameskoa fordi det er denne størrelsen som dei selg mest av til Norge, så bryr dei seg katten i om skoen strengt tatt er i størrelse 35 eller 44, dei vil berre selge ut heile skolageret sitt raskast mogleg.

 

Det einaste konkrete rådet eg kan gi er å sjekke tilbakemeldingane på akkurat dei skoa du har tenkt å kjøpe, prøve å sile ut om det er openbart falske tilbakemeldingar, og kalkuler inn at jo billegare sko du kjøper jo større sjangs er det for at du blir skikkeleg misfornøgd med det du faktisk får tilsendt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kittycat skrev (37 minutter siden):

jeg ønsker bare å vite hvordan sko str er på temu !! er ikke bare bare å få svar på det man spørr om på disse sidene

hva folk mener om den siden det bryr jeg meg helt ærlig lite om jeg syns den er helt grei

så kan noe som har kjøpt sko derfra plis svare på det jeg spørr om 🤞☺️

Passformen og størrelsen kommer helt an på produkt og hvilken fabrikk som har produsert det.

Temu er en plattform med et utall underleverandører og fabrikker. Umulig å vite om det er produsert for kinesisk marked eller europeisk marked eller afrikansk eller USA uten at det evt er noen som har kjøpt akkurat samme produkt før.

Samme fabrikk/underleverandør kan også produsere etter forskjellige kvalitetsstandarder avhengig av om det er for en merkevare (med definert kvalitetskontroll) eller for det åpne markedet. (Evt falsk merkevarer.  If you can cheat, then cheat “能骗就骗“ is a saying in Chinese)  

Lenke til kommentar

Greia er at Kina produserer veldig mye varer, så mange produsenter der er vant til å produsere høy kvalitet for de kundene som er vant til det. Selv kinesere selv prøver i mange tilfeller å ikke kjøpe kinesisk p.g.a lav kvalitet. Spesielt unngår kinesere kinesiske biler som vanligvis er langt dårligere enn importbiler.

Copyright-lovene er ignorert fullstendig i Kina, så ting for innlandsbruk er ofte dårlige kopier som er svært vanskelig for vestlige selskaper å sanksjonere mot, da myndighetene ikke bryr seg. Dette bekjempes derfor kun når en forsøker å selge ting ut av Kina, og da stoppes gjerne slikt av tollen til landet det skal inn i.

Lenke til kommentar

tror få av dere som har svart har faktisk bestilt derfra før virker det som

jeg har bestilt en del klær der før å det er omrent det eneste stedet klærne har vart ganske like i str

men sko har jeg ikke bestilt der før så blir vel den sko str jeg bruker tenker jeg når jeg bestiller sko derifra 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sko er jo oppgitt i en faktisk størrelse etter mål. F.eks. 9.5 eller 43 eller hva de er oppgitt til. Noe variasjoner men det har man selv i norske butikker.

Klær, derimot, er oftest opppgitt i M, L, 10XL etc. og er ikke spesifikke mål. Her kan forskjellen være enorm. Europeisk M kan være det samme som kinesisk XXL.

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (13 minutter siden):

Sko er jo oppgitt i en faktisk størrelse etter mål. F.eks. 9.5 eller 43 eller hva de er oppgitt til. Noe variasjoner men det har man selv i norske butikker.

Klær, derimot, er oftest opppgitt i M, L, 10XL etc. og er ikke spesifikke mål. Her kan forskjellen være enorm. Europeisk M kan være det samme som kinesisk XXL.

jeg har bestilt en del klær der før å det er omrent det eneste stedet klærne har vart ganske like i str ⬆️

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...