Gå til innhold

Harms fjollerier om fruktbarhet


Anbefalte innlegg

Vegard Harm har igjen strukket strikken i ekshibisjonismens tegn og tuller om hvordan han om mulig kan bli far:
https://tv.vg.no/video/287849/ida-og-vegard-plan-baby-episode-1

Er dette bare uskyldig moro, en grensesprengende døgnflue som henter «likes» fra de tanketomme eller er det kynisk markedsføring av de skeives absolutte krav om likebehandling, men som kun kan realiseres med assistanse av helsevesenet ?
Er problemstillingene rundt lav fertilitetsrate, mentale utfordringer hos barn og kjønnsdysfori for alvorlige til å bli tullet med på denne måten ?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
VifteKopp skrev (3 minutter siden):

De overlever.

Et hysterisk samfunn er det siste vi trenger

De overlever ja, men hvilke holdninger tar de med seg videre i møtet med livets mange utfordringer ?

Vegard Harms verden er vel ikke akkurat den minst hysteriske………

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (3 minutter siden):

De overlever ja, men hvilke holdninger tar de med seg videre i møtet med livets mange utfordringer ?

Jeg tror du overvurderer Vegard Harms innflytelse på unge ekstremt mye.

Minner meg om den hysteriske «rock gjør unge til satanister» og «GTA gjør barn voldelige»-retorikken. 

De klarer seg

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (9 minutter siden):

Jeg tror du overvurderer Vegard Harms innflytelse på unge ekstremt mye.

Minner meg om den hysteriske «rock gjør unge til satanister» og «GTA gjør barn voldelige»-retorikken. 

De klarer seg

Harm er bare en del av det hele. Hvis vi legger til roasting, kroppshysteri, voldsforherligelse, negative nyheter, hodeløse sosiale medier osv osv blir det mange arenaer hvor barn henter inspirasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (11 minutter siden):

Harm er bare en del av det hele. Hvis vi legger til roasting, kroppshysteri, voldsforherligelse, negative nyheter, hodeløse sosiale medier osv osv blir det mange arenaer hvor barn henter inspirasjon.

Du glemte å ta med EU-(direktive-)hysteri i din liste 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (1 time siden):

Er problemstillingene rundt lav fertilitetsrate, mentale utfordringer hos barn og kjønnsdysfori for alvorlige til å bli tullet med på denne måten ?

Nei.

Er ikke dette uansett bare en forgreining av denne debatten ? 

 

Inspector skrev (35 minutter siden):

De overlever ja, men hvilke holdninger tar de med seg videre i møtet med livets mange utfordringer ?

Ser ikke et problem med holdningene til hverken Harm eller Fladen, om du ikke liker dem greit nok, men jeg tviler på 20 minutt med Harm å Fladen kommer til å slette 10-15 år med oppdragelse helt av seg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Svein M skrev (17 timer siden):

Fint program, og bra tema om å få barn. Bra at en homofil kommer på TV.

Med bakgrunn i hvor stor del av befolkningen som regner seg som homofil, tar Harm & co i overkant stor plass.

Men siden han fantaserer om å bli far, stikker kanskje ikke overbevisningen hans så dypt likevel…….

Lenke til kommentar
Inspector skrev (2 timer siden):

Med bakgrunn i hvor stor del av befolkningen som regner seg som homofil, tar Harm & co i overkant stor plass.

Vet ikke hva du mener med "& co" - men at denne Harm er en maskot for VG er det ingen tvil om; men det handler vel mest om hva slags type medier man bruker. Antar du mener stor plass i media. Forskjellen er at man "lett" kan se på Harm at han er homofil, i motsetning til de fleste andre homofile her i landet. Det er kun et fåtall blant homofile som er "skrullehomo" for å si det på en banal og fjollete måte. Og de fleste (alle?) homofile jeg kjenner, er ikke spesielt fan av dem - fordi de fremstiller "alle" homoer som slike som Harm, slik at man på sett å vis blir stigmatisert. 

Nå er det vel ikke lengre en like stor greie om man er homo eller ikke, slik det gjerne var for bare et par tiår tilbake, der "Homsepatruljen" var en stor greie - noe som hadde vært helt hinsides å drive med i dag. Nå er homofile profilert i alle salgs type kanaler/sider i samfunnet, alt fra Debatten på NRK med Fredrik Solvang, Noman Mubashir sine programmer og dokumentarer, Niklas Bararli, Silje Nordnes.... altså; det er en laaaang rekke med folk over alt. Med tanke på at nesten 7% av befolkningen vår er ikke-hetrofile, så tilsvarer det rundt 300 000 i Norge alene. Tror ikke disse 300k identifiserer seg så mye med Harm & co (hvem er disse "co" igjen? ;p) 

Når det er sagt; ikke et negativt ord om denne Harm. Selv om jeg aldri klikker meg inn på disse videoene på VG da jeg anser det som 0% nyhetsverdi og bare fjolleri personlig - syns jeg det er forfriskende deilig med folk som er seg selv 100%, frittalende og gir litt faen i janteloven.
 

VifteKopp skrev (23 timer siden):

Nei. Alt kan tulles med.

+1

VifteKopp skrev (23 timer siden):

De overlever.

Et hysterisk samfunn er det siste vi trenger

Norge beveger seg dessverre i retning av USA, som allerede er et hysterisk samfunn.

Det det er stadig nye ting man absolutt ikke skal spøke med. Listen blir stadig lengre, og alt som oppleves kontroversielt skal debatteres, bare fordi en tulling blir støtt av det. 

Savner 90-tallet sånn sett. Ting var bedre da. Folk er så tynnhuda at det er direkte flaut. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (1 time siden):

Folk er så tynnhuda at det er direkte flaut.

Det er så tragisk at folk heller vil brenne, slette og sensurere alt de selv ikke liker fremfor å bare la være å konsumere det de ikke liker, de vil heller sensurere for alle, fordi de blir krenka av den minste ting.  

 

 

Lenke til kommentar

Det einaste spørsmålet eg har er vel om dette er noko som han seriøst har tenkt å gjere og at programmet er ein slags dokumentar, om det berre er tull og fjas for å lage underholdning, eller om dette er er eit meir journalistisk arbeid der ein drøfter fordeler og ulemper med et slikt prosjekt.

Eg reknar med at når det er snakk om vennar/kollegaer(?) som skal ha barn saman og den eine i tillegg er homofil så er det nok mest aktuelt med kunstig befruktning, men det har jo også skjedd før folk som ikkje er kjærester biter tenna saman, lukker augene og berre får det gjort på den naturlege måten utan at det er noko romantikk som ligg bak.

Så vil sikkert spørsmålet om ein ikkje heller skulle adoptere kome opp, men etter mitt syn så utgjer ikkje det så stor forskjell. Om eg skal legge moraliseringa til grunn så er vel det mest betenkelege med eit slikt prosjekt at ein med vilje lager eit "skillsmissebarn" som nødvendigvis vil måtte veksle mellom å bu hos mor eller far ettersom dei sikkert ikkje har tenkt å flytte saman om dei berre er vennar. Eller kanskje det er nettopp det dei har planar om å gjere for å både få og oppdra eit barn under best moglege omstendigheiter?

Lenke til kommentar

Unge folk driter i media som vg etc, de er på tiktok etc og i en helt annen intern boble. Kan godt hende det får fullstendig motsatt effekt og, at skjellsord som "fag" fort blir på vei inn igjen om noen få år. Men å tro at de går i mot sin egen sterke kjønnsdrift og plutselig blir homo er å dra strikken så langt at det i seg selv er komisk. 

Å hive kjoler på små gutter i 5 års alderen setter eg derimot streken i sanden. Dette er for jenter

Lenke til kommentar

Sjølv om det er smått litt utruleg at eg anerkjenner Vegard Harm som ein viktig samfunnsdebattant, så er problematikken han tek opp her veldig viktig for samfunnsutviklinga i Norge.

Lav fertilitetsrate er eit stort problem for Norge ettersom veldig mange setter utdanning, karriere og stabil økonomi framfor familieverdiar som å få barn. Dette gjer at mange kjem seint i gang med å få barn, og med det resultat at det blir mindre tid for å få meir enn eit barn.

Om vi då skal avfeie slike forslag som fjolleri så er vi i alle fall ikkje nærmare ei løysing. Strengt tatt burde vi vel applaudere at både homofile og single diskuterer seriøst om dei kan samarbeide om å lage barn. Det burde vel være vinn-vinn for alle partar inkludert Staten at fleire får moglegheiter til å få barn til tross for hindringar som legning, partner, osv.

 

Og ja, eg forstår det at dette ikkje representerer klassisk konservative verdier der ein helst vil ha mann og kone med eige hus, 2,1 barn og ein hund.
Men om konservative samtidig heller ikkje er veldig lystne på å løyse fertilitetsraten med direkte innvandring og ved å legge til rette for at innvandrarar får fleire barn, så blir det vanskeleg å få AS Norge til å gå rundt om vi også skal stikke kjepper i hjula for at homofile og single skal kunne få barn.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Dette er jo bare gøy. Hva i alle dager er det folk sutrer over?

Som et seriøst konsept, er det nok interessant for noen - men langt fra alle. Du skal være gode og nære venner for at det der skal gå bra i lengden. Det går jo også an for to venner å bo sammen - bokollektiver kjenner vi til fra før, og dette er jo mindre sært enn at fire voksne som ikke kjenner hverandre deler bad og kjøkken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...