Gå til innhold

Moxnes tatt for 5 nye tyverier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såpass selvdestruktive og unødvendige handlinger som å stjele en pakke salmalaks og noen oster i oktober og november, etter hele kjøret med den forrige episoden i sommer og uten noe nevneverdig vinning, virker for meg helt åpenbart et resultat av psykisk sykdom. Får bare ønske god bedring.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 minutter siden):

Såpass selvdestruktive og unødvendige handlinger som å stjele en pakke salmalaks og noen oster i oktober og november, etter hele kjøret med den forrige episoden i sommer og uten noe nevneverdig vinning, virker for meg helt åpenbart et resultat av psykisk sykdom. Får bare ønske god bedring.

Vi vet jo ikke omfanget av dette, for det kan være store mørketall.

Lenke til kommentar
kilik skrev (5 minutter siden):

 

Synes ikke det er det minste rart. Handler om psykisk sykdom. Han må få hjelp til å få orden på sin mentale helse og få slutt på stjelingen en gang for alle.

Ok. Hva med å kjøre i fylla? Eller å bli voldelig?
Greit nok å bare si at man har hatt noen vanskelige år og sliter psykisk?

edit: Det var jo ikke grunnen forrige gang.. Føler at det blir for lett ass

Endret av wampster
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan dette skal være i strid med rød politikk. Utjevne forskjeller. Robin Hood-mentalitet. Det er jo akkurat det rødt skal gjøre! Kan jo være partipolitikken som har skapt grunnholdningene som får han til å stjele. Ikke respekt for kapitalsterke butikker. 

Syns han fremstår som en god partileder!

Endret av Neffi
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
wampster skrev (3 minutter siden):

Ok. Hva med å kjøre i fylla? Eller å bli voldelig?
Greit nok å bare si at man har hatt noen vanskelige år og sliter psykisk?

Det er noe annet. Men man blir sykemeldt hvis man legges inn for alkoholavhengighet, ja. Det er ikke «greit nok», men det er ikke vanskelig å forstå at man sliter psykisk i noen av disse tilfellene.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (11 minutter siden):

Jeg tror ikke det handler om å "skylde på" eller å "unnskylde" handlingene, men å forklare hvorfor det skjer. Det er jo ikke noe som fremstår som rasjonelle handlinger.

Jeg er ikke så sikker på det. Den som har sett videoen fra Gardermoen kan neppe oppfatte det som en impulsiv handling, tvert i mot, den fremstod som utspekulert og godt planlagt. Hans benektelse av solbrillenaskeriet, og der han flyttet seg fra skanse til skanse i flere dager, vitner ikke mye om impulsivitet, men utspekulerthet. At han han tilstod nå, spiller ingen rolle, nå hadde han ikke noe valg, han opptrådte helt rasjonelt. Hadde han nektet nå, skulle jeg ha bevege meg mot "psykisk syk."  

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Markiii skrev (8 minutter siden):

Hva er disse personlige problemene som gjør at han må stjele? Jeg klarte ikke helt å skjønne det.

De psykiske mekanismene er nært linket til våre instingter. 'Nesting', vi er samlere og jegere. Vi får dopamin kick når vi 'samler'. Samme med hordere og preppers. Rett og slett mekanismer som går litt ut av kontroll...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Neffi skrev (1 time siden):

Men dere, mener dere psykisk sykdom (som enkelt kan behandles) er grunn for å bli ekskludert fra arbeidsliv?

Altså, hvis noen har en angstlidelse, eller slikt som i dette eksempelet, så kan man jo fremdels være fullstendig arbeidsfør. Jeg forstår ikke hvordan dette hindrer noens karriere?

Klart, hvis han jobbet i butikk med mange fristelser, så ville det kanskje vært verre, men som partileder?

Våre statsministere er jo ikke nødvendigvis så mye bedre enn dette?  

Er Støre tatt for tyveri..?

Lenke til kommentar

Prepping er ikke dumt. Det er et faktum at hvis møkk treffer vifta så er butikkene bortimot tomme for varer etter 2-3 dager.

Det trenger ikke å være knapphet på varer eller ei stor krise før det svarer seg å være beredt. I fjor for eksempel var det to uker med snøfall og storm hvor kommunen ikke greide å rydde veiene. Mesta greide sitt på hovedveien, men så er det sideveier som kommunen ikke greide å holde åpne. Da var det en gave fra gudene å ha en stor utebod med det meste av varer. Rema holdt åpent de, men det var en dag med kjemping å komme seg frem og tilbake da snøen stod til over livet og alt av veier var nedsnødd eller gjenblåst.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...