Gå til innhold

Moxnes tatt for 5 nye tyverier


Anbefalte innlegg

the 3 X skrev (1 minutt siden):

Er Støre tatt for tyveri..?

Tviler jeg på. Har egentlig vanskelig for å se han for meg bryte noen regel som helst. Annet enn å gjøre en dårlig leder-jobb. (Sjekke ansatte i hht habiitet, bosituasjoner osv.) 

Kan hende han bare tror alle andre oppfører seg, fordi han gjør det, og at han dermed ikke syns kontrollsystemer er viktig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
25 minutes ago, Neffi said:

Jeg visste du kom til å si det. Lenge før jeg trykket "send inn svar".

Du kommer med sinnsvake eksempler som kjører alle over samme kam. Ingen oppegående mennesker tar alt på sparket. Det har seg slik i livet at de som sliter med noe gjerne sliter med en hel del. Han som kom på telttur med en potetgullpose og 0,5 cola er den samme som har fyllekjørt gjentatte ganger og som kona har reist fra og tatt med seg ungene.

 

Det står i bibelen at man skal være forberedt til vinteren.

Quote

Go to the ant, you sluggard; consider its ways and be wise! It has no commander, no overseer or ruler, yet it stores its provisions in summer and gathers its food at harvest.


Det er selvsagt bare tullinger som er forberedt, men gjett hvor andre banker på døra hos når nøden er stor.

Jeg vil ha meg frabedt å bli uthengt sammen med klemptomane politikere fordi jeg er forberedt. Den som har levd noen år husker nyttårsorkanen i 1992 hvor elektrisiteten var så lenge borte (ei uke) at prisen på batterier og telys ble tidoblet til det ikke var flere å oppdrive.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Windfarmer skrev (58 minutter siden):

Jeg er ikke så sikker på det. Den som har sett videoen fra Gardermoen kan neppe oppfatte det som en impulsiv handling, tvert i mot, den fremstod som utspekulert og godt planlagt. Hans benektelse av solbrillenaskeriet, og der han flyttet seg fra skanse til skanse i flere dager, vitner ikke mye om impulsivitet, men utspekulerthet. At han han tilstod nå, spiller ingen rolle, nå hadde han ikke noe valg, han opptrådte helt rasjonelt. Hadde han nektet nå, skulle jeg ha bevege meg mot "psykisk syk."  

Hvem har sagt at det skal ha vært impulsive handlinger? Jeg skrev rasjonelle.

Lenke til kommentar
20 minutes ago, Bjerknez said:

Det siste vi trenger er en kleptoman med psykiske problemer i politikken. Nok et eksempel på at penger ikke er roten til lykke. 

Det koster å delta i dette samfunnet og det er heller ikke gitt at man får livbergende behandling finansiert av staten hvis man kommer i knipa. Jeg kan være enig i at penger ikke gjør deg lykkelig, men penger eliminerer en rekke problemer og bekymringer som kan gjøre en miserabel. Det hjelper at man ikke trenger å tenke på om man kan bo, spise og gjøre hva man ønsker. At man har råd til å kjøpe dusjolje til 700 kr literen hvis man ikke tåler såpe osv. Første trinn mot å starte en liten business i dag er å kjøpe et næringslokale for 3-6 millioner kroner. Det kommer godt med å ha penger hvis man ikke ønsker å stå der med lua å hånda.

Så fins det flere årsaker til tyveri. Alt fra misunnelse, søk etter spenning, kleptomani, til fravær av penger. Hvis årsaken er mangel på penger er det ikke urimelig å tro at penger kan skape en viss lykke ved at man slipper å begå nedverdigende handlinger som tyveri. Å ta noe som ikke er sitt er bortimot det pinligste man kan gjøre, hvor det å ta noens liv ranker høyest av det pinlige.

“money is not everything but it ranks right up there with oxygen”

― Zig Ziglar

 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Moxnes dreit seg vel ut. Det så veldig tydelig ut som det var en bevisst handling, der han i naiv lett sommermodus, trodde det ikke skulle merkes. Og/eller at han ville slippe unna med sin opprinnelige forklaring, om at han glemte seg og  trodde det var sine egne briller.
Alle kan gjøre den tabben å miste fornuften en og annen gang. 
Men det som skjer nå, ser mest ut som et planlagt påfunn for å sykeliggjøre seg, ved hjelp å plutselig stjele mer og henvise til det som psykisk lidelse. Med mindre denne velvoksne  personen har en forutgående historikk å vise til(?), så virker dette lite troverdig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er viktig å ikke glemme at når han ble tatt for solbrilltyveriet så kom han med løgn etter løgn for å unngå trøbbel og partiet slo ring rundt løgnen hans. Hadde det ikke vært for sikkerhetsvakten, så hadde han trolig sluppet unna.

Så han er ikke bare en kleptoman, han er også en patalogisk løgner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Han er åpenbart psykisk syk. Det kvalifiserer til sykemelding.

Hvorfor/hvordan er det åpenbart at han er psykisk syk?

edit: Han har løyet om så å si alt hver gang han har blitt tatt før, hvorfor skal man ha noe tiltro til det han selv mener er grunnen nå? Er det en psykolog som har kommet med en uttalelse i så fall?

Endret av wampster
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
wampster skrev (12 minutter siden):

Hvorfor/hvordan er det åpenbart at han er psykisk syk?

edit: Han har løyet om så å si alt hver gang han har blitt tatt før, hvorfor skal man ha noe tiltro til det han selv mener er grunnen nå? Er det en psykolog som har kommet med en uttalelse i så fall?

Han har jo fått sykemelding.... Du får ringe legen hans å spør etter kilder. For meg er det åpenbart en psykisk syk person.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (3 timer siden):

veldig merkelig "tilfelle"

hva er det psykologiske bakteppet/mekanismen her?

Ikke fått "rast fra seg" som ung? Jeg mener, mange har da nasket som barn/ungdom, men man kommer i en viss alder/voksen da legger man vanligvis av seg slikt.

Hos Moxness har kanskje "naske-impulsen" først inntrått i voksen alder og enda verre, det virker å være en drift som er så sterkt at han altså stjeler videre, etter skandalen i sommer. Da trenger du hjelp.

Ja man lurer jo selvsagt. Kleptomani er faktisk betimelig å anta. Sikkert en svært slitsom diagnose for både pasient og handelsstand. Oste-fetisj er kanskje noe annet.. Men det var omtrent det eneste han nasket av dagligvare sies det. 

Sannsynligvis litt lettere dette, også overfor media, når det gis mulighet til å erklære dette som sykdom. Godt å få det ut, er det det man sier? Da kan vel også sykmeldingen tilbake-skrives til brillene?.. hmmm🤔

Endret av Sovna
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (6 minutter siden):

Han har jo fått sykemelding.... Du får ringe legen hans å spør etter kilder. For meg er det åpenbart en psykisk syk person.

Ok, så du mener at det er åpenbert.
Jeg stiller meg sterkt tvilende til at legen allerede har gjort en grundig vurdering av om han er psykisk syk eller ikke.  Hvis det eneste man trenger for å kunne kalle seg pyskisk syk er en sykemelding av fastlegen klarer jeg å få tak i det i morgen jeg og (annet grunnlag riktignok da jeg ikke stjeler)
Edit: Har noen "tøffe år" å skylde på jeg og

Også veldig spesielt at det er akkurat 14 dager sykemeldingen gjelder, som da så vidt jeg vet kun har med arbeidsgiver å gjøre og da ikke noe med NAV å gjøre. 

Endret av wampster
  • Liker 1
Lenke til kommentar
wampster skrev (6 minutter siden):

Ok, så du mener at det er åpenbert.
Jeg stiller meg sterkt tvilende til at legen allerede har gjort en grundig vurdering av om han er psykisk syk eller ikke.  Hvis det eneste man trenger for å kunne kalle seg pyskisk syk er en sykemelding av fastlegen klarer jeg å få tak i det i morgen jeg og (annet grunnlag riktignok da jeg ikke stjeler)
Edit: Har noen "tøffe år" å skylde på jeg og

Også veldig spesielt at det er akkurat 14 dager sykemeldingen gjelder, som da så vidt jeg vet kun har med arbeidsgiver å gjøre og da ikke noe med NAV å gjøre. 

Ja jeg har ikke sagt noe om andre enn meg jeg. Jeg finner det åpenbart og tror på personens uttalelser basert på hendelsene og personens uttalelser og innrømmelser.

Du får gjøre opp din egen mening.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Ja jeg har ikke sagt noe om andre enn meg jeg. Jeg finner det åpenbart og tror på personens uttalelser basert på hendelsene og personens uttalelser og innrømmelser.

Du får gjøre opp din egen mening.

Ok, så du tror på hans utallelser selv etter at han forrige gang (for under et halvt år siden) løy så det sang for å få det til å virke annerledes enn det det egentlig var? Deg om det.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...