Investigator224 Skrevet 8. november 2023 Rapporter Del Skrevet 8. november 2023 Kakkelfant skrev (7 minutter siden): Poenget er avlikevel at det ikke faller seg naturlig - det er ingenting feil med diversity, altså mangfold, det som er feil er at det skal klemmes inn med makt i unaturlige situasjoner. Om dvergene hadde vært nomader som har levet i generasjoner under solen er det helt greit. Jeg tror hovedproblemet til Disney er det manglende motet til å lage nye gode historier. Her er woke med på å ødelegge. Om man skal være sikker på å ikke krenke noen, så må man resirkulere gamle *sikre* historier og wokeifisere de som ikke er woke nok, eventuelt lage nye historier som er uten mening i frykt for å krenke noen. De har tilgang på nærmest uendelig med CGI og kan lage spektakulære scener, så da ender du opp med filmer som består av spektakulære scener som ikke har noen sammenhengende historie. 4 Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 8. november 2023 Rapporter Del Skrevet 8. november 2023 4 minutes ago, Investigator224 said: Jeg tror hovedproblemet til Disney er det manglende motet til å lage nye gode historier. Her er woke med på å ødelegge. Om man skal være sikker på å ikke krenke noen, så må man resirkulere gamle *sikre* historier og wokeifisere de som ikke er woke nok, eventuelt lage nye historier som er uten mening i frykt for å krenke noen. De har tilgang på nærmest uendelig med CGI og kan lage spektakulære scener, så da ender du opp med filmer som består av spektakulære scener som ikke har noen sammenhengende historie. Jeg må bare si det at jeg ikke har noe imot enkelt andre typer "wokeness", f.eks varslere (Julian assange) og andre som står opp for det som er rett og beskytter svake folkegrupper, osv. Det er denne industrialiserte og falske typen jeg misliker - f.eks. når Disney slår på stortommen for diversity i Star Wars men fjerner flere ikke hvite og krymper john boyega på filmplakaten til "The force Awakens" i Kina fordi der er ikke sånt like populært. Det er en overfladisk, falsk og pervers form for "wokeness", der målet egentlig er å tekkes så mange som mulig for å tjene mer penger (pandering). 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 8. november 2023 Rapporter Del Skrevet 8. november 2023 Da setter vi en strek for woke diskusjonen, det er nok av tråder i politikk/samfunn kategorien hvor man kan diskutere det. Tilbake til trådens tema folkens 5 2 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 8. november 2023 Rapporter Del Skrevet 8. november 2023 16 hours ago, Gaea said: Røde flagg for meg: Kristen Bare Kristne? Hva med andre religiøse? Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 8. november 2023 Rapporter Del Skrevet 8. november 2023 Colin. skrev (4 minutter siden): Bare Kristne? Hva med andre religiøse? Ja, bare kristne. Har vært sammen med en muslim i ca 7 år, så jeg har åpenbart ingen røde flagg rundt muslimer (jeg er etnisk norsk og ateist). Jeg har mye dårlig erfaring med kristne. 3 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 8. november 2023 Rapporter Del Skrevet 8. november 2023 Gaea skrev (2 minutter siden): Ja, bare kristne. Har vært sammen med en muslim i ca 7 år, så jeg har åpenbart ingen røde flagg rundt muslimer (jeg er etnisk norsk og ateist). Jeg har mye dårlig erfaring med kristne. Hvordan klarer du være sammen med noen som tror hardt på noe du er 100% overbevist om er et eventyr? 1 1 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 8. november 2023 Rapporter Del Skrevet 8. november 2023 2 minutes ago, Gaea said: Ja, bare kristne. Har vært sammen med en muslim i ca 7 år, så jeg har åpenbart ingen røde flagg rundt muslimer (jeg er etnisk norsk og ateist). Jeg har mye dårlig erfaring med kristne. Interessant. Hva vil du si har vært forskjellen? Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 8. november 2023 Rapporter Del Skrevet 8. november 2023 Nimrad skrev (6 minutter siden): Hvordan klarer du være sammen med noen som tror hardt på noe du er 100% overbevist om er et eventyr? Respekt ovenfor hverandres verdisyn. Den eneste forskjellen mellom oss i praksis er han faster kanskje under ramadan (ikke alltid, jobber som lege så ikke alltid så mulig å gjennomføre) og han ikke spiser svin. Jeg spiser svin og han har sagt at det må gjerne fortsette med. Han har ingenting mot homofili etc så jeg tenker ikke så mye på at han tror og jeg ikke. Jeg har forståelse på hvorfor andre velger å tro. Colin. skrev (5 minutter siden): Interessant. Hva vil du si har vært forskjellen? Det jeg skrev ovenfor, min personlig erfaring med muslimer er at de er mindre ekstreme enn kristne. Jeg har vokst opp i et et litt ekstremt kristen miljø, brøt med det for en del år tilbake. 3 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 8. november 2023 Rapporter Del Skrevet 8. november 2023 27 minutes ago, Gaea said: Han har ingenting mot homofili etc Har du forståelse for at andre har noe imot homofili basert på deres verdisyn? Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 8. november 2023 Rapporter Del Skrevet 8. november 2023 (endret) On 7.11.2023 at 2:49 PM, Gjest MKII said: - Stor tro på homeopati og andre former for svindel. - Sterk tro på overnaturtlige fenomener som spøkelser/ånder/gud(er) og lignende. - engler - astrologi - manifestering - første gangen jeg hørte den trodde jeg hun kødda, men neida, hun var seriøs... Endret 8. november 2023 av tigerdyr Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 8. november 2023 Rapporter Del Skrevet 8. november 2023 (endret) 26 minutes ago, Colin. said: Har du forståelse for at andre har noe imot homofili basert på deres verdisyn? Nei, på samme måte som jeg ikke har forståelse for at noen har noe imot jøder, indianere, eller mørkhudede basert på deres verdisyn. Endret 8. november 2023 av shockorshot 5 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 8. november 2023 Rapporter Del Skrevet 8. november 2023 1 minute ago, shockorshot said: Nei, på samme måte som jeg ikke har forståelse for noen har noe imot jøder, indianere, eller mørkhudede basert på deres verdisyn. Hva er relevansen til det du nevner? Å være imot homofili betyr ikke at man er imot andre mennesker... Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 8. november 2023 Rapporter Del Skrevet 8. november 2023 1 minute ago, Colin. said: Hva er relevansen til det du nevner? Å være imot homofili betyr ikke at man er imot andre mennesker... Bare fordi du kan velge om du er homofil eller ikke, betyr det ikke at det er slik for folk flest. Å være imot homofili er å være imot alle mennesker som er homofile. 3 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 8. november 2023 Rapporter Del Skrevet 8. november 2023 7 minutes ago, shockorshot said: Å være imot homofili er å være imot alle mennesker som er homofile. Nei. 4 Lenke til kommentar
Investigator224 Skrevet 8. november 2023 Rapporter Del Skrevet 8. november 2023 (endret) shockorshot skrev (9 minutter siden): Bare fordi du kan velge om du er homofil eller ikke, betyr det ikke at det er slik for folk flest. Å være imot homofili er å være imot alle mennesker som er homofile. For (noen) kristne er det å være imot homoseksuelle handlinger å følge guds lovverk. Hverken kristne eller muslimer er nødvendigvis imot menneskene som er homofile så lenge mennesket ikke utfører disse, ifølge dem, forbudte handlingene. (Hva med en person med pedofil legning, som alltid kontrollerer seg selv og aldri lever ut trangen sin? ) Endret 8. november 2023 av Investigator224 2 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 8. november 2023 Rapporter Del Skrevet 8. november 2023 Gaea skrev (1 time siden): Respekt ovenfor hverandres verdisyn. Den eneste forskjellen mellom oss i praksis er han faster kanskje under ramadan (ikke alltid, jobber som lege så ikke alltid så mulig å gjennomføre) og han ikke spiser svin. Jeg spiser svin og han har sagt at det må gjerne fortsette med. Han har ingenting mot homofili etc så jeg tenker ikke så mye på at han tror og jeg ikke. Jeg har forståelse på hvorfor andre velger å tro. Hva skal dere si eller hva sier dere til eventuelle barn om det finnes en gud? Har islam noe "ritualer" som typ dåp som kan bli aktuelt? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 8. november 2023 Rapporter Del Skrevet 8. november 2023 shockorshot skrev (26 minutter siden): Å være imot homofili er å være imot alle mennesker som er homofile. Hvorfor det? Jeg er i mot formuesskatt, men jeg har ikke noe i mot de som er for. Jeg er også i mot pedofili, men har ikke noe problemer med ikke-praktiserende pedofile. Nå er de ikke direkte sammenlignbare, men jeg synes prinsippet står seg. At man er mot noe som en annen person er for, betyr ikke i mitt hode at man er mot hele personen. Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 8. november 2023 Rapporter Del Skrevet 8. november 2023 46 minutes ago, shockorshot said: Bare fordi du kan velge om du er homofil eller ikke, betyr det ikke at det er slik for folk flest. Å være imot homofili er å være imot alle mennesker som er homofile. Siden når, og på hvilken måte kan de som er homofile velge om de er homofile eller ikke ❓❓❓ 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 8. november 2023 Rapporter Del Skrevet 8. november 2023 shockorshot skrev (1 time siden): Å være imot homofili er å være imot alle mennesker som er homofile. Bullshit. Jeg er sterkt imot M Hegseth, men digger feks Tore Petterson og Vegard Harm. Er jeg imot alle homofile? 1 1 Lenke til kommentar
Yakamaru Skrevet 8. november 2023 Rapporter Del Skrevet 8. november 2023 (endret) 1 hour ago, shockorshot said: Bare fordi du kan velge om du er homofil eller ikke, betyr det ikke at det er slik for folk flest. Å være imot homofili er å være imot alle mennesker som er homofile. "Hate the sin, not the sinner". Hva er det jeg leser? Det er en ting å være imot en handling, det er en annen å være imot andre medmennesker. Slik nyanse burde ikke være for vanskelig å forstå. Endret 8. november 2023 av Yakamaru 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå