Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er dine røde flagg ?


Gjest acab9...9ed

Anbefalte innlegg

Kakkelfant skrev (7 minutter siden):

Poenget er avlikevel at det ikke faller seg naturlig - det er ingenting feil med diversity, altså mangfold, det som er feil er at det skal klemmes inn med makt i unaturlige situasjoner. Om dvergene hadde vært nomader som har levet i generasjoner under solen er det helt greit.

Jeg tror hovedproblemet til Disney er det manglende motet til å lage nye gode historier.  Her er woke med på å ødelegge.   Om man skal være sikker på å ikke krenke noen, så må man resirkulere gamle *sikre* historier og wokeifisere de som ikke er woke nok, eventuelt lage nye historier som er uten mening i frykt for å krenke noen.

De har tilgang på nærmest uendelig med CGI og kan lage spektakulære scener, så da ender du opp med filmer som består av spektakulære scener som ikke har noen sammenhengende historie. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, Investigator224 said:

Jeg tror hovedproblemet til Disney er det manglende motet til å lage nye gode historier.  Her er woke med på å ødelegge.   Om man skal være sikker på å ikke krenke noen, så må man resirkulere gamle *sikre* historier og wokeifisere de som ikke er woke nok, eventuelt lage nye historier som er uten mening i frykt for å krenke noen.

De har tilgang på nærmest uendelig med CGI og kan lage spektakulære scener, så da ender du opp med filmer som består av spektakulære scener som ikke har noen sammenhengende historie. 

 

Jeg må bare si det at jeg ikke har noe imot enkelt andre typer "wokeness", f.eks varslere (Julian assange) og andre som står opp for det som er rett og beskytter svake folkegrupper, osv. Det er denne industrialiserte og falske typen jeg misliker - f.eks. når Disney slår på stortommen for diversity i Star Wars men fjerner flere ikke hvite og krymper  john boyega på filmplakaten til "The force Awakens" i Kina fordi der er ikke sånt like populært.

Det er en overfladisk, falsk og pervers form for "wokeness", der målet egentlig er å tekkes så mange som mulig for å tjene mer penger (pandering).

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gaea skrev (2 minutter siden):

Ja, bare kristne. Har vært sammen med en muslim i ca 7 år, så jeg har åpenbart ingen røde flagg rundt muslimer (jeg er etnisk norsk og ateist). Jeg har mye dårlig erfaring med kristne.

Hvordan klarer du være sammen med noen som tror hardt på noe du er 100% overbevist om er et eventyr?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (6 minutter siden):

Hvordan klarer du være sammen med noen som tror hardt på noe du er 100% overbevist om er et eventyr?

Respekt ovenfor hverandres verdisyn. Den eneste forskjellen mellom oss i praksis er han faster kanskje under ramadan (ikke alltid, jobber som lege så ikke alltid så mulig å gjennomføre) og han ikke spiser svin. Jeg spiser svin og han har sagt at det må gjerne fortsette med. Han har ingenting mot homofili etc så jeg tenker ikke så mye på at han tror og jeg ikke. Jeg har forståelse på hvorfor andre velger å tro. 

Colin. skrev (5 minutter siden):

Interessant. Hva vil du si har vært forskjellen?

Det jeg skrev ovenfor, min personlig erfaring med muslimer er at de er mindre ekstreme enn kristne. Jeg har vokst opp i et et litt ekstremt kristen miljø, brøt med det for en del år tilbake. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
On 7.11.2023 at 2:49 PM, Gjest MKII said:

- Stor tro på homeopati og andre former for svindel.

- Sterk tro på overnaturtlige fenomener som spøkelser/ånder/gud(er) og lignende.

- engler

- astrologi

- manifestering - første gangen jeg hørte den trodde jeg hun kødda, men neida, hun var seriøs...  

Endret av tigerdyr
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (9 minutter siden):

Bare fordi du kan velge om du er homofil eller ikke, betyr det ikke at det er slik for folk flest. Å være imot homofili er å være imot alle mennesker som er homofile.

For (noen) kristne er det å være imot homoseksuelle handlinger å følge guds lovverk.  Hverken kristne eller muslimer er nødvendigvis imot menneskene som er homofile så lenge mennesket ikke utfører disse, ifølge dem, forbudte handlingene.

(Hva med en person med pedofil legning, som alltid kontrollerer seg selv og aldri lever ut trangen sin? )

Endret av Investigator224
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gaea skrev (1 time siden):

Respekt ovenfor hverandres verdisyn. Den eneste forskjellen mellom oss i praksis er han faster kanskje under ramadan (ikke alltid, jobber som lege så ikke alltid så mulig å gjennomføre) og han ikke spiser svin. Jeg spiser svin og han har sagt at det må gjerne fortsette med. Han har ingenting mot homofili etc så jeg tenker ikke så mye på at han tror og jeg ikke. Jeg har forståelse på hvorfor andre velger å tro. 

Hva skal dere si eller hva sier dere til eventuelle barn om det finnes en gud? Har islam noe "ritualer" som typ dåp som kan bli aktuelt?

Lenke til kommentar
shockorshot skrev (26 minutter siden):

Å være imot homofili er å være imot alle mennesker som er homofile.

Hvorfor det? Jeg er i mot formuesskatt, men jeg har ikke noe i mot de som er for. Jeg er også i mot pedofili, men har ikke noe problemer med ikke-praktiserende pedofile. Nå er de ikke direkte sammenlignbare, men jeg synes prinsippet står seg. At man er mot noe som en annen person er for, betyr ikke i mitt hode at man er mot hele personen.

Lenke til kommentar
1 hour ago, shockorshot said:

Bare fordi du kan velge om du er homofil eller ikke, betyr det ikke at det er slik for folk flest. Å være imot homofili er å være imot alle mennesker som er homofile.

"Hate the sin, not the sinner". Hva er det jeg leser? 

Det er en ting å være imot en handling, det er en annen å være imot andre medmennesker. Slik nyanse burde ikke være for vanskelig å forstå. :p

Endret av Yakamaru
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...