Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er dine røde flagg ?


Gjest acab9...9ed

Anbefalte innlegg

Røde flagg for meg:

  • Dårlig språk
  • Kriminelt rulleblad
  • Dårlig økonomi 
  • Tror på alternativ medisin 
  • De som ikke vaksinerer seg 
  • Kristen 
  • Vansker med emosjonell regulering, lyver, manipulerer, kontrollerer.
  • Mangel på humoristisk sans
  • Bruker begreper som "woke" og "kanselleringskultur"

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Uærlighet. Konstante hvite løgner om små ting, hva annet lyver hun lett om?

2. Ett enormt oppmerksomhetsbehov, har partner men likevel er hun avhengig av the like på Instagram i ukentlige bilder av seg selv. Hvorfor? 

3. Svært mange korte forhold der den andre alltid er idioten.

4. Religiøs.

5. Ikke klarer å holde på en jobb.

6. Tidligere rusmisbruker

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er rart med sånne lister. Om jeg skulle laget en uttømmende liste ville den nok blitt ganske lang, men livet har lært meg at når kjemien først stemmer med den ene, så er det ikke så vanskelig å overse noen punkter. Jeg trodde jeg var blitt en vrang, gammel kjiping, men jeg ser jo nå at jeg egentlig tolererer ganske mye av det dere andre skriver. Selv om jeg kanskje kunne satt opp det samme på min egen liste. Teori og praksis. Folk flest er stort sett veldig fine. :)

Nå blir det litt hypotetisk, siden jeg ikke er på leting, men de få punktene jeg kanskje ville satt opp er 

- Utpreget sosial. Noen mennesker er sånn at det må skje noe, hver dag, hele tiden. Være hjemme en helg er utenkelig. Det er ikke et negativt personlighetstrekk i seg selv, men det hadde kræsjet helt med meg, siden jeg er stikk motsatt. Erfaringsmessig vil den sosiale ha meg med ut på mye mer enn jeg er komfortabel med, det blir krangel, og det funker ikke. Derfor uaktuelt. 

- Dyreholder. Jeg er allergisk mot alt, og jeg kan ikke bo med kjæledyr. De med dyr er sjelden villig til å gi dem opp, så dette ville heller aldri blitt noe av. 

- Konspirasjonstenkere, vaksinemotstandere, folk som pusher alternativ behandling, krystaller og energier, i det hele tatt alt som plasserer seg godt utenfor dokumenterbar viten. Jeg blir helt matt av sånne folk, de har ingenting sammen med meg å gjøre. 

Politisk ståsted er ganske uviktig, vi skal uansett ikke styre landet sammen, men jeg ville unngått ytterpunktene på begge fløyer. 

Kriminelle, tunge rusmisbrukere, sektmedlemmer, nynazister og sikkert masse annet rart jeg har glemt er folk jeg uansett ikke kommer i kontakt med, så det er ikke noe jeg tenker på.

Gouldfan skrev (1 time siden):

Klaging på høytalere, nasty oppførsel, masete og klaging på altmulig bagateller i livet.. rasisme feks

Og Playstation-nekt? :wee:

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
:utakt skrev (9 minutter siden):

- Utpreget sosial. Noen mennesker er sånn at det må skje noe, hver dag, hele tiden. Være hjemme en helg er utenkelig. Det er ikke et negativt personlighetstrekk i seg selv, men det hadde kræsjet helt med meg, siden jeg er stikk motsatt. Erfaringsmessig vil den sosiale ha meg med ut på mye mer enn jeg er komfortabel med, det blir krangel, og det funker ikke. Derfor uaktuelt. 

 

Glemte selvfølgelig denne, som egentlig er den mest viktige for min del.

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (32 minutter siden):

Det er rart med sånne lister. Om jeg skulle laget en uttømmende liste ville den nok blitt ganske lang, men livet har lært meg at når kjemien først stemmer med den ene, så er det ikke så vanskelig å overse noen punkter. Jeg trodde jeg var blitt en vrang, gammel kjiping, men jeg ser jo nå at jeg egentlig tolererer ganske mye av det dere andre skriver. Selv om jeg kanskje kunne satt opp det samme på min egen liste. Teori og praksis. Folk flest er stort sett veldig fine. :)

Nå blir det litt hypotetisk, siden jeg ikke er på leting, men de få punktene jeg kanskje ville satt opp er 

- Utpreget sosial. Noen mennesker er sånn at det må skje noe, hver dag, hele tiden. Være hjemme en helg er utenkelig. Det er ikke et negativt personlighetstrekk i seg selv, men det hadde kræsjet helt med meg, siden jeg er stikk motsatt. Erfaringsmessig vil den sosiale ha meg med ut på mye mer enn jeg er komfortabel med, det blir krangel, og det funker ikke. Derfor uaktuelt. 

- Dyreholder. Jeg er allergisk mot alt, og jeg kan ikke bo med kjæledyr. De med dyr er sjelden villig til å gi dem opp, så dette ville heller aldri blitt noe av. 

- Konspirasjonstenkere, vaksinemotstandere, folk som pusher alternativ behandling, krystaller og energier, i det hele tatt alt som plasserer seg godt utenfor dokumenterbar viten. Jeg blir helt matt av sånne folk, de har ingenting sammen med meg å gjøre. 

Politisk ståsted er ganske uviktig, vi skal uansett ikke styre landet sammen, men jeg ville unngått ytterpunktene på begge fløyer. 

Kriminelle, tunge rusmisbrukere, sektmedlemmer, nynazister og sikkert masse annet rart jeg har glemt er folk jeg uansett ikke kommer i kontakt med, så det er ikke noe jeg tenker på.

Og Playstation-nekt? :wee:

Nei ikke kona mi, andre jeg har kjent eller hørt om, Har ikke brukt PS en og bruktsjappa der jeg kjøpte spill er konk eller noe. Men har lyst til å prøve Last Of Us og Star Wars Battlefield, får se hva jeg finner...

Har 4 spill tror jeg..

Kona mi er egentlig snill, men har temperament, men ikke langsur, det er bare leit at hun av og til glemmer ting vi har avtalt eller snakket om, eller misforstår hva en gammel PS3 er, jeg kjøpte den mest pga nostalgiske årsaker, blir nok sjelden brukt.

Hun har kjøpt en stor gullring til meg i gave, har snart bursdag, samt en klokke på vei.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Har egentlig bare ett rødt flagg, men flere gule som kan veies opp av andre ting så lenge det er noe selvinnsikt.

Jeg kaller det ekstrem irrasjonalitet, men tror du at vaksiner er en måte staten skal kontrollere deg på, Bush stod bak 9/11, vi har aldri landet på månen eller lignende da snur jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Investigator224 skrev (1 minutt siden):
Salvesen. skrev (19 timer siden):

Woke

Kan jeg spørre hva 'woke' er for noe? Er det en ny merkelapp som høyrevridde kaster mot venstrevridde? Sånn som snowflakes osv? Eller er det noe mer enn et 'skjellsord' i kampen om å umyndiggjøre, fornærme og nedsnakke hverandre?

  • Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Neffi skrev (Akkurat nå):

Kan jeg spørre hva 'woke' er for noe? Er det en ny merkelapp som høyrevridde kaster mot venstrevridde? Sånn som snowflakes osv? Eller er det noe mer enn et 'skjellsord' i kampen om å umyndiggjøre, fornærme og nedsnakke hverandre?

Jeg trykka feil, jeg tenkte å skrive en kommentar til det, men ble klæbb.  Får ikke til å endre innlegget slik at det ser bra ut eller slette innlegget mitt heller.

Men om jeg skulle kommentere så går det sånn ca. sånn:

Å ha en annen mening om politikk, religion eller moral er ikke en dødelig sykdom, eller en uhelbredelig lidelse. Å være woke er naturlig, siden det er den politiske og moralske agendaen som blir promotert i stort sett alle større, offisielle kanaler.  Inkludert filmer og TV-serier. 

Dette gjelder forøvrig alle andre som lager lange lister over ting som er røde flagg for dem, som at personen er  kristen, eller de som våger stille spørsmål til det etablerte paradigmet.

Og så fins det gråsoner.  Du har kristen og så har du KRISTEN.  Jeg vil neppe trives sammen med noen av den siste sorten, men det betyr ikke at jeg ikke kan ha respekt for sistnevntes virkelighetsoppfatning og nytteeffekten av sistnevntes virkelighetsoppfatning.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Investigator224 skrev (8 minutter siden):

Jeg trykka feil, jeg tenkte å skrive en kommentar til det, men ble klæbb.  Får ikke til å endre innlegget slik at det ser bra ut eller slette innlegget mitt heller.

Men om jeg skulle kommentere så går det sånn ca. sånn:

Å ha en annen mening om politikk, religion eller moral er ikke en dødelig sykdom, eller en uhelbredelig lidelse. Å være woke er naturlig, siden det er den politiske og moralske agendaen som blir promotert i stort sett alle større, offisielle kanaler.  Inkludert filmer og TV-serier. 

Dette gjelder forøvrig alle andre som lager lange lister over ting som er røde flagg for dem, som at personen er  kristen, eller de som våger stille spørsmål til det etablerte paradigmet.

Og så fins det gråsoner.  Du har kristen og så har du KRISTEN.  Jeg vil neppe trives sammen med noen av den siste sorten, men det betyr ikke at jeg ikke kan ha respekt for sistnevntes virkelighetsoppfatning og nytteeffekten av sistnevntes virkelighetsoppfatning.

 

Tror jeg forstår litt hva du mener, og har selv tenkt litt rundt denne tråden, i forhold til listene osv.

Når jeg var yngre var jeg veldig bastant på 'hvem som er inn og hvem som er ut'. Eksempelvis at alle rasister er rævhull, og alle antifeminister er rævhull, og alle humanister er gode, og alle omsorgsarbeidere er edle. 

Så fikk jeg litt livserfaring og forsto fort at mennesker er mer kompleks enn så. Da ble slike heuristikker som snarveier helt ubrukelig. Man må rett og slett bli kjent med folk, finne ut motivene bak, sårbarheter og styrker, og da finner man stort sett noe fint i alle. Klart, ikke alt man vil ha som livsledsager, men sånne merkelapper hjelper en fint lite når alt kommer til alt. Samtidig med tanken på at mennesker endrer seg hele tiden etter hvert som de lærer...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Neffi skrev (4 minutter siden):

Så fikk jeg litt livserfaring og forsto fort at mennesker er mer kompleks enn så. Da ble slike heuristikker som snarveier helt ubrukelig. Man må rett og slett bli kjent med folk, finne ut motivene bak, sårbarheter og styrker, og da finner man stort sett noe fint i alle. Klart, ikke alt man vil ha som livsledsager, men sånne merkelapper hjelper en fint lite når alt kommer til alt. Samtidig med tanken på at mennesker endrer seg hele tiden etter hvert som de lærer...

Konfucius sa vel sånn grovt oversatt følgende:

"Ved femten år var mitt hjerte satt på læring. Ved tretti sto jeg fast. Ved førti hadde jeg ingen tvil. Ved femti kjente jeg himmelens mandat. Ved seksti var mitt øre lydhørt. Ved sytti kunne jeg følge mitt hjertes ønsker uten å trå over grensen."

Dette illustrerer en gradvis prosess av selvforståelse og visdom som kommer med alder og erfaring.  Jeg syns det er fasinerende å se tilbake på meg selv.  Hvis jeg lever lenge nok, så er en av de erfaringene jeg ser fram til, å se min egen endring og se tilbake på den jeg var i dag.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Investigator224 skrev (1 minutt siden):

Konfucius sa vel sånn grovt oversatt følgende:

"Ved femten år var mitt hjerte satt på læring. Ved tretti sto jeg fast. Ved førti hadde jeg ingen tvil. Ved femti kjente jeg himmelens mandat. Ved seksti var mitt øre lydhørt. Ved sytti kunne jeg følge mitt hjertes ønsker uten å trå over grensen."

Dette illustrerer en gradvis prosess av selvforståelse og visdom som kommer med alder og erfaring.  Jeg syns det er fasinerende å se tilbake på meg selv.  Hvis jeg lever lenge nok, så er en av de erfaringene jeg ser fram til, å se min egen endring og se tilbake på den jeg var i dag.

Så utrolig vakkert sagt! Nå fikk jeg oppriktig tårer i øynene... 

Nei uff, jeg må gråte litt mye...så reflektert du er!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (22 minutter siden):

Så utrolig vakkert sagt! Nå fikk jeg oppriktig tårer i øynene... 

Nei uff, jeg må gråte litt mye...så reflektert du er!

Takk for at du åpnet hjertet ditt og delte din reaksjon med meg. Takk for din følsomhet og for at du setter pris på mine refleksjoner!

Endret av Investigator224
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (1 time siden):

Kan jeg spørre hva 'woke' er for noe? Er det en ny merkelapp som høyrevridde kaster mot venstrevridde? Sånn som snowflakes osv? Eller er det noe mer enn et 'skjellsord' i kampen om å umyndiggjøre, fornærme og nedsnakke hverandre?

Woke handler om å være bevisst sosial urettferdighet, men det blir begrepet blir brukt mest i sammenheng for å umyndiggjøre og de som bryr seg om sosial urettferdighet, og så hevder de som bruker disse begrepene at de blir truet av disse gruppene som blir utsatt for urettferdig behandling, og så jobber de med å skape dårligere forhold for grupper i samfunn som allerede sliter. Naturlig nok derfor ett av mine røde flagg, hvorfor skulle jeg ikke trekke meg unna mennesker som vil sparke andre som ligger nede...

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gaea skrev (1 minutt siden):

Woke handler om å være bevisst sosial urettferdighet, men det blir begrepet blir brukt mest i sammenheng for å umyndiggjøre og de som bryr seg om sosial urettferdighet, og så hevder de som bruker disse begrepene at de blir truet av disse gruppene som blir utsatt for urettferdig behandling, og så jobber de med å skape dårligere forhold for grupper i samfunn som allerede sliter. Naturlig nok derfor ett av mine røde flagg, hvorfor skulle jeg ikke trekke meg unna mennesker som vil sparke andre som ligger nede...

Takk for en klar forklaring! Det er veldig slitsomt å skulle leve med noen som sparker, det er forståelig. 

Men jeg er like mye opptatt av polarisering. At man blir to motpoler. 

Ser man filosofisk på det trengs det veldig rasjonelle og kalde mennesker i en samfunnsgruppe for å sørge for at eksempelvis velferdssystemer ikke blir misbrukt. Det trengs også de som verner de svake og holder de over vannet. Sammen er vi faktisk gull. Men jeg holder selv på å brekke meg når jeg hører folk snakke budsjett over menneskeliv. Det er utenfor mine evner til å tenke på.

Spørsmålet er om man innad i ett samfunn kunne klart å respektere hverandres synspunkt? På ett eller annet vis. I stede for å slåss? Det er jo startet kriger og alskens elendighet basert på polariseningen, i stedet for sakene som skapte polariseringen i utgangspunktet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det finnes mange definisjoner på woke, en type woke jeg ikke liker for mye av er den man ser hos f.eks Disney og Amazon - i Rings of Power har de sorthudede dverger bare for å kunne krysse av diversity punktet på listen sin, altså sorthudede dverger som sjelden ser noe til solen.

Listen er lang med slik "wokeness" og det har bare blitt mer og mer av det de siste årene, Southpark's "Joining the Panderverse" tok det ganske fint på kornet når "evil Kathleen Kennedy" sa "put a chick in it and make her gay".

Endret av Kakkelfant
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kakkelfant skrev (5 minutter siden):

Det finnes mange definisjoner på woke, en type woke jeg ikke liker for mye av er den man ser hos f.eks Disney og Amazon - i Rings of Power har de sorthudede dverger bare for å kunne krysse av diversity punktet på listen sin, altså sorthudede dverger som sjelden ser noe til solen.

Listen er lang med slik "wokeness" og det har bare blitt mer og mer av det de siste årene, Southpark's "Joining the Panderverse" tok det ganske fint på kornet.

Jeg er usikker på om den Disney-greia har så mye med det å krysse av punkt. Kan like gjerne være for å nå en større demografi og tjene mer penger på den måten. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, RRhoads said:

Jeg er usikker på om den Disney-greia har så mye med det å krysse av punkt. Kan like gjerne være for å nå en større demografi og tjene mer penger på den måten. 

Poenget er avlikevel at det ikke faller seg naturlig - det er ingenting feil med diversity, altså mangfold, det som er feil er at det skal klemmes inn med makt i unaturlige situasjoner. Om dvergene hadde vært nomader som har levet i generasjoner under solen er det helt greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...