Gå til innhold

Alle åpnede sider hopper til toppen kort tid etter at jeg åpner dem


Anbefalte innlegg

Både på mobil og PC (riktignok med chrome begge steder, har ikke testet noe annet) driver forumet og hopper helt til toppen av siden etter at en side er ferdig lastet, selv om jeg har trykket på en link som skal ta meg til siste innlegg. Når jeg går inn på en ny side uten å be om å komme til noe spesielt sted (f. eks. når jeg navigerte til denne forumkategorien) så skjer det også hvis jeg veldig raskt etter at siden har startet å laste begynner å bla nedover. Det er ganske irriterende å ikke kunne starte å lese en tråd fra siste nye innlegg, en funksjon som har fungert i alle år. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har same bug, men det skjer ikkje konsekvent berre av og til. Bruker Opera.

Når eg går inn på ein tråd med nye innlegg så opner sida seg nede på sida der det nye innlegget er, men så fort sida er ferdig å laste så spretter sida opp til toppen. Eg må då scrolle nedover til eg finn den blå linja som markerer nye innlegg, så den funksjonen fungerer sjølv om tråden hoppa opp til toppen.
Er ganske irriterende.

Lenke til kommentar

Har sjekka litt meir, og det virker som dette har samanheng med scrolling.
Fleire nettlesarar som til dømes Chrome har ein eigen funksjon som heiter "auto scroll" som normalt sett skal ta deg tilbake til der du var på sida om du har lagt ned vinduet, og at denne funksjonen i enkelte tilfeller kan ta deg tilbake til toppen fordi nettlesaren trur det er der du vil være og at du har scrolla langt ned på sida ved eit uhell. For når vi klikker på linken så kjem vi fyrst til det nye innlegget, deretter scrollar eg og då sprett eg ofte tilbake til toppen.

Dette er ein funksjon som kan slåast av i nettlesaren, men sidan så mange no rapporterer om dette problemet på tvers av ulike nettlesarar og plattformer så må det være eit eller anna med foruminnstillingane som gjer at denne "auto scroll" funksjonen ikkje lenger fungerer som den skal?

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (2 timer siden):

Testet igjen nå, på mobil. Fungerer fint her nå. 

Er redd det bare er tilfeldig. Denne feilen har eksistert lenge, og for meg kommer og går den, tilsynelatende tilfeldig 😅 Jeg har ikke klart å identifisere et klart mønster, mildt sagt frustrerende å hele tiden måtte scrolle frem til første uleste innlegg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mistenker sterkt at det kanskje kan være de animerte annonsene her inne som kan være årsaken. Jeg gikk inn i denne tråden nå direkte via link i mailen. Den hoppet først rett til øverste annonse på siden, før den hoppet ned til siste innlegg. 

Kan det være en årsak?

Endret av Bjerknez
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (42 minutter siden):

Jeg mistenker sterkt at det kanskje kan være de animerte annonsene her inne som kan være årsaken. Jeg gikk inn i denne tråden nå direkte via link i mailen. Den hoppet først rett til øverste annonse på siden, før den hoppet ned til siste innlegg. 

Kan det være en årsak?

Opplever du fremdeles problemet? Det skal som sagt være løst nå. Det skyldtes toppbanner-plasseringen, så inntil videre har vi fjernet annonsen der for innloggede brukere, og har meldt inn problemet til de står for mye av annonsekoden hos oss.

Jeg utvidet det nettopp til å gjelde i hele forumet, og ikke bare trådvisningen, da vi i starten trodde problemet kun begrenset seg til inne i tråder.

Endret av TSP
Lenke til kommentar
TSP skrev (Akkurat nå):

Opplever du fremdeles problemet? Det skal som sagt være løst nå. Det skyldtes toppbanner-plasseringen, så inntil videre har vi fjernet annonsen der for innloggede brukere, og har meldt inn problemet til de står for mye av annonsekoden hos oss. 

Det skjedde ikke akkurat nå, men det skjedde forrige gang jeg postet. Jeg ble tatt rett til en levende annonse først i tråden før den gikk til siste innlegg. 

Men akkurat nå så gikk den rett til det siste innlegget. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...