Gå til innhold

Ny biografi: Musk skal ha sabotert ukrainsk droneangrep


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trontron skrev (13 timer siden):

Eller så er han en pragmatiker og innser at Krim ikke er verdt de tusenvis av livene som går tapt.

Han er ikke pragmatiker når han ukritisk gjengir russisk propaganda. Han er slett ikke pragmatiker når han driver med ting han ikke har peiling på, som helsepolitikk eller utenrikspolitikk. Han er flink på ting som fornybar energi, men han er fullstendig ubrukelig på de andre tingene jeg nevnte.  

Trontron skrev (12 timer siden):

Hva er ditt ståsted? Til den siste Ukrainer?

Det er ingen som snakker om "til den siste ukrainer" fordi det er opp til Ukraina hva de ønsker å gjøre. De kjemper på vegne av seg selv, ikke andre. Derimot er Putin kanskje villig til å kjempe til siste russer.  

Trontron skrev (10 timer siden):

Men joda, vi kan jo håpe at Russland rakner nå slik det har vært spådd i et år.

At det er spådd at Russland rakner betyr ikke at det er spådd å skje i morgen. Fint om du kan la være å komme med stråmannargumenter.  

Trontron skrev (10 timer siden):

Verken Russland eller Ukraina ser stort verditap i menneskeliv kastet bort på frontlinjen.

Det stemmer ikke. Ukraina bruker mye ressurser og kapasitet på å redde liv. Ukraina bryr seg om mannskapene sine, i motsetning til Russland.

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
The Very End skrev (På 8.9.2023 den 7.23):

Ja gud forby at man skal hjelpe noen med å forsvare seg fra en invaderende part. Musk er en middelmådig ingeniør og et elendig menneske, og håper de fleste ser han for den han er. Og hva han sier har faktisk null troverdighet så kan likefullt være sant som ikke.

Hei, jeg skjønner att du virkelig ønsker en verdenskrig for alt det er verdt fordi Elon Musk kjøpte opp Twitter.

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (5 timer siden):

Hei, jeg skjønner att du virkelig ønsker en verdenskrig for alt det er verdt fordi Elon Musk kjøpte opp Twitter.

Det blir ingen verdenskrig av at Ukraina får forsvare seg selv med alle nødvendige midler. Russland har hatt endeløse "røde linjer" gjennom denne krigen, og hver gang man har krysset dem så har Russland trukket seg skrekkslagent tilbake. De har gått fra å først true med at "hvis denne grensen krysses, så...", og når grensen er krysset har de begynte å syte og klage, og til slutt har det blitt stor Cope ved at de har prøvd å minimere det og påstå at de ikke har noe å si så det så.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Markiii skrev (1 time siden):

Det blir ingen verdenskrig av at Ukraina får forsvare seg selv med alle nødvendige midler. Russland har hatt endeløse "røde linjer" gjennom denne krigen, og hver gang man har krysset dem så har Russland trukket seg skrekkslagent tilbake. De har gått fra å først true med at "hvis denne grensen krysses, så...", og når grensen er krysset har de begynte å syte og klage, og til slutt har det blitt stor Cope ved at de har prøvd å minimere det og påstå at de ikke har noe å si så det så.

Det ble bokstaveligtalt forklart av Musk hvorfor starlink ikke var aktivert i det aktuelle området, og det var linket til på første side. Det finnes faktiskt en grense for hvordan verden (inkludert Musk) kan hjelpe Ukraina uten at denne hjelpen vil lede til en verdenskrig, Har dette faktiskt falt inn i hodene på noen av dere? Verdenskrig med påfølgende atomvinter? Musk gav Ukraina starlink for komunikasjon til omverdenen ikke et våpensystem.

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Om man tror et ukrainsk angrep på russiske skip i Sevastopol vil føre til verdenskrig eller bruk av atomvåpen så har man naivt svelget det russiske frykt-narrativet de forsøker å plante, godt hjulpet av nyttige idiotier som Elon Musk og de pro-russiske og anti-ukrainske kildene han bruker.

Ukraina har angrepet russiske skip og infrastruktur i både Sevastopol og andre havner på Krym flere ganger i løpet av krigen.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (7 minutter siden):

Om man tror et ukrainsk angrep på russiske skip i Sevastopol vil føre til verdenskrig eller bruk av atomvåpen så har man naivt svelget det russiske frykt-narrativet de forsøker å plante, godt hjulpet av nyttige idiotier som Elon Musk og de pro-russiske og anti-ukrainske kildene han bruker.

Sterkt argument ser jeg, av den kvaliteten jeg venter fra dere.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (6 minutter siden):

Sterkt argument ser jeg, av den kvaliteten jeg venter fra dere.

Hvem er «dere»?

Jeg vil si det er et veldig sterkt argument at Ukraina faktisk har utført flere angrep mot disse målene ja, uten atomangrep som respons fra russerne. Men det fjernet du fra innlegget mitt da du siterte.

Russlands siste kort for å forsøke å dempe og forhindre internasjonal støtte til Ukraina er å så frykt om at det vil føre til «eskalering» eller atomkrig. Musk er en av de som går på dette russiske narrativet.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Om man tror et ukrainsk angrep på russiske skip i Sevastopol vil føre til verdenskrig eller bruk av atomvåpen så har man naivt svelget det russiske frykt-narrativet de forsøker å plante, godt hjulpet av nyttige idiotier som Elon Musk og de pro-russiske og anti-ukrainske kildene han bruker.

Et sted går grensen. 

Vi vet Russland har atomvåpen, vi vet dem kan bruke dem, og vi vet at de kan finne på å bruke dem.

Da er det kanskje ikke så lurt å teste hvor grensene går?

Endret av Iki
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser NRK har oppdatert artikkelen med senste kommentaren fra Walter Isaacson.

Mye tyder på at Musk har helt rett i sine påstander om at Starlink aldri ble aktivert bl.a. over Krim.
28 . februar meldte Fedorov at de første Starlink terminalen var ankommet Ukraina.
Et dekningskart fra 13. mai viser at Starlink ikke er aktivert over Krim.
Droneangrepet det snakkes om er sannsynligvis fra september, hvor det begynte å sirkluere bilder av strandede farkoster nær Sveastopol med det flere mener er en Starlink antenne, like etterpå begynte media å melde om at Starlink ikke fungerte nær Krim og at Ukraina hadde spurt Musk om å aktivere det der.

image.png.6e6ffbe21f7fd570945ff08c6d7bf8b7.png

 

Endret av jallajall
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar

Er rimelig skuffet over at NRK hiver seg på slike saker uten å drive journalistikk. Hva er poenget med å betale for at NRK skal være et standard sosialt medie som bare gjengir populistisk og ofte uriktige / unyansert innhold? Det har null samfunnsverdi.

Om skatten min skal gå til NRK så får de drive faktisk journalistikk og kontakte Musk, Isaacson og andre relevante parter for kommentar først.

Endret av Phantom Software
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (2 timer siden):

Vi vet Russland har atomvåpen, vi vet at de ennå ikke har brukt dem uansett hvilken rød linje som krysses, og vi vet at de bare har det i kjeften.

Da er det kanskje lurt å vise Putin hvor grensene går?

Hvorfor presse dem til å bruke dem? Ønsker du virkelig det?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (16 minutter siden):

Jeg vil presse russerne til å avslutte krigen. Atomvåpnene er bløff. De blir ikke brukt, bare for å true.

Russland kommer ikke til å gi opp helt ut av det blå.

Hva skjer når dem virkelig begynner å tape? Når de går tomme for folk og ressurser? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke folk setter pris på hvilken fare Musk setter seg i om han blir for direkte & åpent involvert, aktiv, og nyttig for Ukraina. Russland er en papir-tiger, men de har masse spioner over alt, og har kverket folk i ''trygge'' land mange ganger før, og nå handler det ikke bare om regimekritikk eller hevn, det handler om å slå ut en viktig brikke i krigen.

Det ville vært en helt annen situasjon om han slo AV nettet for å stoppe angrepet.

Jeg lurer på om ingen rapporterte eller lakk dette til pressen, så ville de kunne forsøkt det samme igjen, uten å varsle Russland om at de er utsatt.

Endret av Nasjonalisten
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

 

Iki skrev (48 minutter siden):

Hva skjer når dem virkelig begynner å tape? Når de går tomme for folk og ressurser? 

Forhåpentligvis et opprør med mer tyngde enn Wagner opprøret. Uansett så er Russland ferdig om de begynner å fyre av atomvåpen. Jeg tror selv folk som Steigan kan finne på å vende dem ryggen da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...