Gå til innhold

Kommer du til å ta en chip?


Anbefalte innlegg

tommyb skrev (9 timer siden):

Joda, den er jo det. Man risikerer å få en infeksjon, og med tanke på økende antibiotikaresistens kan det være skummelt.

Hvis det er det beste motargumentet sier jeg meg fornøyd med min påstand. En infeksjon er ikke relatert til chipen. Det er relatert til hvilket som helst inngrep. Som å fjerne en føflekk. Eller blindtarmen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OJ Doe skrev (2 timer siden):

Hvis det er det beste motargumentet sier jeg meg fornøyd med min påstand. En infeksjon er ikke relatert til chipen. Det er relatert til hvilket som helst inngrep. Som å fjerne en føflekk. Eller blindtarmen. 

Er vel metallet i chippen man kan reagere på pga evt allergi eller noe sånt? Altså form for metallallergi. Men nå veit jeg ikke hva slags metall det er i de chippene. Men et alternativ er vel et armbånd som man har på hånden, evt en ring av noe slag, men samme funksjon.

Vaksinepass for å dra på ferie til diverse eksotiske land, hadde vel vært perfekt ha der. Evt en slags identifikasjon som kan lett verfiserer av passkontrollen. Som i f.eks Sør Afrika, spesielt hvis du skal til steder som Kruger eller Sabi Sands, som kan kreve ekstra vaksiner utenom "normalen" når man skal dit.

Endret av Laserbeam
Lenke til kommentar
Kakkelfant skrev (5 minutter siden):

Chippen kan jo være bio-mekanisk, dvs laget av biologisk materiale (en gang i fremtiden når dette blir mer realistisk) - fortrinnsvis våre egne celler slik at kroppen ikke støter den fra seg

På samme måte som nye/fremtidige proteser med produsert vev fra egen kropp?

Lenke til kommentar

Det blir selvfølgelig hypotetisk fra min side, jeg aner ikke hvor langt man har kommet, men vi produserer jo allerede syntetiske celler så kanskje det er noe i det at disse kan formes og virke systematisk sammen på en lignende måte som en chip ville gjort. Det er i tilfelle langt inn i fremtiden.
 

 

Lenke til kommentar
12 hours ago, OJ Doe said:

Hvis det er det beste motargumentet sier jeg meg fornøyd med min påstand. En infeksjon er ikke relatert til chipen. Det er relatert til hvilket som helst inngrep. Som å fjerne en føflekk. Eller blindtarmen. 

Det er et argument, ikke et motargument. Det står fint på egne bein. Frykten for å få en infeksjon er definitivt rasjonell. En infeksjon kan være alvorlig nok når man tar høyde for antibiotikaresistens. Risikoen er nok ganske liten. Og ja, den gjelder også ved å fjerne føflekk, og så definitivt (i mye større grad) når man fjerner blindtarmen. Men tja, det er kanskje det beste reelle medisinske argumentet mot å sette inn en chip. Risikoen for å fyre opp immunforsvaret eller få irritasjon i huden er også til stede, men er vel endre mindre tungtveiende argumenter.

10 hours ago, Kakkelfant said:

Chippen kan jo være bio-mekanisk, dvs laget av biologisk materiale (en gang i fremtiden når dette blir mer realistisk) - fortrinnsvis våre egne celler slik at kroppen ikke støter den fra seg

Når det gjelder kroppens evne til å frastøte seg fremmedelementer, vil det helt klart være en fordel å lage det av egne celler som ikke blir angrepet av immunforsvaret. Men man kan fortsatt få en infeksjon under innsetning, f.eks. ved smitte fra luft eller kontaminasjoner i chippen, operasjonsutstyret, og i den grad man har et sår vil man fortsette å kunne få infeksjon inntil dette er grodd. Dette gjelder forsåvidt alle andre sår man får også. Selv om argumentet kanskje er det beste, er det ikke tungtveiende. Knøttlite, kanskje.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
Laserbeam skrev (10 timer siden):

Er vel metallet i chippen man kan reagere på pga evt allergi eller noe sånt? Altså form for metallallergi. Men nå veit jeg ikke hva slags metall det er i de chippene. Men et alternativ er vel et armbånd som man har på hånden, evt en ring av noe slag, men samme funksjon.

Det er metall inni chippen, åpenbart, men den er jo inni en ikke-metallisk beholder slik at kroppen ikke skal reagere på metallet. Vet ikke hva utsiden er laget av, men ikke metall.
Det er vel i stor grad lignende den chip`en man har hatt i dyr i vel flere tiår uten noe stort problem.
Antar det ikke er identisk type chip, men utsiden og teknologien er nok i stor grad det samme.

 

hero-image.fill.size_1248x702.v161161599

 

skaftetryne32 skrev (10 timer siden):

En ond databrikke

Hvorfor er den ond?
Er mobilen din ond? Er passet ditt ondt? Bankkortet? Bilnøklene?

Lenke til kommentar
1 hour ago, tommyb said:

Når det gjelder kroppens evne til å frastøte seg fremmedelementer, vil det helt klart være en fordel å lage det av egne celler som ikke blir angrepet av immunforsvaret. Men man kan fortsatt få en infeksjon under innsetning, f.eks. ved smitte fra luft eller kontaminasjoner i chippen, operasjonsutstyret, og i den grad man har et sår vil man fortsette å kunne få infeksjon inntil dette er grodd. Dette gjelder forsåvidt alle andre sår man får også. Selv om argumentet kanskje er det beste, er det ikke tungtveiende. Knøttlite, kanskje.

Det blir å forskuttere voldsomt med teknologisk utvikling, men hva om den kan settes i sprøyte? Man kan da injisere celle grunnlaget for chippen og så kan den bygge seg selv utifra forhåndsprogramerte parametere.

Veldig langt ut i det blå, om noen tusen år kanskje?

Lenke til kommentar
aklla skrev (18 timer siden):

Det er metall inni chippen, åpenbart, men den er jo inni en ikke-metallisk beholder slik at kroppen ikke skal reagere på metallet. Vet ikke hva utsiden er laget av, men ikke metall.
Det er vel i stor grad lignende den chip`en man har hatt i dyr i vel flere tiår uten noe stort problem.
Antar det ikke er identisk type chip, men utsiden og teknologien er nok i stor grad det samme.

Skjønte egentlig det etterhvert. Bare jeg som tenkte litt dumt i går. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
20 hours ago, Kakkelfant said:

Det blir å forskuttere voldsomt med teknologisk utvikling, men hva om den kan settes i sprøyte? Man kan da injisere celle grunnlaget for chippen og så kan den bygge seg selv utifra forhåndsprogramerte parametere.

Veldig langt ut i det blå, om noen tusen år kanskje?

Da vil i såfall CRISPR eller en arvtaker være på plass lenge før, og gjøre hele chippen unødvendig.

Lenke til kommentar
On 7/30/2023 at 12:09 AM, Jesuserkonge said:

Definer «konspirasjonsteorier?» Det som jeg har skrevet om, har jeg tatt ut fra Bibelen. Og Bibelen er absolutt ikke en konspirasjons teori. Dyrets merke skal komme. Og jeg er sikker på at det er i form av en chip. Dette kan jo diskuteres selvfølgelig.

Smart byer skal bygges over hele verden- og privataktører over hele verden investerer flere milliarder i disse prosjektene. Så det er bare en «tilfeldighet» at alt dette skjer samtidig? 
 

Det er muligheter for å tenke utenfor boksen.. 

Ville ikke kalle det en "chip", men det største og ondeste systemet som noensinne er konstruert av mennesker for å styre, kontrollere og underkaste seg andre mennesker her i verden kalles trolig "religion"!!!

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Chipper er utdaterte, de vil nok bruke fingeravtrykk lenge før de bruker en chip. Og det gjør de nå faktisk også, den er på mobilen. For en idiotisk plan å veve inn en chip under et organisk vev som forandrer seg fra minutt til minutt. De vil prøve alt å finne opp noe bedre, og de vil finne noe bedre.

Det "ekte" beast systemet er faktisk å ha kronestykkene i sirkulering, med virus og bakterier på dem så er e-kronene engle-systemet.

Hvis man må slutte å utvikle seg for å holde seg vekke fra beast systemet, da er ikke det verdt å holde seg unna det, vi er nødt til å utvikle oss.

Naturen er for brutal i sin originale form til at vi kan overleve uten å manipulere den til det fulle for å gjøre dagen enklere for alle.

Vi baker ikke lengre brød på steiner i naturen.

Det er lett å innovere og inni deg er det en kreativ oppfinner, bruk den til det fulle og hjelp samfunnet å bli bedre og mer effektivt.

Husk at samfunnet utvikler seg basert på sine behov, så når de innoverer så velger de det første de kommer på (En løsning er bedre enn ingen) men etterpåklokskapen ønsker å ha den beste teknologien. Men det er ikke sånn vi utvikler oss, vi utvikler oss basert på behov og første tilgjengelige løsning.

Endret av SanneOrdForDeg
Lenke til kommentar
2 hours ago, SanneOrdForDeg said:

Det "ekte" beast systemet er faktisk å ha kronestykkene i sirkulering, med virus og bakterier på dem så er e-kronene engle-systemet.

Nuvel. Det er noen få mennesker som har vært borti kronestykket ditt den siste uka, mens flere hundre, om ikke tusen har vært borti OK-knappen på betalingsterminalen. Så bank access med kode er vel lengre unna englesystem enn kronestykker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...