Gå til innhold

Kommer du til å ta en chip?


Anbefalte innlegg

Jesuserkonge skrev (Akkurat nå):

Men si at du må ta det- hvis ikke blir du ekskludert fra samfunnet- dvs ingen handel, ingen kjøp, ingen mulighet for å kjøre bil, for jobb, for NOE. Du blir mer eller mindre «kastet ut». Hadde du sagt nei da?

Jeg hadde absolutt sagt nei da ja, og da hadde alternativet mitt blitt å selge alt jeg eier og har og emmigrert til en plass i verden hvor dette ikke var et krav. Men er det sannsynlig at noe slikt blir et krav i Norge?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Morromann skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde absolutt sagt nei da ja, og da hadde alternativet mitt blitt å selge alt jeg eier og har og emmigrert til en plass i verden hvor dette ikke var et krav. Men er det sannsynlig at noe slikt blir et krav i Norge?

Det vil isåfall bli globalt. For det skal gå utover alle mennesker på jorden. 
Så si dette kommer til å skje, så er jo det heller ingen plass å emigrere til heller. Det blir typ et «samfunn» utenfor samfunnet. Ganske dystopisk egentlig.

Vet ikke om folk har fått det med seg- men nede i Saudi Arabia holder de på med «The Line». En smartby. Som skal romme 9 millioner (veldig rike) mennesker. Denne byen skal bli 160 mil lang og 500m høy. Og laget av glass - det sies at hele verdens glass produksjon må til for å lage denne byen.. slike «smartbyer» bygges rundt omkring i verden akkurat nå.

Lenke til kommentar
Jesuserkonge skrev (2 minutter siden):

Det vil isåfall bli globalt. For det skal gå utover alle mennesker på jorden. 
Så si dette kommer til å skje, så er jo det heller ingen plass å emigrere til heller. Det blir typ et «samfunn» utenfor samfunnet. Ganske dystopisk egentlig.

Vet ikke om folk har fått det med seg- men nede i Saudi Arabia holder de på med «The Line». En smartby. Som skal romme 9 millioner (veldig rike) mennesker. Denne byen skal bli 160 mil lang og 500m høy. Og laget av glass - det sies at hele verdens glass produksjon må til for å lage denne byen.. slike «smartbyer» bygges rundt omkring i verden akkurat nå.

Selv om noen helt klart ønsker slike dystopiske mareritt er det lite sannsynlig, og helt klart "utopisk" for de som ønsker det at noe slikt kan gjennomføres over hele verden. De fleste land har ikke infrastruktur til å kunne systematisk gjennomføre noe slikt og det vil ta lang tid før de overhodet vil ha det og om de mest velutviklede land innfører noe slikt vil det uansett skremme flere land fra å ta etter den samme utviklingen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Morromann skrev (6 minutter siden):

Selv om noen helt klart ønsker slike dystopiske mareritt er det lite sannsynlig, og helt klart "utopisk" for de som ønsker det at noe slikt kan gjennomføres over hele verden. De fleste land har ikke infrastruktur til å kunne systematisk gjennomføre noe slikt og det vil ta lang tid før de overhodet vil ha det og om de mest velutviklede land innfører noe slikt vil det uansett skremme flere land fra å ta etter den samme utviklingen.

Ser jo ikke sånn ut da. The Line i Saudi Arabia ble påbegynt i Oktober 2022- de har 10000 gravemaskiner som står på rad å rekke daglig for å pløye ned jorden. Dette skal være ferdig til 2030. Noe som igjen klaffer bra siden vi her i Norden skal nå våre «klimamål» innen den tid.

Akon City i Senegal skal påbegynnes i 2023 og skal være ferdig i 2026.

Telosa er annonsert i 2021 i USA og skal romme 5 millioner innebyggere…

Så det er jo klappet og klart for de fleste nye smartbyer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jesuserkonge skrev (1 minutt siden):

Ser jo ikke sånn ut da. The Line i Saudi Arabia ble påbegynt i Oktober 2022- de har 10000 gravemaskiner som står på rad å rekke daglig for å pløye ned jorden. Dette skal være ferdig til 2030. Noe som igjen klaffer bra siden vi her i Norden skal nå våre «klimamål» innen den tid.

Akon City i Senegal skal påbegynnes i 2023 og skal være ferdig i 2026.

Telosa er annonsert i 2021 i USA og skal romme 5 millioner innebyggere…

Så det er jo klappet og klart for de fleste nye smartbyer.

Og selvfølgelig er jo alt bygget for å «bevare klimaet». Heheeh

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jesuserkonge skrev (6 minutter siden):

Så det er jo klappet og klart for de fleste nye smartbyer.

Over hele jordkloden? Neppe.

Hva et grusomt diktatur som Saudi-Arabia gjør bør ikke ta nattesønvnen fra de fleste av oss da det ikke automatisk betyr at noe slikt vil skje overalt.

Endret av Morromann
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Jesuserkonge skrev (8 minutter siden):

Ser jo ikke sånn ut da. The Line i Saudi Arabia ble påbegynt i Oktober 2022- de har 10000 gravemaskiner som står på rad å rekke daglig for å pløye ned jorden. Dette skal være ferdig til 2030. Noe som igjen klaffer bra siden vi her i Norden skal nå våre «klimamål» innen den tid.

Akon City i Senegal skal påbegynnes i 2023 og skal være ferdig i 2026.

Telosa er annonsert i 2021 i USA og skal romme 5 millioner innebyggere…

Så det er jo klappet og klart for de fleste nye smartbyer.

Hva i alle dager har ymse byggeprosjekter til felles med denne forskrudde chip-idéen din å gjøre?

Ting henger jo ikke på greip!

Forøvrig holder svært lite av påstandene rundt chip vann. Mye fri fantasi som er umulig å løse med dagens teknologi. Eller morgendagens. Rett og slett umulig.

  • Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (4 minutter siden):

Hva i alle dager har ymse byggeprosjekter til felles med denne forskrudde chip-idéen din å gjøre?

Ting henger jo ikke på greip!

Forøvrig holder svært lite av påstandene rundt chip vann. Mye fri fantasi som er umulig å løse med dagens teknologi. Eller morgendagens. Rett og slett umulig.

Chip + smart city der alt styres av digitalisering? Du ser ingen rød tråd?

Ingenting er umulig.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Jesuserkonge skrev (8 minutter siden):

Vel; jeg er desverre ikke overraksket over at naive politikere omfanver slike ideer i Norge, men som nevnt så snakker jeg om HELE VERDEN. Og det er veldig usannsynlig at det vil kunne gjennomføres overalt på jordkloden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var du like negativ til mobilene når dem kom? 

Bankkort? Med chip?

Hva med tv og radio?

Du vet vel at om du går ut uten en hatt av metall så kan amerikanerne stråle hjernen din med satelitt signaler slik at du begynner å stemme på AP. 

Det er det de har gjort med alle i Bodø, var der i forrige uke, alle gikk rundt som zombier med antenner på toppen av hodet, mens dem mumlet "smart by, smart by"

( /s for de som måtte lure, altså, men har vært med på foredrag i Bodø om smartbyen)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Smart byer og chip i kroppen er stilig. Spennende utvikling synes jeg. Men regler rundt personvern er/blir veldig viktig. Politikerne må henge seg på for å oppdatere reglene fortløpende der.. 

Mye spennende man kan gjøre med digital tankelesing. Men det må være offline som default, og ha full kontroll på hva som deles før jeg tar i brukt slikt. 

Lenke til kommentar
Jesuserkonge skrev (6 timer siden):

Korona sertifikatet var aldri et valg. Dyrets merke er et valg ALLE på jorden skal få et valg om å ta. Og alle skal få vite hva det er også. 

Selvfølgelig var det et valg. Det var, og er, frivillig å vaksinere seg. Men noen land holdt de som ikke hadde det ganske hardt ute i kulden. 

At det var "merket" er uansett ikke mine ord, men det var prester og annet rundt omkring som hevdet det. 

Endret av :utakt
Lenke til kommentar
Iki skrev (21 timer siden):

Var du like negativ til mobilene når dem kom? 

Bankkort? Med chip?

Hva med tv og radio?

Du vet vel at om du går ut uten en hatt av metall så kan amerikanerne stråle hjernen din med satelitt signaler slik at du begynner å stemme på AP. 

Det er det de har gjort med alle i Bodø, var der i forrige uke, alle gikk rundt som zombier med antenner på toppen av hodet, mens dem mumlet "smart by, smart by"

( /s for de som måtte lure, altså, men har vært med på foredrag i Bodø om smartbyen)

Ja- det var jeg. For det er et skritt nærmere til total kontroll. Folk ser ikke engang hvor overvåket vi er (og hvis de ser det- så aksepterer de det- fordi «de» gjør ikke noe kriminelt). 
Man lever i et demokrati når man har full oversikt over hva myndighetene gjør (har vi det? - nei?) Da lever vi heller ikke i et demokrati. Men myndighetene har full kontroll på deg- og en digitalisering av penger (kontanter fjernes) vil si at alt blir kontrollert digitalt- dermed har man ingen økonomisk frihet lenger. Hva kalles det? Totalitært diktatur. Vi er nærmere Kina enn hva folk tror. Alt skal kontrolleres - og vi mennesker er bare en «overflødig» del. I hvertfall i følge de som er for globalisering. 
 

Du kan jo spøke med det så mye du vil- men dette gjelder jo deg også. Og den dagen det står å banker på din dør- hva gjør du da? Bukker og takker for chipen og smiler? Du er jo herved blitt en slave. 
 

Digitaliseringen gjør oss forblindet, dum og ufattelig lat. Dessverre.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (18 timer siden):

Hadde håpet på en seriøs og god diskusjon rundt dette emnet. Absolutt interessant, men da kanskje under teknologi delen der man ikke må ta hensyn til konspirasjonsteorier.

Definer «konspirasjonsteorier?» Det som jeg har skrevet om, har jeg tatt ut fra Bibelen. Og Bibelen er absolutt ikke en konspirasjons teori. Dyrets merke skal komme. Og jeg er sikker på at det er i form av en chip. Dette kan jo diskuteres selvfølgelig.

Smart byer skal bygges over hele verden- og privataktører over hele verden investerer flere milliarder i disse prosjektene. Så det er bare en «tilfeldighet» at alt dette skjer samtidig? 
 

Det er muligheter for å tenke utenfor boksen.. 

Lenke til kommentar
Curuion skrev (22 timer siden):

Smart byer og chip i kroppen er stilig. Spennende utvikling synes jeg. Men regler rundt personvern er/blir veldig viktig. Politikerne må henge seg på for å oppdatere reglene fortløpende der.. 

Mye spennende man kan gjøre med digital tankelesing. Men det må være offline som default, og ha full kontroll på hva som deles før jeg tar i brukt slikt. 

Politikerne jobber jo ikke for befolkningen. Men for seg selv og sin egen interesse.. folk ser jo ikke ut til å forstå det. 
 

Personvern er det vel ingenting som heter lenger hvis alt og alle skulle chippes. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...