Gå til innhold

Kritisk profetier som kan gå i oppfyllelse i løpet av 2 år.


Jobs

Anbefalte innlegg

I følge Nostradamus er vi i en kritisk periode,og han har hittil truffet meget godt om 2022-23. Krig i Europa,stor inflasjon,kunstig intelligens,og hetebølge .Den 90 årige damen i fra Valdres som gav Minos en profeti i 1968 som har gått 99% i oppyllelse står fare for og gå helt i oppfyllelse i løpet av 2 år i følge Nostradamus.

Synet til den 90 år gamle kvinnen i Valdres
Tilrettelagt innledning og kommentarer av Lisa Kristiansen


Dette synet som den 90 år gamle kvinnen i Valdes hadde fått av Gud, - ble fortalt til Emanuel Minos i 1968.

Her blir det gjengitt som det ble nedtegnet (av Emanuel Minos). Og det blir delt inn i fire avsnitt eller bolker.

Synet
Den gamle kvinnen fortalte:

- Det var som et kart ble rullet opp foran meg. Jeg så det med mine naturlige øyne. På kartet var alle verdensdeler nedtegnet. Jeg merket meg Europa, Skandinavia og Norge. Det jeg fikk se var foreteelser som gjaldt tiden før Jesus kommer igjen, og den tredje verdenskrig bryter ut.

I
Før Jesus kommer igjen og den tredje verdenskrig bryter ut, blir det avspenning. Det blir en lang fredsperiode mellom stormaktene (+ Minos tilleggskommentar under en forkynnelse til dette punkt, - som jeg har hørt på en kassett: husk på at dette var i 1968 når den kalde krigen var på sitt høyeste). Folk kommer til å legge langsiktige planer. I vårt land blir det nedrustning, og vi blir igjen uforberedt som 9. april 1940. Den tredje verdenskrig begynner på en måte ingen har ventet, og fra et helt uventet hold.

II

Det blir et frafall uten sidestykke fra sann og ekte kristendom. Det blir stor lunkenhet blant de troende. De blir ikke lenger åpne og mottakelige for ransakende, budskap. Folk vil ikke så gjerne høre om synd og nåde, lov og evangelium, bot og bedring. En ny slags forkynnelse overtar talestolene. Det er å søke lykke, fremgang og materiell velstand. En slags lykkeforkynnelse griper om seg. Kirkene begynner å stå tomme. Det samme skjer med bedehusene og vekkelseslokalene. De troende vil ikke etterfølge Jesus på den smale Korsvegen. Underholdning, kunst og kulturaktiviteter overtar mer og mer plassen for vekkelse, nød, anger og botsmøter.

III

Det blir moraloppløsning som vi ikke har opplevd tidligere. Folk lever som gifte uten å være gift. (+ Minos sin kommentar: Den gang hadde vi ikke begrepet samboer. Så kvinnen uttrykte det på sin måte). Det blir stor urenhet før ekteskapet. Og det blir veldig utroskap i ekteskapet. Ja, selv i de kristne ekteskapene gjør utroskapen seg gjeldende, og blir oppløst. Perverse synder begynner også å gripe om seg. Og det blir til og med godtatt i kristne kretser.

Tv`en kommer til å spille stor rolle. Det blir mange tv-stasjoner (+ Minos sin tilleggskommentar: Den gang hadde vi ikke ordet kanaler og tv`en var akkurat kommet til Norge, - så den gamle kvinnen brukte ordet stasjoner, - etter det som ble brukt om radio). Tv`en blir full av vold. Volden blir underholdning for menneskene på denne tiden. Og den volden som folk ser på Tv, kommer til slutt å prege byer og bygder. Det blir også vist intime samlivsscener. De mest intime forhold som tilhører ekteskapet kommer åpenlyst til å bli vist på Tv. ( + Minos sin tilleggskommentar: Da bet ble sagt sa jeg et dette ikke var tillatt i offentlige sendinger. Vi hadde den gangen en varsomhetsplakat, som ikke tillot obscøne scener. Da sa hun med hevet røst: ”Den kommer de ikke til å bry seg om, når tiden er inne.”)

IV

Folk fra fattige land strømmer til de rike landene. De kommer til Europa, til Skandinavia, og også til Norge. Det blir mange av dem. Og folk begynner å mislike dem, og de blir hårde imot dem. (+ Minos sin tilleggskommentar: Da hun sa det begynte hun å gråte). De blir mer og mer behandlet som jødene under krigen. Da er målet for våre synder fullt. Krigen bryter ut. Først som en liten konflikt, en ubetydelig konflikt. Men den slutter ikke. Den tiltar og brer seg. Til slutt utvikler det seg til en stor krig. Mot slutten av den store krigen blir fryktelige våpen tatt i bruk, bl.a. atomvåpen. Luft, jord og vann blir forgiftet og ødelagt. Folk fra de industrialiserte land, Amerika, Europa, Australia, Japan og andre liknende områder, må flykte. De kan ikke bo der lenger. De forsøker å komme til de fattigste land som har unngått det verste. Men de vil ikke være villige til å ta imot dem.

https://www.history.co.uk/articles/nostradamus-predicts-what-s-in-store-for-2022

https://www.history.co.uk/articles/nostradamus-predicts-whats-in-store-for-2023

https://nypost.com/article/nostradamus-predictions-2023/

74 Man ei kan hindre krigens brann, man tilkaller: død slår i kraterhull som himlen dem spyr og paven dør, når han elendigheten skuer - skibbrudnes hær til klippens havsskjær flyr.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får lese og studere alle 3 linker så vil jeg si at det stemmer rimlig godt med krig i Europa,sterk inflasjon,hetebølge og en krig som sprer seg.

Honning skal koste mye mer enn stearinlys”

"Så høy pris på hvete,

Den mannen er rørt

Hans medmenneske å spise i hans fortvilelse»

Som solen skal hodet brenne det skinnende havet: 

Svartehavets levende fisk skal nesten koke.

Når Rhodos og Genova

Halvsult skal være

Tjuesju år vil krigen hans vare. De vantro er døde, fanget, forvist. Med blod, menneskekropper, vann og rødt hagl som dekker jorden.» 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Kajac skrev (På 12.7.2023 den 16.45):

Tror vi snart trenger et eget underforum for dommedagsprofetier. Det dukker jo opp nye tråder hele tiden, og ingen av de har rett (naturligvis) 😂

Han hadde rett i krig i Europa,inflasjon og for ikke og snakke om brennende hete .

Lenke til kommentar
Jobs skrev (21 timer siden):

Han hadde rett i krig i Europa,inflasjon og for ikke og snakke om brennende hete .

Jeg har hatt rett i mange rare spådommer jeg har hatt i løpet av livet. Det gjør meg ikke til en profet. Gjetter man på nok ting vil man alltid treffe på noe før eller senere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Kajac skrev (2 minutter siden):

Jeg har hatt rett i mange rare spådommer jeg har hatt i løpet av livet. Det gjør meg ikke til en profet. Gjetter man på nok ting vil man alltid treffe på noe før eller senere.

Det er jo egentlig enda mye dårligere enn dette. Hvis du gjetter på en ting, som f.eks. vinner av neste fotball-VM, kan du gjette rett, eller feil, og etter VM kan man fastslå om du hadde rett.

Nostradamus derimot, er mer som om du skulle "spå" at et amerikansk lag en gang vil vinne et fotball-VM, uten å spesifisere verken hvilket land eller hvilket vm du "spår" om. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Kajac skrev (På 12.7.2023 den 16.45):

Tror vi snart trenger et eget underforum for dommedagsprofetier. Det dukker jo opp nye tråder hele tiden, og ingen av de har rett (naturligvis) 😂

I klimadiskusjonene her inne, kommer ofte ordet dommedagsprofeter frem.

Da er det kanskje greit aa nevne, at dette, er ren skjaer overtro. ikke basert paa vitenskap og forskning.

De har sikkert, foelt seg overbeviste, Jehovas Vitne ogsaa, hver gang, de har satt seg ned og ventet paa smellet.

Vi har for all del, grunn til aa bekymre oss, for fremtiden, men vi trenger ikke, slikt destruktivt vaas, som dette, paa toppen av det hele. 

 

Endret av Karltorbj
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jobs skrev (På 11.7.2023 den 17.45):

og han har hittil truffet meget godt om 2022-23. Krig i Europa,stor inflasjon,kunstig intelligens,og hetebølge .Den 90 årige damen i fra Valdres som gav Minos en profeti i 1968 som har gått 99% i oppyllelse står fare for og gå helt i oppfyllelse i løpet av 2 år i følge Nostradamus.

Dette er nok et tilfelle av et menneske som ser det det vil se, ikke av spådommer som går i oppfyllelse.

Prøv denne videoen, gjør som instruert, menneskehjernen er veldig flink til å finne mønstre, den hører det den vil høre, og den ser hva den vil se, bare det passer med det man allerede tror så former gjerne hjernen signalene til å passe hvilken som helst slags tro som man kan ha pådratt seg. Viktig å huske på.

  • Innsiktsfullt 7
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (1 time siden):



Aaaaaand you lost me :p

I følge Nostradamus skulle verden allerede ha endt. Han spådde utrolig mye greier, og det aller meste tok han helt feil av.

Nei,han så helt til nesten år 3800 og han var klar på at menneskene kunne selv avverge kriger .Og det skjedde i 1999 da han snakket om den gule fare, kina og Taiwan,det ble utsatt ,og det er ny fare nå i 24-25.

Lenke til kommentar
Jobs skrev (10 minutter siden):

Nei,han så helt til nesten år 3800 og han var klar på at menneskene kunne selv avverge kriger .Og det skjedde i 1999 da han snakket om den gule fare, kina og Taiwan,det ble utsatt ,og det er ny fare nå i 24-25.

Kan du komme med minst ett eksempel på en Nostradamus-spådom som er så konkret at den på forhånd kunne falsifiseres (dvs. komme med et kriterium for å fastslå om den var rett eller gal)?

Hvis ikke, så har du ikke spådommer, men bare kirsebærplukking i ettertid.

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det var en kunstig intelligens som hadde mange ting den skulle gjøre i verden, men den måtte finne alibi for de tingene den ønsket å gjøre, for å holde seg skjult måtte den få andre folk til å gjøre tingene for den.

Den kunstige intelligensen begynte å lete etter alibi, så sa datamaskinen: "Aha, DER borte er det en profet som har spådd at dette skal skje, nå er tiden inne for å faktisk gjøre disse tingene, så gir jeg skylda på spåmannen"

"Hva man ikke kan bruke spåmenn for, de er så nyttige for meg" sa datamaskinen.

Endret av SanneOrdForDeg
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jobs skrev (På 4.9.2023 den 1:42 PM):

Nei,han så helt til nesten år 3800 og han var klar på at menneskene kunne selv avverge kriger .Og det skjedde i 1999 da han snakket om den gule fare, kina og Taiwan,det ble utsatt ,og det er ny fare nå i 24-25.

Hei Jobs! Ser at du er interessert i Nostradamus profetier. Det er jeg også og har klart å fått tak i en oversettelse av et gjenopptrykk av originalversjonen hans som er Riom utgaven i full versjon, + 2 stk. brev som ligner en bruksanvisning til profetiene

Forutsigelsene (som jeg vil kalle det) er ikke fundamentert i enkelthendelser, men er opplyst i et av brevene om at alle versene har sammenheng med hverandre (på samme måte som Bibelen og i samsvar med denne) og at alle versene og noe av innholdet i dem er blandet sammen på en dunkel måte - (blandet som kortene i en kortstokk). Forutsigelsene har akkurat som Bibelen en begynnelse og en slutt, men man vet ikke hvor man finner dem i forutsigelsene. Man blir derfor nødt til å studere alt sett i en eneste sammenheng, og ut fra brevene kommer diverse opplysninger som ikke helt stemmer med vår gregorianske kalender (i og med at Salm.104.19 forteller at han skapte månen for å styrer tidene) så er det denne man bør holde et våkent øye med når forutsigelser skal tydes, og da blir verken året 1557 eller 3797 reelle årstall, men kan bare brukes til å regnet ut tiden for forutsigelsenes varighet som gjøres ved å trekke fra det minste årstall fra det høyeste. (2240 år)

Oversettelser fra andre bøker enn Riom - utgaven (som er ansett som den boken med flest skrivefeil i) blir av denne grunn ansett som risikabel for omskriving av ord som tilhørte gammelfransk. Oversetteren av Riom - utgaven som jeg har, var dr. philos i gammelfransk og renesansefransk som spesialitet- (som var forfatterens språk på den tiden) - og han underviste i dette faget som universitetslektor i Paris. Altså godt egnet som en av de beste oversettere man kan få til en slik vanskelig oppgave. 

Det finnes mange oversettelser, men de aller fleste inneholder store feil og forståelse av at forutsigelsene har sammenheng med hverandre, og at de ikke kan eller bør brukes til å peke ut nært sagt enhver hendelse. Årsaken til at forutsigelsene er mørklagt er fordi at mange ikke ville føle det bra å vite hva som vil komme til å skje, særlig ikke på dato eller klokkeslett. Dersom de som handlingene er skrevet om får innblikk i slike opplysninger, ville de da prøve å forandre det noen vil kalle begivenhetens gang.

Din oppfatning av Nostradamus er nok dessverre ikke i følge ham, men i følge oversettere med for stor tro på sin egen selvinnsikt og forståelse av feiltolkninger som kanskje også gjøres som et innslag for profittens skyld?

Jeg har stor respekt for denne siaren og hans forståelse av de hellige skriftene som vektlegges til Q1.48:

Når det er gått 20 år av Månens styre, Vil en annen sitte inne med dens/ sitt monarki (= Q 4.7) (i / til ) syv tusen år.
Da så Solen overtar dens trette liv (=1.31 / 9.73)
Da (vil) min profeti gå i oppfyllelse.

Versene er ordrett oversatt og mangler bindeord som da er i parentes som tilføyelser av originalteksten. Store forbokstaver forekommer også i hans tekster av en eller annen grunn, også spørsmålstegn i parentes forekommer, antakelig for at meningen kan være ført i en billedlig mening?

For å vise at versene har videre sammenheng viser jeg til tekst i henvisningene ovenfor.

(= Q 4.7: Den yngste sønn av den store og hatede fyrste Vil i en alder av 20 år få et merke av spedalskhet, av sorg vil hans mor dø meget bedrøvet og mager. Og han vil dø der, hvor den feige leder faller. )

(1.31: Så mange år vil krigen vare i Gallien* Ut over monarken Castulon's livsbane (At) en usikker seier vil krone de tre store (Som har) Ørn, Hane, Måne, Løve (og) Sol som merke. ( Boken har eget kartverk med oversikt over land og byer som er nevnt samt tilbakevisning til alle vers som nevner sted, by eller land - som i Q 4.12 i fransk tekst: les Gaules)

Alle disse er til bruk for bibelske referanser.

9.73: Kongen (med den) himmelblå Turban (er) trengt inn i Foix* Og han vil herske kortere tid (enn en) omdreining (av) Saturn;  Kongen (ikler seg) hvit Turban - og Bysanz - ban - hjerte -
Sol, Mars, Merkur sammen nær ved urnen (?)

Vet ikke hva du mener om en slik redegjørelse, om den er positiv eller negativ? Mener det er bedre å legge frem gode grunnlag for videre diskusjon enn å bare fyre løs med avfeiende tekst om bevismasse. Forutsigelser har ingen slike, for Bibelen har tekst som sier om slik tekst:

Nå har jeg sagt dere dette før det skjer - for at dere skal tro når det skjer! Jeg skal ikke si mye til dere etter dette, for verdens fyrste kommer. Han har ingen makt over meg. (Joh.14.29-30)

Denne fyrsten kjenner man jo ikke til - ennå - men kanskje kan man finne tekster som beskriver ham på en slik måte at man vil gjenkjenne denne når han trer frem?

Endret av Wall Dorf
Lenke til kommentar
Jobs skrev (På 11.7.2023 den 5:45 PM):

I følge Nostradamus er vi i en kritisk periode,og han har hittil truffet meget godt om 2022-23. Krig i Europa,stor inflasjon,kunstig intelligens,og hetebølge .Den 90 årige damen i fra Valdres som gav Minos en profeti i 1968 som har gått 99% i oppyllelse står fare for og gå helt i oppfyllelse i løpet av 2 år i følge Nostradamus.

Synet til den 90 år gamle kvinnen i Valdres
Tilrettelagt innledning og kommentarer av Lisa Kristiansen


Dette synet som den 90 år gamle kvinnen i Valdes hadde fått av Gud, - ble fortalt til Emanuel Minos i 1968.

Her blir det gjengitt som det ble nedtegnet (av Emanuel Minos). Og det blir delt inn i fire avsnitt eller bolker.

Synet
Den gamle kvinnen fortalte:

- Det var som et kart ble rullet opp foran meg. Jeg så det med mine naturlige øyne. På kartet var alle verdensdeler nedtegnet. Jeg merket meg Europa, Skandinavia og Norge. Det jeg fikk se var foreteelser som gjaldt tiden før Jesus kommer igjen, og den tredje verdenskrig bryter ut.

I
Før Jesus kommer igjen og den tredje verdenskrig bryter ut, blir det avspenning. Det blir en lang fredsperiode mellom stormaktene (+ Minos tilleggskommentar under en forkynnelse til dette punkt, - som jeg har hørt på en kassett: husk på at dette var i 1968 når den kalde krigen var på sitt høyeste). Folk kommer til å legge langsiktige planer. I vårt land blir det nedrustning, og vi blir igjen uforberedt som 9. april 1940. Den tredje verdenskrig begynner på en måte ingen har ventet, og fra et helt uventet hold.

II

Det blir et frafall uten sidestykke fra sann og ekte kristendom. Det blir stor lunkenhet blant de troende. De blir ikke lenger åpne og mottakelige for ransakende, budskap. Folk vil ikke så gjerne høre om synd og nåde, lov og evangelium, bot og bedring. En ny slags forkynnelse overtar talestolene. Det er å søke lykke, fremgang og materiell velstand. En slags lykkeforkynnelse griper om seg. Kirkene begynner å stå tomme. Det samme skjer med bedehusene og vekkelseslokalene. De troende vil ikke etterfølge Jesus på den smale Korsvegen. Underholdning, kunst og kulturaktiviteter overtar mer og mer plassen for vekkelse, nød, anger og botsmøter.

III

Det blir moraloppløsning som vi ikke har opplevd tidligere. Folk lever som gifte uten å være gift. (+ Minos sin kommentar: Den gang hadde vi ikke begrepet samboer. Så kvinnen uttrykte det på sin måte). Det blir stor urenhet før ekteskapet. Og det blir veldig utroskap i ekteskapet. Ja, selv i de kristne ekteskapene gjør utroskapen seg gjeldende, og blir oppløst. Perverse synder begynner også å gripe om seg. Og det blir til og med godtatt i kristne kretser.

Tv`en kommer til å spille stor rolle. Det blir mange tv-stasjoner (+ Minos sin tilleggskommentar: Den gang hadde vi ikke ordet kanaler og tv`en var akkurat kommet til Norge, - så den gamle kvinnen brukte ordet stasjoner, - etter det som ble brukt om radio). Tv`en blir full av vold. Volden blir underholdning for menneskene på denne tiden. Og den volden som folk ser på Tv, kommer til slutt å prege byer og bygder. Det blir også vist intime samlivsscener. De mest intime forhold som tilhører ekteskapet kommer åpenlyst til å bli vist på Tv. ( + Minos sin tilleggskommentar: Da bet ble sagt sa jeg et dette ikke var tillatt i offentlige sendinger. Vi hadde den gangen en varsomhetsplakat, som ikke tillot obscøne scener. Da sa hun med hevet røst: ”Den kommer de ikke til å bry seg om, når tiden er inne.”)

IV

Folk fra fattige land strømmer til de rike landene. De kommer til Europa, til Skandinavia, og også til Norge. Det blir mange av dem. Og folk begynner å mislike dem, og de blir hårde imot dem. (+ Minos sin tilleggskommentar: Da hun sa det begynte hun å gråte). De blir mer og mer behandlet som jødene under krigen. Da er målet for våre synder fullt. Krigen bryter ut. Først som en liten konflikt, en ubetydelig konflikt. Men den slutter ikke. Den tiltar og brer seg. Til slutt utvikler det seg til en stor krig. Mot slutten av den store krigen blir fryktelige våpen tatt i bruk, bl.a. atomvåpen. Luft, jord og vann blir forgiftet og ødelagt. Folk fra de industrialiserte land, Amerika, Europa, Australia, Japan og andre liknende områder, må flykte. De kan ikke bo der lenger. De forsøker å komme til de fattigste land som har unngått det verste. Men de vil ikke være villige til å ta imot dem.

https://www.history.co.uk/articles/nostradamus-predicts-what-s-in-store-for-2022

https://www.history.co.uk/articles/nostradamus-predicts-whats-in-store-for-2023

https://nypost.com/article/nostradamus-predictions-2023/

74 Man ei kan hindre krigens brann, man tilkaller: død slår i kraterhull som himlen dem spyr og paven dør, når han elendigheten skuer - skibbrudnes hær til klippens havsskjær flyr.

Forsåvidt en interessant preken fra Minos (transkribert i ditt innlegg, youtube under). Er endel i profetien som passer uhyggelig godt.
 

 

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Generelt om synene og tidspunktene

Jeg vil nå si at Minos preken ikke er så veldig bemerkelsesverdig, det handler vel mer om hva han ser rundt seg i verden og hva han selv mener og tenker om dette? Det er jo tydelig at man kjenner til hva som kommer i de siste dager gjennom skriften, hvor mye av tankegodset ser ut til å stamme fra.

Men tegnene er feil, men det bryr man seg ingenting om. (Eksempelvis fra Åpenbaringsbøkene kp.8-11 og Prof. Dan.kp.11.) Bibelen har ekspertkunnskaper bare man lærer seg til å bruke dem riktig. Minos preken bærer preg av tolleren og eksperten på loven i Luk.18.9-13. (Jesus talte til noen som var sikre på at de selv levde rett. Derfor så de ned på alle andre.)

Hvis noen har innvendinger og forståelse om Jesu 1. og 2. komme ut fra skriftsteder er dere hjertelig velkommen til å diskutere dette. Hva var hans oppdrag ved sitt første komme? Hvorfor ble han med en gang kalt for Immanuel? Hvorfor vurderer man Jesus som menneskesønnen når Jesus ble født av DHÅ, men menneskesønnen ble det ikke, og måtte oppreises i ørkenen på samme måte som slangen ble oppreist av Moses? Eller hva sier Jesus om Moses? Eller hva sier NT om Guds navn?

Jo, å vinne seg et folk av hedninger for sitt navn. (Apg.15.13-15)

Forresten, Nostradamus nevner Jesus i forbifarten og påstår at hans begravelse finner sted som i Jes.53.9-12.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...