Gå til innhold

Kritisk profetier som kan gå i oppfyllelse i løpet av 2 år.


Jobs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HowardGayle skrev (26 minutter siden):

Jeg etterlyser ikke akkurat retning i livet, og jeg har som sagt lest den flere ganger. (adressen bruker jeg av og til i disse debattene da jeg ikke husker alt ordrett, eller husker alle kildehenvisninger)

Eh.. jeg personlig bruker ikke dette som livsretning, men mer som en hobby da jeg gikk lei av all dårskapen for å få frem noe mer forståelig. Jeg drev egentlig å testet ut hvordan jeg skulle løse Nostradamus profetier da jeg fikk tak i et gjenopptrykk av originalversjonen som var helt blank for hva innholdet handlet om. Så oppdaget jeg en måte å gjøre det på, tilfeldigvis var dette samme metode som skriften. Veldig avslørende...

Endret av Wall Dorf
Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine skrev (3 minutter siden):

Det forstår jeg at du gjør.

Sånne innspill synes jeg er unødvendige.

Oppfatter at det er det Paulus mener. Ja, det er mangel på logikk for oss mennesker, men det er bare fordi gud er bedre enn de vise, og deres intelektuelle insigelser (som også sprer seg innad og skaper gnisninger) vil til slutt vise seg som dårskap. Rent logisk gir det han skriver mening for å dempe kritikk og stridigheter, og for å ugyldigjøre rasjonelle motargumenter (hjelper ikke, du er menneske, gud vet bedre, er logikken)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine skrev (11 minutter siden):

Hvor tok Jesus feil?

Jeg har svart på dette. Lukas 21 32. 

“Truly I tell you, this generation will certainly not pass away until all these things have happened."

Leser du hele kapittelet ramser han opp en mengde ting som skal skje, før den generasjonen forsvinner.  Menneskesønnen dukket bl.a ikke opp i en sky. Den generasjonen er long gone.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine skrev (33 minutter siden):

Hvilken generasjon?

Jeg vet ikke hvordan de gjør slike avtaler enda...

Hjørnesteinen på Sion

Jes.28.14-15: Derfor, hør Herrens ord, dere spottere som hersker over dette folket i Jerusalem!

For dere sier: «Vi har sluttet pakt med døden og gjort avtale med dødsriket. Når flommen kommer strømmende, skal den ikke nå oss. For vi har gjort løgn til vårt ly og gjemt oss bak svik.»

Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine skrev (50 minutter siden):

Hvilken generasjon?

this generation.

Han snakker til folk. Deres generasjon. 

Det blir veldig tungvint å skulle debattere på denne måten. Jeg har vist bibelstedene. Alle kan lese dem. Dette her er faktisk ikke noen magiske, merkelige ord man kan tolke i hvilken retning man vil. Det er en konkret situasjon. Jesus kommer med spådommer. og det er lett å se at de ikke slår til. Man må som sagt lese, allerede overbevist om at jesus/bibelen er total magi og helt iufeilbarlig, for ikke å se dette. Og det er greit å tro det. Jeg bare påpeker at for andre er det ikke slik. 

Endret av HowardGayle
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvemformetmeningenedine: Jeg er faktisk litt usikker på hva du faktisk ønsker å oppnå her på forumet, men jeg er ganske sikker på at hvis misjonen din er å få flere folk til å "se lyset" så oppnår du det totalt motsatte! Du fremstår som utrolig bedrevitende og fantastisk nedlatende i all din kommunikasjon, og du driver folk bort fra deg med måten du debatterer på.

Hvis noen sitter på gjerdet i forhold til troen sin, så er jeg sikker på at du har dyttet flere folk ned fra gjerdet og over på den andre siden, enn du har hjulpet folk ned fra det og over til din side...

Jeg har stor respekt for bibelkunnskapen din og at du tydeligvis har viet mye av livet ditt til dette, men du fremstår som hjelpesløs når det kommer til positiv kommunikasjon for ditt syn, og du hjelper absolutt ingen videre på veien med måten du ordlegger deg...

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
HowardGayle skrev (1 time siden):

Leser du hele kapittelet ramser han opp en mengde ting som skal skje

Gjelder det vers 1-4 også?,

Jesus så opp og fikk se at de rike la gaver i bidragsbøssene. Da fikk han øye på en fattig enke som la i to småmynter som nesten ikke var verdt noen ting, og han sa: «Jeg sier dere i sannhet: Denne fattige enken har gitt mer enn alle de andre. For alle disse ga av sin overflod, men hun ga i sin fattigdom alt hun hadde å leve av.

eller 29-31, 

Så fortalte han dem en illustrasjon: «Legg merke til fikentreet og alle de andre trærne. Når dere ser at bladene springer ut, vet dere at sommeren er nær. Slik skal dere også, når dere ser at dette skjer, vite at Guds rike er nær. Jeg sier dere i sannhet: Denne generasjonen skal slett ikke forsvinne før alt dette skjer. Himmel og jord skal forsvinne, men mine ord skal slett ikke forsvinne. 
Menneskene/generasjonen som levde samtidig med Jesus skulle se Jerusalem murer omringet av hærer, 9 Og når dere hører om kriger og uroligheter, så ikke bli skremt. For dette må skje først, men enden kommer ikke med en gang.»

menneskene/generasjonen som lever idag skulle se:  10 Så sa han til dem: «Nasjon skal gå til krig mot nasjon og rike mot rike. 11 Det skal bli store jordskjelv, og på det ene stedet etter det andre skal det bli matmangel og epidemier. Folk skal se skremmende ting, og det skal vise seg store tegn fra himmelen. 25 Det skal også vise seg tegn i sol og måne og stjerner, og på jorden skal nasjonene bli grepet av angst og ikke se noen utvei…26 Folk skal bli kraftløse av redsel på grunn av det de venter skal ramme jorden, for himmelens krefter skal bli rokket.

Helt tydelig 2 betydninger i samme kapittel.

Lenke til kommentar
HowardGayle skrev (34 minutter siden):

this generation.

 

Vanskelig å stadfeste tid med en slik tekst - man har også uttrykk som Herrens dag og den Herre Kristi dag også som frelsens dag som forresten er uttrykt som "Nå". 

Som i 2.Kor.6.2 For han sier: Jeg bønnhørte deg i rette tid og hjalp deg på frelsens dag. Se, nå er den rette tid, nå er frelsens dag!

Det er også uttrykt at alt skjer på en og samme dag Jes.66.8 - men som et par andre tekster bevitner er en Guds dag det samme som tusen år for oss.

Endret av Wall Dorf
Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine skrev (2 minutter siden):

Gjelder det vers 1-4 også?,

Jesus så opp og fikk se at de rike la gaver i bidragsbøssene. Da fikk han øye på en fattig enke som la i to småmynter som nesten ikke var verdt noen ting, og han sa: «Jeg sier dere i sannhet: Denne fattige enken har gitt mer enn alle de andre. For alle disse ga av sin overflod, men hun ga i sin fattigdom alt hun hadde å leve av.

eller 29-31, 

Så fortalte han dem en illustrasjon: «Legg merke til fikentreet og alle de andre trærne. Når dere ser at bladene springer ut, vet dere at sommeren er nær. Slik skal dere også, når dere ser at dette skjer, vite at Guds rike er nær. Jeg sier dere i sannhet: Denne generasjonen skal slett ikke forsvinne før alt dette skjer. Himmel og jord skal forsvinne, men mine ord skal slett ikke forsvinne. 
9 Og når dere hører om kriger og uroligheter, så ikke bli skremt. For dette må skje først, men enden kommer ikke med en gang.»

menneskene/generasjonen som lever idag skulle se:  10 Så sa han til dem: «Nasjon skal gå til krig mot nasjon og rike mot rike. 11 Det skal bli store jordskjelv, og på det ene stedet etter det andre skal det bli matmangel og epidemier. Folk skal se skremmende ting, og det skal vise seg store tegn fra himmelen. 25 Det skal også vise seg tegn i sol og måne og stjerner, og på jorden skal nasjonene bli grepet av angst og ikke se noen utvei…26 Folk skal bli kraftløse av redsel på grunn av det de venter skal ramme jorden, for himmelens krefter skal bli rokket.

Helt tydelig 2 betydninger i samme kapittel.

Slik skal dere også, når dere ser at dette skjer. Mennesker han snakker med. Fikk de se det?

Denne generasjonen skal slett ikke forsvinne før alt dette skjer. Han snakker fortsatt til mennesker. Skjedde alt dette for disse menneskene, den generasjonen?

Det er et sammenhengende kapittel, det er en tale som begynner med enken, før den feilede dommedagsprofetien med menneskesønnen i en sky og det ene etter det andre. Og så, i 32, helt mot slutten: "“Truly I tell you, this generation will certainly not pass away until all these things have happened." Om alt han har kommet med i talen. 

Du får bare fortsette å forsøke bortforklare dette, men jeg må innrømme at slikt som dette har jeg virkelig ikke tid til, det her er for meg å peke på regnet og høre noen rope i bakgrunnen "Næhei, det er sol!", og et sted går virkelig grensen for hvilke absurditeter jeg bruker tid på.

Det blir litt som å forsvare talen "Millions Now Living Will Never Die!" fra 1918 og fortsatt hevde at den er evig sannhet. Nei, beklager, alt kan man faktisk ikke bortforklare før man beveger seg ut i alternativ virkelighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine skrev (7 minutter siden):

Rart det der, det er stort sett de som ikke tror at bibelen er Skaperens ord som gir inntrykk av de vet best hva den forteller oss.

Ja, nå var du skikkelig fair.

Jeg har sagt man kan tro hva man vil, men da har man på forhånd bestemt seg. Hva den forteller dere har jeg ikke noe med, jeg er ikke dere, kan ikke sette meg i deres sko, men jeg tillater meg å være kritisk når man hevder den sier ting som faktisk ikke står i teksten. Jeg forteller hva teksten sier når man leser det som står, som en normal bok. Og det er hva den er for meg, en samling gamle tekster. Man får lese den på kryss og tvers, tematisk, baklengs, oppned, men når jeg entrer en debatt gjør jeg det ut i fra mitt ståsted, ingen andres. Og jeg velger altså å forholde meg til det som står der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine skrev (8 minutter siden):

Der har du svaret. 


Men….

 

Jeg ser ikke helt problemet med at jeg ikke vil bruke tid på å diskutere "dobbeltbetydninger" og tolkninger som ikke står eksplisitt i den aktuelle teksten, og som jeg heller ikke kan se i det aktuelle kapittelet, men likevel kan svare deg og eller andre på andre ting her, men du må gjerne komme med en utlegging om hvordan du finner det problematisk. Det er ikke sikkert jeg tar meg tid til å svare på det heller, for øvrig. Jeg gjør andre ting mens jeg er her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Wall Dorf skrev (På 18.9.2023 den 9:59 PM):

Den hellige byen som nevnes i v2 er vel alltid Jerusalem sett fra Bibelen. På Jesu tid kalles byen datter Sion og datter Jerusalem (i Matt.21.5 og Sak.9.9) mor Jerusalem nevnes i Gal.4.26.

Et lite hint, for å utforske bibelske utsagn lønner det seg å se på henvisninger. Åp.11.1 henviser deg til 

Åp 11,1 Esek 40,3ff 

Byen Jerusalem er tydeligvis kjernespørsmålet for de store religionene, som hver på sin side har definert seg selv som eieren av hele «sannheten». Et kjernespørsmål som har generert ugudelige ødeleggelser og umenneskelige lidelser i generasjoner.
Skrekkeksempler på blasfemisk oppførsel, legalisert av Toraen, Bibelen og Koranen.

For å få slutt på djevelskapen, burde Jerusalem vært jevnet med jorden og erstattet med et monument over menneskenes dumskap……

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...