Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Sexleketøy til konfirmant


wiking

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er dette temaet veldig vanskelig å prate om i samfunnet. Jeg datet/pratet med mange damer før jeg ble gift som aldri hadde brukt en vibrator og nesten aldri opplevd orgasme. Så etterhvert ble dette noe jeg gav til en del damer jeg datet/kjente. Nå er dette 10-20 år siden så vet ikke helt hvordan det er idag, men vil tru tanken hans er noe av det samme. Upassende? ja. God tanke? Kanskje. Det trenger ikke være noe galent bak det. Det kan bare være han vil at de skal få et bedre forhold til sin egen seksualitet. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (21 timer siden):

Når det er sagt, så er det 18 års aldersgrense på sexleketøy, noe som er helt vanvittig idiotisk med tanke på den seksuelle lavalder.

Nei, det er det ikke. Det er ingen aldersgrense på sexleketøy, men du må kjøpe i butikk, som regel ikke på nett hvis de selger produkter det er aldergrenser på, som erotiske filmer. Men du kan som mindreårig kjøpe sexleketøy i fysiske butikker.

Det lovmessige er blitt besvart, å gi bort et sexleketøy til en mindreårig i seg selv, er ikke ulovlig.
Siden resten av diskusjonen dreier seg om det etiske og moralske aspektet, så beveger vi oss bort i fra det juridiske spørsmålet. Videre OT vil bli fjernet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Uderzo skrev (Akkurat nå):

Nei, det er det ikke. Det er ingen aldersgrense på sexleketøy, men du må kjøpe i butikk, som regel ikke på nett hvis de selger produkter det er aldergrenser på, som erotiske filmer. Men du kan som mindreårig kjøpe sexleketøy i fysiske butikker.

Det lovmessige er blitt besvart, å gi bort et sexleketøy til en mindreårig i seg selv, er ikke ulovlig.
Siden resten av diskusjonen dreier seg om det etiske og moralske aspektet, så beveger vi oss bort i fra det juridiske spørsmålet. Videre OT vil bli fjernet.

 

Jeg skrev lenger ned at jeg skrev feil

Lenke til kommentar
Gjest d2b5a...526

Kan det være noe tvil om at det er uakseptabelt at en voksen gir sexleketøy til en mindreårig?

Og fra onkel i konfirmasjon? Velger å tro dette er tankespinn.

 

Anonymous poster hash: d2b5a...526

Lenke til kommentar

Jeg vet lite om dette temaet. Men kan det hende at onkelen, og foreldrene, vet at det kan være en slags strategi for å prøve å forhindre at niesen og datteren skal bli gravid tidlig? Siden de da kanskje ikke trenger å løpe etter ekte vare...

Som sagt, jeg er veldig kunnskapsløs vedrørende dette temaet. Kan det være noe slikt?? Jeg vil sette pris på å bli belært av andre her.

Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (1 time siden):

Men kan det hende at onkelen, og foreldrene, vet at det kan være en slags strategi for å prøve å forhindre at niesen og datteren skal bli gravid tidlig? Siden de da kanskje ikke trenger å løpe etter ekte vare...

Den teorien var meeeeeget tynn...

Lenke til kommentar

Jeg vet om en familie der man alltid gir konfirmanten 1 liter brennvin fra vinmonopolet i gave. Kødder ikke. Det var riktignok med litt ironisk distanse da, og litt for morro.

Så at en eller annen infantil familie gir dildo som "coming of age" age ser jeg ikke bortifra. Men det må i så fall skyldes en eller annen barnslig humor, eller at man tror at man "driter ut" konfirmanten. 

Hadde en gave vært gitt i min familie, så hadde folk blitt pinlig berørt og onkel ikke invitert igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Regner med at det har vært snakket om dildo i en sammenkomst eller noe, og så er det noe som har utfordret denne personen, eller sagt at det tørr du ikke. 

Ingen som kjøper sexleketøy til noen andre uten at det har vært snakket om. 

Jeg vil vite hvem TS er til denne personen, og om TS ikke var der, om hvem som fortalte det. 
Det er mye mer til denne historien enn det vi har fått vite. 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (11 timer siden):

Regner med at det har vært snakket om dildo i en sammenkomst eller noe, og så er det noe som har utfordret denne personen, eller sagt at det tørr du ikke. 

Ingen som kjøper sexleketøy til noen andre uten at det har vært snakket om. 

Jeg vil vite hvem TS er til denne personen, og om TS ikke var der, om hvem som fortalte det. 
Det er mye mer til denne historien enn det vi har fått vite. 

Jeg var selv tilstede

Selfuniverse skrev (15 timer siden):

Så du gaven? Eller var det noe som ble fortalt til deg?

Ble du fortalt om at datteren til onkelen hadde fått samme, eller så du det med dine egne øyne?

Jeg var selv tilstede 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
58 minutes ago, wiking said:

Jeg var selv tilstede 

Du var tilstede når datteren til onkelen også fikk det samme, hvis jeg tolker deg rett. Hvilke reaksjoner ble det den gang? Snakket gjestene om det? Eller snakket slektningene om det i ettertid?

Det hadde vært fint om du fortalte litt om den gang. Da kan vi sammen prøve å skjønne dette bedre.

Lenke til kommentar
itgrevelin skrev (1 time siden):

Dette er sånt drama nordmenn elsker og eter til frokost. Perfekt tema, vi blir like opprørte som en gjeng bedhus tanter

 

Dubious skrev (På 27.5.2023 den 22.09):

Regner med at det har vært snakket om dildo i en sammenkomst eller noe, og så er det noe som har utfordret denne personen, eller sagt at det tørr du ikke. 

Ingen som kjøper sexleketøy til noen andre uten at det har vært snakket om. 

Jeg vil vite hvem TS er til denne personen, og om TS ikke var der, om hvem som fortalte det. 
Det er mye mer til denne historien enn det vi har fått vite. 

Ikke normaliser seksualisering av unger. 

Lenke til kommentar

Å gi sexleketøy til en 15 åring er som nevnt ikke ulovlig og det kommer nok litt ann på situasjonen og sjargongen rundt gaven samt familiesituasjon etc. om gjestene ser dette som en morsom greie. 

Jeg drar den gjerne langt selv med tanke på slike streker, men jeg hadde ikke gitt sexlelektøy til en 15'åring i konfirmasjonsgave. Det er rett og slett ikke passende. Til en 18 åring i bursdaggave er det innafor, men ikke i konfirmasjonsgave hvor gamle tanter, besteforeldre og annen familie også er tilstede. Faren for å støte noen er ganske stor, og er unødvendig. 

En som gir noe slikt i konfirmasjonsgave har ganske korte antenner spør du meg. Men noen ytterst får forholdsregler nevnt i første avsnitt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...